Jak uszczelnic 20-letnie okno PCV?

1. Data: 2020-11-10 13:45:20

Temat: Jak uszczelnic 20-letnie okno PCV?
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lokator narzeka, że mu wieje z okna.
Okno rok 1997 mniej więcej, nazwa profilu wyleciała mi z głowy (trzyliterowy skrót,
chyba w Gliwicach skręcali).
Oglądałem, uszczelki całe, choć cieniutkie jak pergamin.
Okucia obwiedniowe na miejscu przynajmniej na oko, podkręciłem wałeczki "na nos" ale
bez wielkiego efektu.
Problem, że to kawał okna jednoskrzydłowego 150x150 (wymiar w świetle muru, skrzydło
odrobinę mniejsze), wentylacja mechaniczna więc
podciśnienie, do tego X piętro.
PYTANIA:
Jest sens próbować uszczelniać tak, żeby zachować otwieranie skrzydła, czy po prostu
pogodzić się z "zaklejeniem" na zimę (lokator
by wolał pozostawić otwieranie dla "wietrzenia")?
Macie pomysł, jak/czym uszczelniać?
Mi różne przychodzą do głowy (robiłem kiedyś "w branży"), ale często wymagałyby
egzotycznych materiałów (przykładowo "puchnące
uszczelki").