Jak przykręcić zawias - kłopotliwe

1. Data: 2009-11-27 16:50:23

Temat: Jak przykręcić zawias - kłopotliwe
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chyba pojawił się już taki problem tutaj kiedyś, ale nie mogę teraz
znaleźć, a sprawa pilna.

W szafce kuchennej odpadł zawias od drzwi, ponieważ otwory w płycie
wiórowej się wyrobiły, no i oczywiście nie ma już teraz do czego tego
zawiasu przykręcić. Jest na to jakaś rada?

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2009-11-27 16:58:04

Temat: Re: Jak przykręcić zawias - kłopotliwe
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> wrote:

> Jest na to jakaś rada?

Rozwiercić ładnie i równo wiertłem do drewna, wkleić na dobry klej
do drewna kołek z twardego drewna (w castoramopodobnych sklepach
kupisz gotowe kołki w różnych średnicach: 6,8,10mm), po wyschnięciu
ściąć na równo z płytą i potem zawias przykręcić do tegoż kołka.
Jesli dziury po obecnych śrubach nie są wysiepane szczególnie mocno
(znaczy jest jedynie wyrobiony "gwint", nie są wyłupane fragmenty
płyty naokoło otworu), możliwa jest wersja mini: w otwór wklejona
zapałka, śruba wkręcona w resztę otworu po związaniu kleju.

J.

3. Data: 2009-11-27 17:13:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Nov 2009 17:58:04 +0100, Jarek P. napisał(a):

> Rozwiercić ładnie i równo wiertłem do drewna, wkleić na dobry klej
>(...)

Odkręcić zawias od ściany szafki, zdjąć drzwiczki i położyć poziomo,
oczyścić otwór w drzwiczkach z fragmentów luźnego materiału, wlać tam klej
dwuskladnikowy (najlepiej Distal) do pełna, włożyć/wkręcić śrubę mocującą
zawias, poczekać aż klej zastygnie...
--

Ikselka.

4. Data: 2009-11-27 17:27:18

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> [...]
> naokoło otworu), możliwa jest wersja mini: w otwór wklejona zapałka,
> śruba wkręcona w resztę otworu po związaniu kleju.

Otwory są solidnie wychapane niestety, już raz było łatane "metodą
zapałkową". Twój pomysł wydaje się dobry, jednak mój Szybki Wesoły
Dobromir, nie czekając na rady, kupił już w castoramie jakieś kołki
spiralne. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
;)

Ewa

5. Data: 2009-11-27 17:28:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> dwuskladnikowy (najlepiej Distal) do pełna, włożyć/wkręcić śrubę mocującą

Problem w tym, że zawiasy wypadły ze ścianek, a nie z drzwiczek.
Drzwiczki są drewniane i w nich zawiasy trzymają się dobrze.

Ewa

6. Data: 2009-11-27 17:50:56

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> Problem w tym, że zawiasy wypadły ze ścianek, a nie z drzwiczek.
> Drzwiczki są drewniane i w nich zawiasy trzymają się dobrze.
>
> Ewa

Najlepiej wziąć otwornicę i nawiercić płytę, ale nie do końca i wstawić na
kleju w to miejsce kawałek drewna lub sklejki. Nawiercić i wstawić zawias -
duża powierzchnia klejenia będzie lepiej trzymać niż łatanie. Klej np.
Wikol.

7. Data: 2009-11-29 22:39:17

Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem w tym, że zawiasy wypadły ze ścianek, a nie z drzwiczek. Drzwiczki
> są drewniane i w nich zawiasy trzymają się dobrze.
>
> Ewa

No to niech kupi poxilinę - nie klej a taki kit dwuskładnikowy, więc nie
wypłynie.
--
Jackare

Lacznik cisnieniowy LCA - instrukcja
Sprzęt AGD - uwagi
Jaka zmywarka (wielkość, firma, model)?
Pralka Candy AQUA 800T
[spam] Sprzedam Zegary, ramy, lustra - surowe, stare drewno