Jak to jest z ta woda ?;)

1. Data: 2003-09-18 09:18:10

Temat: Jak to jest z ta woda ?;)
Od: KOMINEK <k...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy czlowiek zaczyna sie odchudzac to w pierwszej kolejnosci traci wode.
Tak?
No dobra, ale czy to dotyczy wszystkich diet?
Dlaczego traci sie te wode?
--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi, wnioski, propozycje: k...@e...pl

"jestes skonczonym kretynek z przytepiona wrazliwoscia" [e]

2. Data: 2003-09-18 09:19:55

Temat: Re: Jak to jest z ta woda ?;)
Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KOMINEK" <k...@e...pl> napisał w wiadomości
> Kiedy czlowiek zaczyna sie odchudzac to w pierwszej kolejnosci traci wode.
> Tak?
> No dobra, ale czy to dotyczy wszystkich diet?

Wydaje mi się, że to tylko "takie gadanie" - tak samo jak to, że trzeba
liczyć kalorie, żeby schudnąć. Ale, oczywiście - pewności żadnej nie mam.
Może eksperci od biochemii się wypowiedzą?

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Biedni myślą, że bogactwo da im szczęście.
Bogaci widzą szczęście w pozbyciu się wrzodów żołądka

3. Data: 2003-09-18 10:17:54

Od: "nevelig" <n...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy czlowiek zaczyna sie odchudzac to w pierwszej kolejnosci traci wode.
> Tak?
> No dobra, ale czy to dotyczy wszystkich diet?
> Dlaczego traci sie te wode?

Nie jestem ekspertem od biochemii :-) ale to ma coś wspólnego z glikogenem w
mięśniach - glikogen wiąże wodę, a kiedy się odchudzamy organizm w pierwszej
kolejności zużywa ten glikogen - razem z nim "zlatuje" woda, której nie ma
co wiązać. Mogłam coś pokręcić, bo czytałam o tym dość dawno, ale ogólnie
chyba o to chodzi :-)
Pozdrówka,
Ula

4. Data: 2003-09-18 10:21:47

Od: "Axelrod Gunnarson" <a...@a...edu> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy czlowiek zaczyna sie odchudzac to w pierwszej kolejnosci traci wode.
> Tak?

Zdecydowanie TAK! Ale nie tylko wode, ale i glikogen.

> No dobra, ale czy to dotyczy wszystkich diet?

Tak, ale niektorych bardziej. Niektore diety celowo w pierwszym
tygodniu (lub dwoch) burza rownowage wodna organizmu by
na "zgliszczach" budowac ja na nowo. Celem ich jest przyspieszenie
dojscia do momentu spalania zawartosci komorek tluszczowych, lecz
poniewaz wprowadzaja nagle organizm w gleboka ketoze, az do
przytrucia - nie nalezaloby ich polecac.
Inne niby-diety (krotkookresowe typu "schudnij X kg w Y dni")
opieraja sie czesto wylacznie na pobudzeniu ciala do utraty wody,
organizm wyrowna braki przy najblizszej okazji.
Sa tez absurdalne sposoby "odchudzania" oparte na wypacaniu.

> Dlaczego traci sie te wode?

Dlatego ze jest to naturalna reakcja organizmu na poczatkowa
faze odchudzania. :-)
Dokladne wyjasnienie mechanizmu wykraczaloby chyba
poza zakres tej grupy.

O gospodarce wodnej organizmow poczytaj tu:
http://www.xenor.com.pl/wgo.htm
Inne ciekawe linki (po ang.):
http://colonhealth.net/free_reports/h2oartcl.htm
http://www.courier-journal.com/features/health/2003/
07/hf-3-bod0724-8319.html

Pozdrawiam
AG

5. Data: 2003-09-18 11:17:27

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi się, że to tylko "takie gadanie" - tak samo jak to, że trzeba
> liczyć kalorie, żeby schudnąć. Ale, oczywiście - pewności żadnej nie mam.
> Może eksperci od biochemii się wypowiedzą?

No tak.... ekspertem nie jestem ale wyczytałem, ze 1g tłuszczu (w nas ;-) )
"utrzymuje" 3g wody...

"Jadarek" - Dariusz Kral (co się pozbył 7 kg tłuszczu i 21 kg wody :o) )

6. Data: 2003-09-18 20:33:48

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jadarek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> No tak.... ekspertem nie jestem ale wyczytałem, ze 1g tłuszczu (w nas
;-) )
> "utrzymuje" 3g wody...

No nie! Tłuszcz i woda nie lubią się!
Tłuszcz magazynuje się sam, bez wody.
Węglowodany magazynują się w stanie uwodnionym. Zdaje się 4 gramy wody na
gram glikogenu, ale paznokcia nie dam sobie obciąć za pewność tej
informacji.

Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2003-09-19 06:38:56

Od: "Manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego ze jest to naturalna reakcja organizmu na poczatkowa
> faze odchudzania. :-)
> Dokladne wyjasnienie mechanizmu wykraczaloby chyba
> poza zakres tej grupy.

A nawet jesli by to wykraczalo to dlaczego nie mozesz powiedziec? napewno
wiele osob to ciekawi. POZDRAWIAM

8. Data: 2003-09-19 08:08:03

Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy czlowiek zaczyna sie odchudzac to w pierwszej kolejnosci traci wode.
> Tak?
> No dobra, ale czy to dotyczy wszystkich diet?
> Dlaczego traci sie te wode?

Kiedy odchudzamy się prawidłowo, dbając o nawodnienie, często pijąc wodę (np
0,5 l do posiłku oraz między posiłkami) odwodnienie nie występuje.
Najłatwiejszym sposobem wykrycia jest kolor moczu, który w razie odwodnienia
jest ciemnożółty. Sposób ten jest bardzo praktyczny podczas wyjazdów w
rejony tropikalne.

Na temat "diet", polegających na odchudzaniu przez utratę wody nie będę się
wypowiadał bo nikt rozsądny ich nie stosuje.
Strona domowa http://www.janwer.com/
Nasza sieć http://www.fredry.net/

9. Data: 2003-09-19 08:54:40

Od: KOMINEK <k...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@f...com> wrote in

> Kiedy odchudzamy się prawidłowo, dbając o nawodnienie, często pijąc
> wodę (np 0,5 l do posiłku oraz między posiłkami) odwodnienie nie
> występuje.

A jesli w trakcie diety pilem caly czas pepsi light i red bulle bez cukru?
--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi, wnioski, propozycje: k...@e...pl
G-Gadu-1209534 [czynne cala dobe]

Ziarnko do ziarnka i mamy dwa ziarnka

10. Data: 2003-09-19 13:11:39

Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Jan Werbiński" <j...@f...com> wrote in

> A jesli w trakcie diety pilem caly czas pepsi light i red bulle bez cukru?

Lepsze to niż niepicie,a le kawa, kofeina, napoje jakie wymieniłeś i im
podobne są diuretykami. Tzn zmniejszają ilość wody (w porównaniu z piciem
czystej wody) w organizmie działając moczopędnie. Znacznie lepsza jest
zwykła woda lub lepiej woda mineralna a jeszcze lepiej działa sok jabłkowy.

Strona domowa http://www.janwer.com/
Nasza sieć http://www.fredry.net/

Dżem (MM)
Termal pro
[DO] pytanie zasadnicze. pomocy.(dlugie)
[DO] jaka dieta w ciąży???
Tycie - wszystkiemu winna jest glukoza!