Jak walczyć z zazdrością??

1. Data: 2002-11-17 10:17:01

Temat: Jak walczyć z zazdrością??
Od: "Paolo" <2...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zniszczyć zazdrość ?? Jak nie być zazdrosnym o bliską osobę ??

Powiedźcie co robicie aby pozbyć się tego obrzydliwego uczucia. Nie lubię
tego uczucia w sobie i chciałbym go z siebie wyrzucić?

ps. Gdy budzi się we mnie zazdrość na widok jakiegoś przedmiotu materialnego
lub pozycji jaką ktoś osiągnął w życiu to zadaje sobie pytanie: " Mieć czy
być " i wtedy dokonuje wyboru. Czy ważniejsze jest dla mnie posiadanie
czegoś czy też życie wg. tych zasad, które uważam za fundamentalne.
Z zazdrością o bliska osobę nie mogę sobie w ten sposób poradzić :(

Pozdrawiam Paweł

1. Data: 2002-11-17 17:23:22

Temat: Re: Jak walczyć z zazdrością??
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czegoś czy też życie wg. tych zasad, które uważam za fundamentalne.
> Z zazdrością o bliska osobę  nie mogę sobie w ten sposób poradzić :(

Zazdrość jest uczuciem przez nas ocenianym jako negatywne."Nie masz wpływu na
wytwarznie uczuć"(słowa znajomego psychologa).Przecież nie chcesz być
zazdrosny,po prostu jesteś i nie wynika to z twojego charakteru.Nie ma osób,
które nie są zazdrosne.Potrafią jedynie kontrolować siebie.
Spróbuj zaufać osobie,z którą jesteś.Jeśli kochasz to powienieneś jej ufać.Z
czasem uczucie to osłabnie.
Pozdrawiam
Anette

1. Data: 2002-11-17 19:15:11

Od: KOMINEK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paolo" <2...@i...pl> wrote in news:ar8aff$sg5$2@okapi.ict.pwr.wroc.pl:

> Powiedźcie co robicie aby pozbyć się tego obrzydliwego uczucia.

Nie wiem jaka moze byc rada od kogos, kto zna sie na tym lepiej ode mnie,
ale ja bym sobie poczytal troche ksiazek na temat przyczyn i skutkow
chorobliwej zazdrosci.

--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi i wnioski: k...@k...pl

Wieksza przyjemnosc sprawia odkrywanie prawdy niz posiadanie wiedzy

1. Data: 2002-11-18 11:57:11

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zniszczyć zazdrość ?? Jak nie być zazdrosnym o bliską osobę ??

Po prostu kochaj. Miłość jest to uczucie które usiłuje uzczęśliwić
osobę ci bliską. Jeżeli będziesz kochał to nie będziesz zazdrosny. I
nie ma tu żadnego znaczenia kwestia zaufania!

> Powiedźcie co robicie aby pozbyć się tego obrzydliwego uczucia. Nie
lubię
> tego uczucia w sobie i chciałbym go z siebie wyrzucić?

Po prostu uważam że miłość jest związkiem dwóch WOLNYCH ludzi którzy
część swojej wolności uwspólniają. A moja zazdrość byłaby naruszeniem
tych zasad przez próbę zniewolenia (uczynienia niewolnikiem) drugiej
osoby - a czy kochałbyś niewolnika?
To wystarcza.

> ps. Gdy budzi się we mnie zazdrość na widok jakiegoś przedmiotu
materialnego
> lub pozycji jaką ktoś osiągnął w życiu to

to jest ZAWIŚĆ a nie zazdrość.

> Z zazdrością o bliska osobę nie mogę sobie w ten sposób poradzić :(

Bo tu trzeba przejść przez poczucie godności własnej. Nie mogę być
'panem i właścicielem' bo to mnie poniża a niszczy zarówno partnera
jak i nasze uczucia.

Pozdrawiam i życzę sukcesów
Qwax

dlaczego moja dziewczyna sie tak zachwuje?
OT - Dziś Leonidy
fenomen manipulacji
Nie wiem co mam zrobic ?
OD PONIEDZIAŁKU START KONFERENCJI W TRÓJMIEŚCIE