Jak zniechęcić jaskółki?

1. Data: 2004-05-20 10:46:34

Temat: Jak zniechęcić jaskółki?
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Poratujcie! Co zrobić, żeby jaskółki przestały budować gniazdo na moim
balkonie? Co roku ta sama historia. Przeganiam je, przeszkadzam im w budowie
gniazda. Biorą mnie na przetrwanie. Odpuszczam, kiedy zbudują to gniazdo w
końcu, mają młode, a ja nie mam serca już w tym stadium ich przeganiać. Ja
bardzo lubię te ptaszki, ale chciałabym na własnym balkonie móc suszyć
pranie, a nie mogę, bo strasznie brudzą. Nie mogę nawet wyjść na balkon, bo
wszędzie te ich kulki z błota czy czego tam jeszcze (no i oczywiście kupy).
Macie jakiś sposób na to stworzenie Boże?
Pozdrawiam z jaskółczego gniazda
Ewa

1. Data: 2004-05-20 10:59:36

Temat: Re: Jak zniechęcić jaskółki?
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Medea" <e...@p...fm> wrote in message
> [...]
kupy).
> Macie jakiś sposób na to stworzenie Boże?

Może zacznij hodować kota? Wypuszczaj go na balkon.

Zaslav

1. Data: 2004-05-20 11:14:33

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Medea" <e...@p...fm> wrote in message
> Poratujcie! Co zrobić, żeby jaskółki przestały budować gniazdo na
moim
> balkonie?

W miejscu tak przez nie ulubionym wbij gwoździka i przywiąż tam
czerwoną plastikową wstążeczkę od kwiatka. Zanim na to wpadłem, ze
swojego balkonu co kilka dni dosłownie odkuwałem i odczyszczałem
szczotka drucianą zaczątki nowych budowli, od momentu przybicia tej
kokardki jak ręką odjął, jaskółki wybierają sobie inne miejsca, do tej
mojej niszy nawet nie zaglądają.
Bardzo lubie jaskółki, ale zasraną ścianę i posadzkę na balkonie
niestety lubię mniej :-(

J.

1. Data: 2004-05-20 12:47:01

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Medea napisał(a):

> Poratujcie! Co zrobić, żeby jaskółki przestały budować gniazdo na moim
> balkonie? Co roku ta sama historia.

Witaj w klubie :)

> Macie jakiś sposób na to stworzenie Boże?

Sposób skuteczny, choć trochę pracochłonny: miejsca gdzie jaskółki
próbują się ścielić, przykryj czymś przezroczystym, śliskim i twardym,
np. plexi. Najcieńsze plexi jakie udało mi się znaleźć w jakiejś
hurtowni chemicznej to 1 mm, kosztuje względnie niewiele i tnie się
nożem do tapet. Takie pasy wystarczy przybić do elewacji w miejscu
najczęstszego gniazdowania. Jaskółki nie będą miały się do czego
przyczepić ze swoim budulcem, choć na początku trzeba będzie co jakiś
czas odrapać to co mimo wszystko uda im się przykleić do plexi.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2004-05-20 13:09:37

Od: "LeszekO" <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:c8i2fc$odt$1@nemesis.news.tpi.pl,
Medea typed:
> [...]
> budowie gniazda. Biorą mnie na przetrwanie. Odpuszczam, kiedy zbudują
> to gniazdo w końcu, mają młode, a ja nie mam serca już w tym stadium

Nie chodzi o serce ale to juz jest karane.
Jaskolki trzeba bez odpuszczania ganiac albo zniechecic jak inni
opisali. W okresie legowym juz za późno
Leszek

1. Data: 2004-05-20 15:55:05

Temat: Odp: Jak zniechęcić jaskółki?
Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie niedawno ornitolodzy alarmowali, ze gwaltownie spada populacja
jaksulek w zwiazku z wejsciem Polski do unii i zaostrzeniem rygorow jesli
chodzi o czystosc w oborach. A te biedulki nawet na budynkach mieszkalnych
nie moga sie gniezdzic bo sa przeganiane. Zastanawiam sie, czy nie daloby
sie tego gniazda tak zabezpieczyc, zeby jaskolki moglu mieszkac a na
balkonie nie bylo syfu...

1. Data: 2004-05-20 21:54:25

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 May 2004 17:55:05 +0200 I had a dream that JoShi <s...@f...edu.pl>
wrote:
> [...]
> nie moga sie gniezdzic bo sa przeganiane. Zastanawiam sie, czy nie daloby
> sie tego gniazda tak zabezpieczyc, zeby jaskolki moglu mieszkac a na

Na balkonie masz pewnie inny gatunek jaskółki niż mieszka w oborach.
A poza tym w TVN mówili, że polscy urzędnicy będą przymykać oczy na
obecność jaskółek w oborach.

1. Data: 2004-05-21 06:54:21

Temat: Re: Odp: Jak zniechęcić jaskółki?
Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JoShi napisał(a):

> [...]
> nie moga sie gniezdzic bo sa przeganiane. Zastanawiam sie, czy nie daloby
> sie tego gniazda tak zabezpieczyc, zeby jaskolki moglu mieszkac a na

Próbowałem. Ze względów wychowawczych, coby moje dzieciaki mogły
codziennie oglądać gniazdujące ptaki. W zeszłym roku pozwoliłem _jednej_
parze się zagnieździć. Te ptaki są czyściochy, nie powiem. Gdy im
zrobiłem coś w rodzaju daszka, aby nie paskudziły mi na balkon, raz, że
przez 2 dni uczyły się na nim lądować :) dwa, że swoje potrzeby
załatwiały na krawędzi daszka, pakudząc wprost na balkon. W tym roku
wypowiedziałem im wojnę.

Aha, na moim osiedlu rekordzista ma na balkonie j e d e n a ś c i e
jaskółczych gniazd :)

1. Data: 2004-05-25 14:44:19

Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na balkonie masz pewnie inny gatunek jaskółki niż mieszka w oborach.
Ten sam...

1. Data: 2004-05-26 10:18:55

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 May 2004 16:44:19 +0200 I had a dream that JoShi <s...@f...edu.pl>
wrote:
> Ten sam...

No to ciekawe, bo według orinitologów, ta jaskółka, co gnieździ się w
oborach, to praktycznie nie zakłada gniazd na wolnym powietrzu, tylko w
pomieszczeniach.
W polsce powszechne są trzy gatunki jaskółek - to tak dla przypomnienia.

Witam
Fronty do szafki w łazience
rolety w Trojmiescie
Panele-prosba o rade