Operacyjna korekcja wzroku

1. Data: 2003-02-09 18:20:19

Temat: Operacyjna korekcja wzroku
Od: "Luser" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Slyszalem, ze stosunkowo prosta operacja jest korekta krotkowzrocznosci. Jak
to jest z dalekowzrocznoscia? Czy operacyjna "naprawa" jest w ogole mozliwa?
Jesli tak - jak sie to wykonuje i jaki jest koszt? 8-)

pozdrawiam,
Luser

2. Data: 2003-02-09 19:31:59

Temat: Re: Operacyjna korekcja wzroku
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mozliwa?
> Jesli tak - jak sie to wykonuje i jaki jest koszt? 8-)

koszt podobny do krotkowzrocznosci - koryguje sie wady do cca + 4,o dptr w
zaleznosci od rogowki.

casus

3. Data: 2003-02-09 19:48:57

Od: "Luser" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> koszt podobny do krotkowzrocznosci - koryguje sie wady do cca + 4,o dptr w
> zaleznosci od rogowki.

A powyzej 4?

Luser

4. Data: 2003-02-09 20:05:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A powyzej 4?
>
> Luser

A powyzej sie z reguly nie da. Kwestia indywidualna. Musisz przejsc badania.

casus

5. Data: 2003-02-09 20:35:47

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b26cbr$s5f$2@inews.gazeta.pl, casus <c...@g...pl>:

> A powyzej sie z reguly nie da. Kwestia indywidualna. Musisz przejsc
> badania.

Niby FDA zatwierdzila przynajmniej jeden z laserow do nadwzrocznosci az do
+6D.

http://www.allaboutvision.com/visionsurgery/lasik_la
ser_3.htm

To znaczy, ze takie przypadki sa jednak rzadkie?
Rogowka musi byc gruba na peryferiach zrenicy, aby mozna bylo wyrzezbic
soczewke wypukla, tak?

--
Robert

6. Data: 2003-02-09 21:14:31

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> To znaczy, ze takie przypadki sa jednak rzadkie?
> Rogowka musi byc gruba na peryferiach zrenicy, aby mozna bylo wyrzezbic

A mowimy o bezpieczenstwie, dobrych wynikach zabiegu czy rekordach?:-)))))))
A powaznie - proponuje najpierw badanie, ustalenie wady i parametrow - potem
mozna wyciagnac wnioski. Naprawde trudno teoretyzujac udzielic dokladnej
odpowiedzi, mozliwe, ze Twoje paramatry sa tak dobre, ze i +7,o laser
wymodeluje....ale statystycznie to trudne do osiagniecia. Mozliwe tez, ze
korygujac Cie tylko o 3 dioptrie osiagnie sie wynik, ktory Cie
usatysfakcjonuje....tak wiec....jak na wstepie - kwalifikacja powie
wszystko.

pozdrawiam

casus

7. Data: 2003-02-09 21:21:27

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b26gbv$9ke$1@inews.gazeta.pl, casus <c...@g...pl>:

> A mowimy o bezpieczenstwie, dobrych wynikach zabiegu czy
> rekordach?:-)))))))

Ja nie staram sie podwazac autorytetu, tylko dowiedziec wiecej :)

Kolega pytal jeszcze o metode i koszty.
Metoda polega na przerobieniu laserem rogowki przed zrenica na taką stałą
biologiczną soczewkę, w tym wypadku skupiającą.
Koszty w Polsce to średnio 4,5-5 tys. na dwoje oczu.

--
Robert

8. Data: 2003-02-09 21:35:41

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biologiczną soczewkę, w tym wypadku skupiającą.
> Koszty w Polsce to średnio 4,5-5 tys. na dwoje oczu.

Dokladnie;-))))
2000-2300 za 1 oko, do tego koszty dodatkowe: badanie kwalifikacyjne, wizyty
kontrolne po zabiegu, leki, jesli nie z tego miasta, gdzie jest laser to
jeszcze koszty podrozy, ewent. nocleg. - powinno sie w 5000 zmiescic, albo
nieco powyzej.

casus

9. Data: 2003-02-09 21:49:49

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b26hjg$cvv$1@inews.gazeta.pl, casus <c...@g...pl>:
> Dokladnie;-))))
> 2000-2300 za 1 oko

nie dokładnie - na oko ;)

NMSP :)

--
Robert

10. Data: 2003-02-10 09:51:22

Temat: Odp: Operacyjna korekcja wzroku
Od: "hronicus" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b26idv$h2i$...@t...icpnet.pl...

[..........]

To ja zapytam w imieniu mojej niewiasyty o pare spraw:
- Jakie sa zagrozenia potem? tzn, mamy w przyszlosci zamiar zalozyc
szczesliwa rodzine z jakims potomstwem :) czy skorygowane operacyjnie oczy
moga ucierpiec potem przy porodzie? ( Moze wyda sie to glupim pytaniem ale
cos sie nam obilo o uszy ze przy porodzie moze na przyklad wydarzyc sie
odklejenie siatkowki badz inne problemy okulistyczne, czy taka operacja
zwieksza prawdopodobienstwo takich powiklan? )
- Czy nurkowanie jest potem dozwolone? Czytalem wypowiedzi np na rec.scuba
ludzi ktorzy pare miesiecy po zabiegu wracali do nurkowania, ale chetnie
dowiem sie co o tym sadza okulisci. Dodam ze chodzi o nurkowanie
rekreacyjne, nie zadne ekstrema.

Doping?
kruchy chromosom x-szukam lekarza
czy macie pomysł??