Jak sie nazywa ta potrawa

1. Data: 2005-03-21 13:45:33

Temat: Jak sie nazywa ta potrawa
Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moja mama robi potrawę, która nazywa herbes de province (o ile dobrze sie
orientuje i dobrze przy tym napisałam; tzn z francuskiego zioła prowansalskie).
Nazywa ją tak, bo nie zna prawidłowej nazwy tej zapiekanki.

Podaje przepis tak ogólnie
Zrobić pure ziemniaczane - z masłem, mlekiem jak kto uważa
Podsmazyć pokrojona cebulke na oliwie, dodać pokrojony czosnek i mięso mielone
(moze być też ugotowane z jakiegoś wywaru po zupie). To podsmazyc potem dodać
pomidorów albo koncentratu pomidorowego (osobiście wole pomidory- moga być z
puszki), posolić, popieprzyć i posypać ziołami prowansalskimi. To dusić na małym
ogniu 1,5 do 2 godzin.
W naczyniu żaroodpornym ułożyć kolejno: pure, farsz mięsny, pure i na koncu
posypać startym żółtym serem. Zapiec w piekarniku
Podawać z sałatą winegret i czerwonym winem wytrawnym najlepiej francuskim.

Może ktoś sie orientuje jak nazywa sie prawidłowo ta zapiekanka, bo nie wydaje
mi sie, że "zioła prowansalskie"

pozdrawiam
pusiak

1. Data: 2005-03-21 16:11:43

Temat: Re: Jak sie nazywa ta potrawa
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

pusiak wrote:

> [...]
>

> Może ktoś sie orientuje jak nazywa sie prawidłowo ta zapiekanka, bo nie wydaje

Toto sie nazywa : hachis parmentier

Ewcia

--
Niesz

Re: Do Waldka
co do pstrąga?
Jak zrobić ananasy w cieście i pyszne dania z makaronu?
Jajka Wielkanocne
przepis na pieczywo wasa?