Jak okreslić wiek brzozy i leszczyny

1. Data: 2007-06-01 13:19:00

Temat: Re: Jak okreslić wiek brzozy i leszczyny
Od: "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszlym tygodniu wycielam maly lasek zlozony z leszczyn. Dowiadywalam sie
w urzedzie miasta ( Wisła) : leszczyna jest krzewem owocowym ( ladny mi
krzew nawiasem mowiac, tak z 5-6 m wysokosci :-) ) i mozna ja ciac bez
ograniczen. Kazde inne drzewo wymaga zgody z urzedu.

W jaki spsób mniej więcej określić ich wiek.

"Na oko" ;-)

Co do brzozy to
wiem że trzeba zmierzyć jej średnicę na wysokości ok 1.3 m. Tylko nie
mogę znaleźć tabeli ile ma brzoza 5 letnia...

To nie tak jak myslisz.
Jesli uznasz, ze masz brzoze starsza niz 5 lat to wtedy potrzebujesz
zezwolenia ( do 5 lat kosisz co chcesz i kiedy chcesz). Idziesz do urzedu ,
pobierasz druki ( np takie jak ten
http://www.bip.wisla.pl/dokument.php?iddok=1247&idmp
=47&r=r) i wypisujesz.
Czesto dosc oglednie. Ja np. nie znalam gatunku dwoch drzew ( z bardzo wielu
o jakie wnioskowalam) wiec wpisalam przy nich , ze nie wiem co to za jedne.
W urzedzie nie robili z tego tytulu problemow. Powiedzieli, ze sami sobie
wpisza gatunek jak przyjda na wizje lokalna.
Nie obmierzaj drzew tylko wpisz ogolnie- zagajnik brzozowy - samosiejki - na
obszarze .....m2. Pewnie to puszcza.

Wazne jest dolaczenie map i zaznaczenie gdzie te drzewa pomieszkuja. W Wisle
sa skurpulatni pod tym wzgledem i mapa do celow projektowych ( bardzo
dokladna) nie wystarczyla. Na dole tego druku z linku jest wykaz co trzeba
dostarczyc

A jak okreslić wiek leszczyny

Jak juz pisalam, do niczego nie jest Ci to potrzebne.

Zycze powodzenia
Iza Wójcik

2. Data: 2007-06-30 20:54:40

Temat: Jak okreslić wiek brzozy i leszczyny
Od: i...@s...pl szukaj wiadomości tego autora

Mam na nowo zakupionej działce sporo samosiejek brzozy i leszczyny.
Leszczyna raczej cała jest do wycięcia, a brzózki chcemy uporządkować
(przekopać) bo niektóre rosną np w planowanym salonie. Część brzózek
też musi zostać wycięta, bo rośnie jedna przy drugiej, zbyt blisko. I
teraz mam pytanie do fachowców. Wiem że wyciąć sam mogę, jedne i
drugie nie starsze niż 5 letnie. O wycięcie starszych muszę napisać do
gminy. W jaki spsób mniej więcej określić ich wiek. Co do brzozy to
wiem że trzeba zmierzyć jej średnicę na wysokości ok 1.3 m. Tylko nie
mogę znaleźć tabeli ile ma brzoza 5 letnia...
A jak okreslić wiek leszczyny to już nie mam pojęcia, tu zapewne
wysykość ją określa, ale ja bym chciał coś dokładniej. Na grupach nic
nie znalazłem, więc grzecznie zapytuję sam....

dziękuję i pozdrawiam Irek K.

3. Data: 2007-06-30 21:17:11

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@s...pl napisał(a):
> [...]
> wysykość ją określa, ale ja bym chciał coś dokładniej. Na grupach nic
> nie znalazłem, więc grzecznie zapytuję sam....

Leszczynom się nie przejmój, to drzewo owocowe wienc nie podlega regułą,
morzesz cionc bez reszty.
Co siem tyczy bszosy to zaleszy to od typu dzialki, pszy budowlanej
moszesz cionć a na ogrodniczej wyciońć wsio.
;-)
pozdr. Jerzy

4. Data: 2007-06-30 21:21:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@s...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

A jak okreslić wiek leszczyny to już nie mam pojęcia, tu zapewne
wysykość ją określa, ale ja bym chciał coś dokładniej. Na grupach nic
nie znalazłem, więc grzecznie zapytuję sam....

dziękuję i pozdrawiam Irek K.

Na wycinkę owocowych zezwolenie nie jest potrzebne :)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2007-06-30 21:28:59

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> [...]
> nie znalazłem, więc grzecznie zapytuję sam....
>
> dziękuję i pozdrawiam Irek K.
>
> Na wycinkę owocowych zezwolenie nie jest potrzebne :)

Jesteś pewna tego co muwisz?
pozdr. orzechowo Jerzy

Wierzba Japońska
oddam roślinki