Jak zbić wysoką gorączkę?

1. Data: 2003-02-09 18:49:34

Temat: Jak zbić wysoką gorączkę?
Od: "foldka" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mój przeziębił się i ma wysoka gorączkę. Od wczoraj bierze Cetebe, syrop
Contril, Panadol, na noc aspiryna C rozpuszczalna. Wczoraj miał temperaturę
37 stopni. Dzis zmierzył ok. 14 i 38.7 - dałam dwa panadole i spadła do 37
.7 a teraz o 19 mierzy i okazuje się, że jest aż 39.2 !!! Dałam dwa
paracetamole i zimne okłady na czoło. Czy ktos ma jakieś lepsze pomysły na
zbicie gorączki, w razie gdyby to niepomogło (odpukać). Jutro oczywiście do
lekarza, ale co robić jak gorączka się nasili w nocy?

Proszę o rady.
Pozdrawiam,
Foldka

2. Data: 2003-02-09 19:23:29

Temat: Re: Jak zbić wysoką gorączkę?
Od: "ja\(dzia\)" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "foldka" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
do
> lekarza, ale co robić jak gorączka się nasili w nocy?

Witam.
Najlepszy i od wieków polecany sposób, to chłodna kąpiel ( ale taka naprawdę
chłodna). Jest to troszkę nieprzyjemne, zwłaszcza, że jeśli gorączka
narasta to chorującemu jest raczej zimno niż gorąco, ale trzeba chwilkę się
przemęczyć. Działa!!!
Należy tylko uważać, żeby po wyjściu z takiej kąpieli nie "doziębić się",
tylko opatulić się ( nie za ciepło) i przeleżeć choróbsko.

Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia :)

Jadzia
--
jadziak
j...@g...krakow.pl

3. Data: 2003-02-09 19:26:11

Od: "Piotr" <piotrzal@_WYCIACHAJTO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> lekarza, ale co robić jak gorączka się nasili w nocy?

Dwie tabletki pyralginy i garść witaminy C.
Po czterech godzinach można powtórzyć.
Chyba że jest uczulony na pyralginę to kategorycznie nie:-)

Piotr

4. Data: 2003-02-09 20:24:44

Od: "Mazia" <P...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zimny oklad na łydki. Podobno pomaga :-)

POZdr - JAa

5. Data: 2003-02-09 21:37:24

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 9 Feb 2003 19:49:34 +0100, foldka <b2684n$9a1$1@news.onet.pl>
napisał/a:

> [...]
> zbicie gorączki, w razie gdyby to niepomogło (odpukać). Jutro oczywiście do
> lekarza, ale co robić jak gorączka się nasili w nocy?

Nie mogłam ostatnio- nigdzie w Warszawie dostać paracetamolu.Miałam
gorączkę i tylko Paracetamol mi ją spędza.
Poprosiłam w aptece o Paracetamol,a pani magister daje mi Apap...Z nerw
dostałam większej gorączki.

--
Pozdrawiam;
Kaja

6. Data: 2003-02-09 22:33:01

Od: "jb" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mogłam ostatnio- nigdzie w Warszawie dostać paracetamolu.Miałam
> gorączkę i tylko Paracetamol mi ją spędza.
> Poprosiłam w aptece o Paracetamol,a pani magister daje mi Apap...Z nerw
> dostałam większej gorączki.

ani nie jestem lekarzem, ani farmaceuta ale o ile mnie pamiec nie myli to
jedyna substancja czynna Apapu jest wlasnie paracetamol ...

tak samo jak Codiparu, Panadolu i calej armii innych lekow

ale moze to ja mam goraczke ... czasem tak mam "z nerw"

Pozdrawiam :)

--
jb

7. Data: 2003-02-09 23:50:01

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> lekarza, ale co robić jak gorączka się nasili w nocy?

kapiel lub prysznic w temperaturze nizszej niz goraczka, nie musi byc zimna
czy lodowata woda, byleby byla nizsza od goraczki.
najskuteczniejsze jak zawioda inne farmaceutyczne sposoby.

Jola L-L

8. Data: 2003-02-10 11:08:49

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 9 Feb 2003 23:33:01 +0100, jb <b26l15$9gf$1@atlantis.news.tpi.pl>
napisał/a:

> ani nie jestem lekarzem, ani farmaceuta ale o ile mnie pamiec nie myli to
> jedyna substancja czynna Apapu jest wlasnie paracetamol ...

> tak samo jak Codiparu, Panadolu i calej armii innych lekow

Widzisz...jeszcze niedawno były w aptekach takie proszki pod nazwą
"Paracetamol".Niestety,już nie ma!
To,że ten składnik zawierają inne proszki jak np Apap nie oznacza,że taki
Apap pomoże mi na spędzenie gorączki...Wręcz przeciwnie,po Apapie boli
głowa i chce się wymiotować.Nawet na ulotce jest to napisane...Kupiłam z
braku laku Codipar i też mi gorączki nie spędził.
Piramidon zlikwidowali,Paracetamol zlikwidowali...Ciekawa jestem jakim
prawem.

> ale moze to ja mam goraczke ... czasem tak mam "z nerw"

:-(

--
Pozdrawiam;
Kaja

9. Data: 2003-02-10 18:10:36

Od: "foldka" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za rady. Na szczęscie po 2 tabletkach paracetamolu goraczka
spadla i noc minęła w miarę spokojnie.
Dziś mój udał się rano do lekarza, który stwierdzł, że to grypsko i
przepisał masę leków na kwote ok. 50 zł + konieczność przebywania w domu bez
wychodzenia co najmniej tydzień. Mam nadzieję, że będzie ok.

Pozdrawiam,
Foldka

10. Data: 2003-02-10 18:55:03

Od: Digit <d...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> wrote in

> [...]
> paracetamolu.Miałam
> gorączkę i tylko Paracetamol mi ją spędza.
> Poprosiłam w aptece o Paracetamol,a pani magister daje mi
Paracetamol jest nazwa zwiazku czynnego tych lekow, to co kiedys
wystepowalo w handlu pod nazwa handlowa Paracetamol obecnie zwie
sie
Codipar, identyczny sklad ma apap, panadol itd.
Pozdrawiam
Darek

Operacyjna korekcja wzroku
Doping?