Jak zostajemy wyklęci i poniżeni przez innych nawet w Internecie

1. Data: 2006-10-21 14:42:24

Temat: Jak zostajemy wyklęci i poniżeni przez innych nawet w Internecie
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.nfa.pl/articles.php?id=145
<<<Mobbingowi poddawane są zwykle osoby, które czymś się wyróżniają wśród
swojego otoczenia, czy to zbytnią inteligencją, czy wiedzą, czy
aktywnością, czy uczciwością itd itp. Trudno takie osoby znieść w swoim
otoczeniu, więc najlepiej jak się je wykluczy ze środowiska o cechach
przeciętnie bardziej 'ludzkich'. Niestety i w internecie mimo pozornej
anonimowości, mimo braku kontaktu bezpośredniego osoby wyróżniające się
spośród internautów jakąś cechą muszą się liczyć z nieprzyjaznymi wpisami,
napaściami, które mogą być odbierane szczególnie przez osoby wrażliwe jako
szykany psychiczne. Trudno tu mówić o mobbingu w klasycznym znaczeniu, ale
podobieństwa są oczywiste.
Na szykany w internecie są zwykle narażone osoby, które mimo niemal
powszechnego używania pseudonimów podpisują się swoimi identyfikatorami
rzeczywistymi. Takie wyróżnianie się trudne jest do zaakceptowania przez
osoby 'przeciętne'. Podpis nazwiskiem prowokuje do odnalezienia w
internecie informacji o takiej osobie, szczególnie jeśli jest to osoba
znana, aktywna. Następnie pod byle pretekstem można rozpocząć atak
personalny, w celu jej zdyskredytowania. *Odpieranie takich szykan jest na
ogół bezskuteczne. Oczywiście można zaprotestować przeciwko mobbingowi,
wykazać merytorycznie brednie internetowego, anonimowego mobbera, ale nie
ma co oczekiwać, że innych anonimowych internautów to zainteresuje.* W
końcu chodzi o wykluczenie 'czarnej owcy', a ktoś kto by stanął po jej
stronie może podzielić ten sam los. Tak to działa, tak samo jako w świecie
niewirtualnym.>>>

2. Data: 2006-10-21 15:55:42

Od: "bim_bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:4153706.U2LhKLHnbf@Marcin_Ciesielski...
> http://www.nfa.pl/articles.php?id=145

W tym linku jest trochę więcej tekstu tego artykułu.

Ludzie są świetni w kojarzeniu różnych rzeczy - ale często dokonują
nadinterpretacji, bo "coś im do czegoś pasuje", a jest zupełnie niepoprawne.
Właśnie ten artykuł wydaje mi się zupełnie oderwany od rzeczywistości,
zupełnie nie widzę tytch prawidłowości, co są tam podane, np. na tej grupie.
1) W ogóle nie widzę powiązania między podawaniem/niepodawaniem imienia i
nazwiska z szykanowaniem danej osoby. To, czy ktoś podaje/nie podaje tych
danych, nie wpływa ani trochę na to, jak daną osobę oceniam (pewnie 95%
ludzi ma podobnie).
2) Patrząc na tę grupę, to jeśli kogoś ludzie nie lubią, to najważniejszymi
powodami jest to, że albo go nie rozumieją, albo się z nim nie zgadzają, a
nie to, że głupio im, że on jest za mądry ;)

Te nadinterpretacje są prawie w stylu Jana Pająka ;)

3. Data: 2006-10-22 00:18:28

Od: "Miosy Klemens" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po jakimś czasie do wszystkiego można przywyknąć
pozdrawiam - M.K.

4. Data: 2006-10-22 00:19:44

Od: "Miłosz Klemens" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2006-10-22 16:51:04

Od: l...@w...pl (Librix) szukaj wiadomości tego autora

Tak właśnie jest jak Marcin Ciesielki pisze. Uściślając są osoby
konformistyczne i nonkonformistyczne. Te nonkonformistyczne się wyróżniają
własną osobowością , te konformistyczne rezygnują z własnej osobości na
rzecz przynależności do grupy. Nonkonformista ta co piąta osoba na
świecie. Konformiści nie lubią wyróżnien.

--
Serwis www użytkowników pl.sci.psychologia: http://PSPhome.DHTML.pl
Podstawowe reguły grupy psp: http://PSPhome.DHTML.pl/reguly.html

6. Data: 2006-10-22 18:42:27

Od: "bim_bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Librix" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rzecz przynależności do grupy. Nonkonformista ta co piąta osoba na
> świecie. Konformiści nie lubią wyróżnien.

Ty piszesz ogólnie o nonkonformizmie, ale a tamtej stronie jest o inych
rzeczach - np. o tym, że mobbingowi są poddawane osoby podające swoje imię i
nazwisko zamiast nicka, jako te "inne".

7. Data: 2006-10-23 09:42:15

Od: l...@w...pl (Librix) szukaj wiadomości tego autora

bim_bom napisał:

> Ty piszesz ogólnie o nonkonformizmie, ale a tamtej stronie jest o inych
> rzeczach - np. o tym, że mobbingowi są poddawane osoby podające swoje imię i
> nazwisko zamiast nicka, jako te "inne".

Niektórym konformistom nawet takie rzeczy przeszkadzają.

8. Data: 2006-10-24 08:39:39

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> wrote in message
> http://www.nfa.pl/articles.php?id=145

Ciekawe - co do przyczyny mobbingu w pracy to widze to tak:

- mobb. spowodowany jest rywalizacja w pracy, ludzie walczą o stanowiska,
pozycje, kase.
Ci bardziej bezwgledni stosuja rozne sztuczki zeby wyeliminowac konkurencje.
Proste.
Robia to tez szefowie ktorzy boja sie konkurencji pracownikow.
To jest glowna przyczyna mobbingu, MZ.

- drugi powód: osoby ktore nie umieją sie bronic, nie potrafią odpowiedziec
chamstwem na
chamstwo. Wiec inni (ci bardziej bezwzgledni) wyzywaja sie na nich,
zwlaszcza wtedy sa cisnienia
w pracy.

====
Co do internetu - jesli jest wyrazista osob, to niektorzy, 90% szczyliada
szkolna ktora
wchodzi w doroslosc, chce przetestowac swoje sily, przetestowac doroslych,
pokazac
sie ze cos znaczą itp. Dodatkowo modne jest "dresiarstwo" co wzmacnia te
zachowania.
Wiec szczyle na swój sposob chcą wypłynac wiec atakuja wyraziste osoby.
Rowniez
dlatego ze chca znac hierarchie w grupie. Tym bardziej jesli jest to chlopak
ktory jest
opuszczony przez ojca - jak taki chlopak ma sie uczyc zycia?

Nie mozna szczylów za to winić, trzeba "bić w ryja" i ustalać hierarchie ;)

Duch

9. Data: 2006-10-24 09:27:39

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Robia to tez szefowie ktorzy boja sie konkurencji pracownikow.
> To jest glowna przyczyna mobbingu, MZ.

Jaasne. Takeie teorie to można sobie snuć, gdy widzi się problem "od dołu".
Kiedyś patrzyłem z niesmakiem na ludzi rządzących pracownikami przy pomocy
"twardej ręki". Conieco jednak pozmieniało się w moim postrzeganiu, gdy
kilka razy próbowałem coś załatwić w kręgach tych "bidnych mobbowanych
maluczkich", nie mając argumentu w postaci jakiegoś straszaka. Normalnie -
"bez kija nie podchodź". Spróbuj zapanować nad grupą 30 wielce kulturalnych
biurowych krawciarzy - tak zapanować, żeby robili co trzeba i jak trzeba to
pogadamy o mobbingu :)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

10. Data: 2006-10-25 07:08:31

Od: ntech <u...@n...ssn.pl> szukaj wiadomości tego autora

Data: 23.10.2006 - autor: Librix - treść:

> Niektórym konformistom nawet takie rzeczy przeszkadzają.

Przyklad pl.pregierz.Wystarczy miec opinie niezgadna z panujaca w
"srodowisku trzymajacym wladze na pregu" a zostaniesz zadziobany.
Nie ze wzgledu na argumentacje ale na zasadzie wspolpracy w grupie i
okazywania lojalnosci.

Heh, czy da sie tu cos zrobic?
Przemoc w szkołach (czesc II)
kredyt hipoteczny
Etyka heteronomiczna - szukam materialow
Deprywacja sensoryczna