Jak zlepić elementy pierniczków?

1. Data: 2002-12-10 16:59:10

Temat: Jak zlepić elementy pierniczków?
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

I znów pierniczki, wybaczcie;)
Tym razem o zlepianiu części piernikowych. Dziś szalałyśmy z koleżanką i
lepiłyśmy różne cuda dla mojego synka - autka, autobus, kogucika, misia,
aniołka, diabła, itp. Niestety, kilka części z tych figurek odpadło po
upieczeniu - były za słabo przymocowane. Mam pytanie - jak je przymocować (o
ile się da). Słyszałam o metodzie na białko - czy to białko ma być ubite, z
cukrem, bez, a może w ogóle się go nie ubija, tylko po rozbiciu jaja po
prostu smaruje?
No i jak przymocować do figurek nici, żeby można było to powiesić na
choince? Może mocniejszy będzie lukier?
Tu nieśmiała prośba o przepis na szybki, ładny lukier do pierniczków.....

Pomocy!
Ewa

PS. A dla męża zrobiłam Ewę z raju: ponętna, wcięta w talii, z potężnym
biustem i długimi włosami:)
Podobała mu się baaaardzo;)

1. Data: 2002-12-11 07:09:52

Temat: Re: Jak zlepić elementy pierniczków?
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisała:
> [...]
> cukrem, bez, a może w ogóle się go nie ubija, tylko po rozbiciu jaja po

Zobacz przepis na lukier do polaczenia czesci grzybkow:
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/przepisy4.htm

Inny sposob wykonania lukru cytrynowego:
20 dag cukru pudru, 1 bialko, 1 lyzka soku z cytryny.

Cukier puder przetrzec przez sitko o drobnych oczkach.
Nastepnie utrzec bialko z cukrem pudrem, dodac sok z cytryny.

Pozdrawiam
Lilla

Przepis na chleb
i jeszcze odnosnie kapusty - salatka