Odklejona noga od szklanego stolu

1. Data: 2020-11-13 10:35:48

Temat: Odklejona noga od szklanego stolu
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odkleiła się noga od szklanego blatu stołu, tak po prostu odpadła.
Stół z Jula, do blatu od spodu przyklejony aluminiowy blok (dopiero w to aluminium
wkręcana stalowa noga).
Niemal żadnego śladu czy to na szkle czy to na alu, zapewne jakaś niezwykle cienka
warstewka kleju.
Co to było? Cyjanoakryl? Żywica?
Czym ponownie kleić?
Generalnie sporo szczęścia, bo stół został sobie na pozostałych trzech nogach (akurat
był obciążony monitorem w przeciwległym rogu),
ale się zastanawiam, czy te pozostałe kolejnej nocy nie puszczą i wtedy mogłyby być
spore straty.

2. Data: 2020-12-07 20:02:00

Temat: Re: Odklejona noga od szklanego stolu
Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-11-13 o 10:35, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> nogach (akurat był obciążony monitorem w przeciwległym rogu), ale się
> zastanawiam, czy te pozostałe kolejnej nocy nie puszczą i wtedy mogłyby

Może klejem silikonowym do akwariów?
Np.

https://www.tytan.pl/produkty/silikon-szklarski-i-do
-akwariow/

3. Data: 2020-12-30 10:41:25

Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co ciekawe, parę dni później odkleiła się kolejna, druga noga tego stołu (po
przekątnej).
Od tak po prostu aluminiowy blok odpadł od szkła, akurat byłem przy tym.
Na olx trafiłem na ogłoszenie takiego stołu z odklejoną nogą, czyli jakaś felerna
seria stołów.
Aż nie chcę myśleć, co by było podczas uroczystego obiadu na rodowej porcelanie czy
gdyby stół (szklany blat ma kanciaste narożniki)
przewrócił się na dzieci.

Mam odwrotne do klejenia pytanie:
Jak odkleić od blatu pozostałe dwa uchwyty nóg?
Podejrzewam, że to jakiś klej cyjanoakrylowy (supercienka niewyczuwalna spoina).
Może nagrzać miejsce hotgunem (Steinelem)? Szkło hartowane więc nie powinno pęknąć od
temperatury.
Inny sposób to byłyby próby mechanicznego oderwania (ze stołu leżącego do góry
pozostałymi dwiema nogami).

-----
message news:5fae5374$0$6348$65785112@news.neostrada.pl...

4. Data: 2020-12-30 11:49:52

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-12-30 o 10:41, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
> powinno pęknąć od temperatury.
> Inny sposób to byłyby próby mechanicznego oderwania (ze stołu leżącego

a zadzwoń może do jakiejś firmy małej co lustra robi na wymiar. Też
przecież kleją. Mi przykleili na sztorc szklaną półkę i jak pytałem czy
nie odpadnie to mi odpowiedzieli że jak chcę to mi mogą dodać podpórkę
ale po co. No i nie rusza tego nic, przyklejone tylko po krawędzi.
Jak kleją to może mają patent jak odkleić?

--
Irokez

5. Data: 2021-06-21 19:25:29

Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nogach (akurat był obciążony monitorem w przeciwległym rogu), ale się
> zastanawiam, czy te pozostałe kolejnej nocy nie puszczą i wtedy

Po co kupowałeś w sklepie dla debili? (patrz: reklamy) :)

Wracając do tematu niech Cię czasami nie korci, aby zapaprać to jakimiś
żywicami czy cyjanoakrylami.

Takie elementy klei się klejami metakrylowymi, które się utwardza
światłem ultrafioletowym przy pomocy specjalnej lampy UV lub po prostu
wystawiając na światło słoneczne.

https://ataszek.pl/92-kleje-uv

Bardzo ważne jest przygotowanie klejonych powierzchni i ich idealne
odtłuszczenie.

Podpowiem, że jeżeli nie chcesz się samemu bawić w to klejenie to
podjedź do najbliższej firmy zajmującej się wymianą i klejeniem szyb
samochodowych. Oni właśnie używają tych klejów do zaklejania pękniętych
szyb oraz przyklejania lusterek samochodowych do szyb.

Jak uszczelnic 20-letnie okno PCV?
Jaki wideomofon?
Chemiczne pranie kanapy
Tanie kosiarki automatyczne