Jak pozbyć się pni bez wykopywania?

11. Data: 2010-03-26 16:47:40

Temat: Re: Jak pozbyć się pni bez wykopywania?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <m...@y...com> wrote in message
news:hoimpf$op4$1@mx1.internetia.pl...

> bez pracy nie ma kołaczy,
> [stare]
> :))
>
> moon

Wystarczy mieć frezarkę do pniaków i zarobi się na kołacz... :-)))))))

12. Data: 2010-03-27 01:18:18

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> "Moon" <m...@y...com> wrote in message

> Wystarczy mieć frezarkę do pniaków i zarobi się na kołacz... :-)))))))

ale żeby mieć freazrkę do pniaków to trzeba na nią zapracować, a potem...
frezować.

moon

13. Data: 2010-03-27 02:31:30

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> ale żeby mieć freazrkę do pniaków to trzeba na nią zapracować, a potem...
> frezować.
>
> moon

Wypożyczyć lub nająć firmę.
Najmniejszą inwestycją jest siekiera, pila i szpadel.
Moze też być koparka lub spychacz.

14. Data: 2010-03-27 06:48:35

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś radził wypalanie. Odradzam. Palone drewno ma pozamykane komórki i nie
chce gnić. Wiedzieli juz o tym Prasłowianie budując częstokoły z opalanych
żerdzi.
Ktoś radził ponawiercać i posypać saletrą. Popieram.
Można też pionowo w pniaku porobić piłą łańcuchową szczeliny. Im więcej, tym
lepiej.
Niestety kilka lat trzeba poczekać na efekty.

Jacek

15. Data: 2010-03-27 22:12:41

Od: "nieuk" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Migurski" <m...@i...eu> napisał w wiadomości

> Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

> Nie ma takiego sposobu...

Jak to nie ma?

Wiśnię wyciąłem tak z 5-10 cm nad ziemią. Po jakimś czasie korzeń przy
najechaniu kosiarką wziął i odpadł. Średnice miał niedużą to i dzurka była
nieduża.
Pewnie większa średnica więcej czasu wymaga.
Ten 70 cm to ze 100 lat i zniknie.

No chyba że chcesz szybciej bo nie napisałeś tego.

To dobrze kombinujesz z grzybami.
Podobne ( bo to tylko wiedza wyczytana a nie przetestowana) boczniak
powoduje rozkład pni. Boczniak jest grzybem który jest uprawiany na słomie
do zjedzenia lub na pniach do rozkładu pni (oczywiście podobno).

--
PawełJ

16. Data: 2010-03-28 02:31:12

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"nieuk" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
> powoduje rozkład pni. Boczniak jest grzybem który jest uprawiany na słomie
> do zjedzenia lub na pniach do rozkładu pni (oczywiście podobno).

I do jedzenia, o ile drzewo rosło na terenie nieskażonym.

17. Data: 2016-05-28 23:29:00

Od: f...@g...com szukaj wiadomości tego autora

żylak promienisty

jak przyciąć budleję i hortensję