Jak zabezpieczyć młode thuje na zimę

1. Data: 2006-09-28 18:33:57

Temat: Jak zabezpieczyć młode thuje na zimę
Od: piter <o...@i...pl.wytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
problem jak w temacie dodam tylko że tuje siałem w kwietniu teraz są
przepikowane do ziemi
mają około 5-6 cm
zaczynają dostawać liście takie jak dorosłe
zastanawiam się czy nie rzucić a nie słomy
ale może macie jakieś pomysły
Pozdrawiam O.P.

2. Data: 2006-09-28 18:39:53

Temat: Re: Jak zabezpieczyć młode thuje na zimę
Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piter" <o...@i...pl.wytnij.to> napisał w wiadomości
> [...]
> mają około 5-6 cm
> zaczynają dostawać liście takie jak dorosłe
> zastanawiam się czy nie rzucić a nie słomy

Nie znam za mocno tematu, ale ja swoje tujki niczym nie okrywam.
Zawsze zimuja pod golym niebem, sniezek o ile jest, to najlepsza okrywa
zimowa.
Moje tez byly wysiewane z nasion.

Pozdrawiam
Marek

3. Data: 2006-09-29 03:52:42

Temat: Re: Jak zabezpieczyć młode thuje na zim
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarkPol" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zawsze zimuja pod golym niebem, sniezek o ile jest, to najlepsza okrywa
> zimowa.

To prawda. Najepiej przysypac sniegiem ale wlasciwie wystarczyc powinien ten
co sam spadnie.
Pod sloma moga zagniwac a do tego nornice lubia ryc tam gdzie sloma lezy.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2006-09-29 05:54:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (bez x)> wrote in message
> [...]
> ten co sam spadnie.
> Pod sloma moga zagniwac a do tego nornice lubia ryc tam gdzie sloma lezy.

Najlepsza wata szklana ułożona na ziemi wokół pnia (na nornice) i chochoł
słomiany.

5. Data: 2006-09-29 07:52:30

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepsza wata szklana ułożona na ziemi wokół pnia (na nornice) i chochoł
> słomiany.

Na tuje 4-5 cm?
raczej chocholik. :))

6. Data: 2006-09-29 08:28:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MarkPol" <m...@w...pl> wrote in message

> Na tuje 4-5 cm?
> raczej chocholik. :))

Pisałem ogólnie, wata szklana zabezpieczona przed naciągnięciem wody, a
takie małe - styropian, choćby z opakowań... Wygodnie tnie sie go na kawałki
nożem podłączonym do lutownicy gazowej, podobnie można łączyć, bez kleju.
posklejanie "piramidek" jest proste, szczelin nie trzeba wypełniać - niech
wilgoć się przemieszcza... od góry paski z włókniny lub tkaniny z włókna
szklanego (stare koce p.poż) przyszpilone do ziemi... Nie powinno zagnic,
nie powinno ulec zeżarciu...

7. Data: 2006-09-29 08:32:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> tkaniny z włókna szklanego (stare koce p.poż) przyszpilone do ziemi... Nie
> powinno zagnic, nie powinno ulec zeżarciu...

Nie wiem dlaczego ktoś nie uruchomi produkcji nakryć z włókna szklanego
wyłożonych styropianem- to niczym się nie różni od doniczek, co więcej może
mież ten sam rozstaw, a że ze szkłem - żywotność duża... I odkażać łatwo.
Ja jestem za stary na takie produkcje...

8. Data: 2006-09-29 09:52:46

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tkaniny z włókna szklanego (stare koce p.poż) przyszpilone do ziemi... Nie
> powinno zagnic, nie powinno ulec zeżarciu...

Bardzo ciekawy sposob ochrony przed mrozem.
Z pewnoscia wart uwagi.
Tyle ze takie male tuje u mnie przetrwaly zime 2005-2006 a byla bardzo
mrozna.
Jakkolwiek sposob ochrony moze byc dobry dla innych roslin, ja tui nie
okrywam.
Owszem po zimie zrobily sie jakies zolte, ale na wiosne odzyly i wrocily do
normy :)

Podejrzewam ze robiles juz takie okrycia, chetnie zapoznam sie z prostym
schematem, jak to wykonac :)

9. Data: 2006-09-29 09:54:21

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tkaniny z włókna szklanego (stare koce p.poż) przyszpilone do ziemi... Nie
> powinno zagnic, nie powinno ulec zeżarciu...

Powiedz jakiego rodzaju jest to wlokno szklane, skad to wziasc.
Mi sie kojarzy z grubymi matami np. do ocieplania dachu.

10. Data: 2006-09-29 10:17:21

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> To prawda. Najepiej przysypac sniegiem ale wlasciwie wystarczyc powinien
> ten co sam spadnie.

Jeśli ten spadnie, u nas lubi porządnie przymrozić na gołą ziemię. Choć
wątpie czy tujom, nawet małym kilkucentymetrowym siewkom, by to zaszkodziło.
Na wszelki wypadek można je okryć gałązkami iglaków, tuje odporne są.

Pozdrawiam
Kaśka

Jak się przycina śliwkę?
Poszukuję róż odmian "Rosa penzaceana"