KEKS

1. Data: 2005-03-21 15:03:39

Temat: KEKS
Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W kilku przepisach na keks jedynym tłuszczem, który trzeba dodać jest olej
(m.in. u Asi Duszczyńskiej). Chciałabym zapytać, czy zamiast oleju można
dodać rozpuszczone masło, bo w ubiegłym roku piekłam z olejem (wg Grzesia) i
po kilku dniach jakoś ten olej się czuło.

1. Data: 2005-03-21 17:00:37

Temat: Re: KEKS
Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam przepis na keks z masłem, piekę go od wielu lat i zawsze pięknie
wychodzi.
Składniki:
2 szklanki mąki
15 dkg masła
5 całych jaj
1 szklanka cukru
cukier waniliowy 2 łyżeczki proszku
40 dkg bakalii

Masło utrzeć z cukrem, dodawać kolejno całe jaja.
Potem dodać mąkę(trochę zostawić do bakalii), cukier waniliowy, proszek -
wymieszać.
Na końcu dodać bakalie obtoczone w mące.

Ciasto jest bardzo gęste, ale takie ma być.
Włożyć je do keksówki wysmarowanej masłem (dodatkowym) i wysypanej bułką tartą.
Upiec na złoty kolor, pod koniec badać patyczkiem.
Smacznego! Ja będę piekła już we środę, żeby mieć potem czas na inne pichcenie.
Marianka

Jak sie nazywa ta potrawa
Re: Do Waldka
co do pstrąga?
Jak zrobić ananasy w cieście i pyszne dania z makaronu?
Jajka Wielkanocne