Jak ozdobic tort?

1. Data: 2002-07-10 09:42:38

Temat: Jak ozdobic tort?
Od: Asiek <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Upiekłam torcik - mam nadzieję, że będzie równie pyszny jak pachnie i...
chciałoby się napisać wygląda, ale z wyglądem to tak, tego, jakoś... I
dlatego mam pytanko: chciałam go polać polewą z gorzkiej czekolady - jak
taką polewę zrobić? Jak/czym ją rozsmarowywać? I druga rzecz: marzyły mi
się takie wzorki z białej czekolady na tym i nawet kupiłam takową, ale
się nie odważyłam. Jak zrobić napis czekoladą?

Asiek
Pisząc do mnie usuń 'kasujto' z adresu

1. Data: 2002-07-10 15:03:28

Temat: Re: Jak ozdobic tort?
Od: m...@p...com.pl (mirkal) szukaj wiadomości tego autora

> się takie wzorki z białej czekolady na tym i nawet kupiłam takową, ale
> się nie odważyłam. Jak zrobić napis czekoladą?
>
> --
dzień dobry....jestem czytelniczką listy, jeszcze nie pisałam oficjalnie.
Ale mam pomysł z tym zdobieniem tortu czekoladą. Kupiłam w aptece strzykawkę
(bez igły oczywiście), wlewam tam rozpuszczoną czekoladę i już. Trudno
panować nad tym, tak żeby wyszły napisy, ale cienkie wzorki wyjdą jak
najbardziej
pozdrowienia - mirka

1. Data: 2002-07-10 20:34:16

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirkal <m...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:00db01c22822$cd0437c0$1...@p...pbi...

<ciach>

> [...]
> (bez igły oczywiście), wlewam tam rozpuszczoną czekoladę i już. Trudno
> panować nad tym, tak żeby wyszły napisy, ale cienkie wzorki wyjdą jak

Ja polewam z takiego mini-rondelka z dziobkiem jak przy dzbanku, w
esy-floresy wychodzi bez problemu, napisy robilam z papierowej tutki
skreconej napredce. Jest tez taka metoda zdobienia tortow i nie tylko:
robisz prazki z kontrastowego czegos (tak jak te czekolady-biala na ciemnej
albo sos malinowy w waniliowym na deserze), potem bierzesz jakis patyczek,
wykalaczke itp. i przejezdzasz nia w poprzek prazkow. Robi sie ciekawy
ornament. Jezeli zrobisz najpierw okregi a patyczkiem pojedziesz
promieniscie powstaje cos co przypomina pajeczynke.
Kiedys zrobilam taka ozdobe: urwalam z krzaka ladne listki: sztywne,
ksztaltne i o wyraznym rysunku zylek. Zanurzylam spod kazdego listka w
rozpuszczonej czekoladzie, wsadzilam na folii aluminiowej do lodowki a gdy
zastyglo listki zdjelam. Takie czekoladowe listki sa o wiele efektowniejsze
od kiczowatych gotowych ozdob, no i sa takie naturalne...;o)

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-07-10 20:51:27

Od: "Barbara" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl>

> [...]
efektowniejsze
> od kiczowatych gotowych ozdob, no i sa takie naturalne...;o)

Hmmmmmmmm :-)
Mam dwie lewe rece do ozdabiania. Totez raczej na pewno wykorzystam Twoj
pomysl :-)))
Pozdrowka :-)
Barbara

znacie przepis na szarlotkę?