Jak pomoc osobie w depresji z kryzysem poczucia wlasnej wartosci ?( dlugie)

1. Data: 2000-12-26 04:42:45

Temat: Jak pomoc osobie w depresji z kryzysem poczucia wlasnej wartosci ?( dlugie)
Od: "Marcin N." <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak pomoc osobie w depresji, z kryzysem wlasnej wartosci ?
Ten stan trwa juz dlugo okolo 2-3 lat, nie mam juz pomyslow jak jej
pomoc (jest moja dziewczyna od pol roku ),przerazilem sie ostatnio jak
sie dowiedzialem ze ma sny o smierci trupach itp. i to coraz czesciej.
nie cieszy jej nic, nie chce nic , komplementy czy jakiekolwiek
pozytywne uwagi traktuje na zasadzie bo ty mnie kochasz to tak mowisz
,wcale tak nie myslisz.. czesto ma zle nastroje albo bardzo zly chumor
.. odczuwam ze powoli ja trace zamyka sie w sobie ,konserwuje sie w bolu
i smutku, nie podoba sie sama sobie, uwaza sie za kompletne zero (jej
slowa) wspomina jakies czasy dawno przed kiedy miala plany i marzenia i
wogle, spelniala swoje cele wczesniej czy pozniej, dodatkowo
konfliktuje sie z swoimi rodzicami, jej otoczenie jest przyzwyczajone ze
ona jest twarda silna i zawsze sobie radzi i czesto zada pomocy od niej
a jej nie udziela w dodatku ja wykorzystuje troche na moj gust ,
podejrzewam ze jest tak od lat.. zaczyna mowic ze zyje tylko dla mnie,
ze gdyby nie ja to juz by jej nie bylo , Wspomina o probach samobojstwa
"zloty strzal ", a mnie to przeraza, miala przejsciowe przygody z
narkotykami, alkocholem jakis rok temu, boje sie jakiejs proby z jej
strony a niestety nie moge byc codziennie przy niej i jej pilnowac. Moge
jej poswiecac tylko weekendy i telefoniczne rozmowy codzien.
Ja nie zamierzam sie poddac ale po prostu nie mam doswiadczenia wiedzy
i pomyslow juz jak jej pomoc, a jednoczesnie nie chce jej zostawic ani
stracic.

Dziekuje za wszystkie sensowne podpowiedzi
jesli potrzebne sa szczegoly to na prosze na priv.

Marcin

1. Data: 2000-12-26 16:05:37

Temat: Re: Jak pomoc osobie w depresji z kryzysem poczucia wlasnej wartosci ?(
Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem psychologiem, ale może interesuje Cię moje zdanie na ten temat. Po
pierwsze musisz rozgryźć, co jest przyczyną jej aktualnego stanu. Ona bez
powodu nie przestała wierzyć w siebie. Tłumaczy się, że komplementy mówisz jej,
bo ją kochasz. Ale musisz jej wytłumaczyć, że widocznie jest wspaniała, skoro
ją kochasz. Kochasz ją, bo istnieje. Żeby to pokonać, potrzebny jest też jej
wkład. Nigdy nie jest za późno, żeby zacząć od nowa. Spróbuj jej to
wytłumaczyć. Nowy rok jest do tego wspaniałą okazją. Jednak będzie to bardzo
trudny i długotrwały proces.

Powodzenia!!!

1. Data: 2000-12-26 17:55:17

Od: flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie bedzie porada psychologiczna - to zapewne zrobi ktos inny.
Jednym z powodow moga byc kobiece hormony (ok. 30% kobiet ma klopoty z
ich poziomem - wydzielaniem). Moze gdyby udala sie na badania do
odpowiedniego lekarza - mozna by wtedy odrzucic najbardziej
fizjologiczny powod.

Flyer

--
SORRY, jestem troche niedzisiejszy :))

1. Data: 2000-12-26 21:36:45

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin N." <M...@c...pl> wrote in message

> Witam
> Jak pomoc osobie w depresji, z kryzysem wlasnej wartosci ?
> Ten stan trwa juz dlugo okolo 2-3 lat, nie mam juz pomyslow jak jej
> pomoc (jest moja dziewczyna od pol roku )

Powinienies ja namowic, by niezwlocznie udala sie po porade fachowa. Dziwie
sie, ze tak dlugo sie tym meczy i ze nikt (rodzice przede wszystkim) nic w
tym kierunku nie czynil.
Z depresji malo kto potrafi sam sie wyleczyc.
Bedzie calkiem innym, szczesliwym czlowiekiem, kiedy uda sie jej zostawic
depresje za soba.

jakub

Re: Ludzie nie onanizujacy sie?
Re: Chyba jestem chomoseksualista