Jak wytlumaczyc?

1. Data: 2001-03-29 11:15:26

Temat: Jak wytlumaczyc?
Od: "Ania Lipek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak można w delikatny sposób wytłumaczyć mamie, by się nie pchała do kompa,
a tym bardziej do internetu, bo nic nie kuma i kumać nie będzie?
Zdesperowana Ania

1. Data: 2001-03-29 11:31:53

Temat: Re: Jak wytlumaczyc?
Od: "rafik" <r...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania Lipek <a...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:99v5g7$cke$...@n...onet.pl...
> Jak można w delikatny sposób wytłumaczyć mamie, by się nie pchała do
kompa,
> a tym bardziej do internetu, bo nic nie kuma i kumać nie będzie?
> Zdesperowana Ania

To masz wyjatkową mame.Ja nie mam tego problemu.Moja mama umie tylko włączyć
i wyłączyć komputer.I jescze coś napisać w Wordzie.

1. Data: 2001-03-29 11:38:02

Od: "Bea" <i...@g...am.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Lipek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Jak można w delikatny sposób wytłumaczyć mamie, by się nie pchała do
kompa,
> a tym bardziej do internetu, bo nic nie kuma i kumać nie będzie?
> Zdesperowana Ania

Witam,
Dlaczego zakładasz, ze Twoja mama "nic kumac nie bedzie"?
Moze po to sie pcha by cos skumac? Moze bys jej pomogla?
To chyba dobrze, ze chce jej sie jeszcze cos robic i czegos nauczyc prawda?

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2001-03-29 11:38:20

Od: "RaBBiT" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kompa,
> a tym bardziej do internetu, bo nic nie kuma i kumać nie będzie?

Dlaczego twierdzisz ze sie nie nauczy ???
Moja mama nauczyla sie. Korzysta z sieci, pisze w wordzie,
robi przeliczenia w exelu.... i to pol roku ;)
(Juz coraz rzadziej zdazaja mi sie telefony w stylu
"Cos nacisnelam i nie dziala")
Ludzie po 35 roku zycia nadal moga sie czego nauczyc.

Moze boisz sie o swoje pliki, maile, zycie osobiste w sieci ?
to nie jest problem, zawsze mozna stwozyc profile w windowsie

> Zdesperowana Ania

Usmiechnij sie, desperacja nie pomaga ;)

--
RaBBiT
r...@p...com

1. Data: 2001-03-29 11:47:22

Od: "noela" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja rowniez uwazam, ze to ogromny plus dla Twojej mamy, ze chce sie nauczyc
czegos nowego, nie zostawac w tyle....
Wielu ludzi w podobnym wieku machnie tylko reka... a Ty? powinnas byc dumna
z mamy!
Zupelnie nie rozumiem powodow Twojej domniemanej desperacji....
pozdrawiam
noela

1. Data: 2001-03-29 11:48:37

Od: "Ania Lipek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego zakładasz, ze Twoja mama "nic kumac nie bedzie"?

No dobra, być może coś skuma. Nie chcę tylko by mi zabierała komp i o to
wyłącznie biega :-(

> Moze po to sie pcha by cos skumac? Moze bys jej pomogla?

Chciałam pomóc, ale ona mnie wygania i mówi, żebym jej nie przeszkadzała.

> To chyba dobrze, ze chce jej sie jeszcze cos robic i czegos nauczyc
prawda?

Dobrze, ale dla niej, bo na pewno nie dla mnie :-(. To naprawdę dla mnie
wielki problem. Niedojże brat i siostra pchają się do komputera, to jeszcze
mama zaczęła się pchać. Próbowałam jej wytłumaczyć, że komputery nie są dla
takich jak ona, ale to nic nie pomaga, tylko się wścieka za to na mnie.
Ania

1. Data: 2001-03-29 11:54:29

Od: "Marek" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli obawiasz się, że coś namota w kompie, to zainstaluj Win 2000.
Każdy ludek siadający przy komputerze będzie miał swoje niepowtarzalne
ustawienia,
w których będzie mógł grzebać do woli i nie rozwali innym użytkownikom ich
pracy.

Nie zabraniaj innym kontaktu z komputerem!!!

1. Data: 2001-03-29 12:16:14

Od: "Bea" <i...@g...am.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałam pomóc, ale ona mnie wygania i mówi, żebym jej nie przeszkadzała.

Widocznie jednak cos kuma:)))

> [...]
dla
> takich jak ona, ale to nic nie pomaga, tylko się wścieka za to na mnie.

Mozesz sprecyzowac co znaczy " komputery nie sa dla takich jak ona"? Tzn.
jakich?
Starych? Dojrzalych ludzi? Ludzi po 40-stce?
Chyba ja troche obrazasz. Wcale sie nie dziwie, ze w takiej sytuacji sie
"wscieka".
Jezeli faktycznie chodzi tylko o dostep do komputera ( 4 osoby na 1 komp) to
moze
jakis grafik sobie ustalicie? Z pewnoscia da sie to wszystko pogodzic.
Ale nie stawiaj jej od razu na pozycji przegranej. Powinnas sie cieszyc,ze
Twoja mama
chce sie jeszcze czegos nauczyc.
Moze rozwiazaniem bedzie kupno drugiego komputera? Jakis starszy model
naprawde niewiele kosztuje.

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2001-03-29 12:33:34

Od: "Ania Lipek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widocznie jednak cos kuma:)))

Nie kuma i się tego wstydzi.

> Mozesz sprecyzowac co znaczy " komputery nie sa dla takich jak ona"?

No dla takich pracujących, gotujących, sprzątających i zajmujących się
wrednym, upierdliwym dzieciakiem. Przecież ona w ogóle nie ma czasu dla
siebie!!! Powinna te wolne chwile inaczej spędzić, a nie wyganiać mnie z
komputera i drąc się, że mnie wygoni z domu, a potem zadzwoni na policję, że
zaginęłam.

> Tzn.jakich?
> Starych? Dojrzalych ludzi? Ludzi po 40-stce?

No po 40-stce to ona jeszcze nie jest. Toż ona chwili nie może wytrzymać
siedząc spokojnie, więc na co jej komp? Potem jak już z niego zejdzie, to
zaczyna się na nas wszystkich drzeć, że jakby nie my, to by korzysytała z
internetu i wszystko by wiedziała, ale przez nas jest głupia i tak dalej. I
jeszcze się czepia, że przez to, że siedziała przed komputerem nie zdąrzyła
nic w chacie zrobić i zaczyna tak wyklinać, że normalnie za każdym razem
wychodzę z domu.

> Chyba ja troche obrazasz. Wcale sie nie dziwie, ze w takiej sytuacji sie
> "wscieka".

Wierz mi, ona się na wszystko wścieka :-(. Wścieka się na mnie za to, że się
z nią kłócę, a jak się z nią nie kłócę, to się wścieka, że się z nią nie
kłócę.

> Powinnas sie cieszyc,ze
> Twoja mama chce sie jeszcze czegos nauczyc.

Naprawdę, to jest bardzo wesołe. No nie powiem ;-).

> Moze rozwiazaniem bedzie kupno drugiego komputera? Jakis starszy model
> naprawde niewiele kosztuje.

No na komp to nas stać i mieliśmy mieć nowy w domu. Jednak moi starzy
niedługo zakładają nowy sklep i tam nakupią kompy, bo dom ich zdaniem może
jeszcze zaczekać. Jedno jest pewne, że za jakiś czas jeszcze jeden będziemy
mieli, a może nawet i jeszcze dwa, albo trzy ;-).
Ania

1. Data: 2001-03-29 14:02:25

Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Lipek" <a...@g...pl> writes:

> Jak można w delikatny sposób wytłumaczyć mamie, by się nie pchała do kompa,
> a tym bardziej do internetu, bo nic nie kuma i kumać nie będzie?

?

Lepiej sama nie pchaj się do kompa, bo p* głupoty.
--
Samotnik Michał Jęczalik Sr

Problem
Wywiad z Zimbardo