Przemoc w szkołach (czesc II)

1. Data: 2006-10-20 19:25:35

Temat: Przemoc w szkołach (czesc II)
Od: l...@w...pl (Librix) szukaj wiadomości tego autora

Jak niektórym wiadomo kiedyś zrobiłem ankiete na temat przemocy w szkołach
http://groups.google.com/group/pl.sci.psychologia/br
owse_thread/thread/8dae2b9c8318ceb5/e8d755a968431f91
?lnk=st&q=&rnum=1&hl=pl#e8d755a968431f91
i wyslałem ją do ministerwa edukacji. Niedawno otrzymałem list od MEN.

Szanowny Panie ,

Uprzejmie dziękuję za przekazanie wyników przeprowadzonej przez Pana na GG
ankiety dotyczącej zjawiska przemocy w szkole. Szczególnie interesujące są
zacytowane przez Pana wypowiedzi i komentarze osób badanych, obrazujące
sposób myślenia o tym problemie.

Resort edukacji podziela pogląd o temat konieczności zapobiegania i
przeciwdziałania zjawisku agresji i przemocy w środowisku szkolnym. Na
zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej realizowane są cykliczne
ogólnopolskie badania nad agresją i przemocą wśród dzieci i młodzieży, w
tym szczególnie w środowisku szkolnym (badania takie (przeprowadzono je w
1997, 2003 i 2006 r.) Stanowią one źródło bardzo obszernej wiedzy o
charakterze, zasięgu i dynamice zjawiska agresji i przemocy w środowisku
szkolnym.
W szkołach realizowane są obligatoryjnie działania wychowawcze i
profilaktyczne mające na ograniczenie występowania niekorzystnych zjawisk
społecznych w środowisku szkolnym, ujęte w szkolnych programach wychowania
i szkolnych programach profilaktyki.
Podjęto doskonalenie umiejętności wychowawczych i profilaktycznych
nauczycieli, szczególnie w obszarze treningu zapobiegania i zastępowania
agresji.
Obecnie ministerstwo pracuje nad koncepcją szkół specjalizujących się w
pracy wychowawczej z tzw. trudną młodzieżą, które umożliwią wzmocnienie
dotychczas realizowanych działań przeciwdziałających przemocy wśród dzieci
i młodzieży.

Uczestnicy przeprowadzonego przez Pana sondażu zidentyfikowali pewne
społeczne przyczyny agresji i przemocy w szkole, jakimi są chęć dominacji,
brak umiejętności rozwiązywania konfliktów, frustracje, ubóstwo, społeczne
przyzwolenie na przemoc, a także brak odpowiednich działań rodziców i
nauczycieli. Wyniki te wskazują kierunki dalszych, niezbędnych działań
profilaktycznych w zakresie agresji i przemocy szkolnej.

Skuteczność tych działań w znacznej mierze zależy od zaangażowania zarówno
wszystkich podmiotów w samej szkole, jak i środowiska lokalnego. Z tego
względu uprzejmie dziękuję Panu za zainteresowanie się tym problemem i
kreowanie postawy braku przyzwolenia na przemoc.
Uprzejmie informuję, że wyniki Pana sondażu zostaną przekazane do
wykorzystania w toku prac nad rozwijaniem systemu przeciwdziałania agresji
i przemocy w środowisku szkolnym.

Agnieszka Dybowska

p.o. Dyrektor Departamentu

PS: Duchu masz wiadomość na poczcie elektronicznej

--
Serwis www użytkowników pl.sci.psychologia: http://PSPhome.DHTML.pl
Podstawowe reguły grupy psp: http://PSPhome.DHTML.pl/reguly.html

2. Data: 2006-10-20 20:07:09

Temat: Re: Przemoc w szkołach (czesc II)
Od: "Malina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Interesuje mnie temat przemocy i agresji społeczności zamkniętej
jaką są mieszkańcy Domów Pomocy Społecznej lub innych placówek
opiekuńczych. Często udaje mi się znaleźć materiały na temat ww
aktów właśnie w szkole, a przecież ten problem dotyczy nie tylko
młodzieży. Jeżeli miałby Pan jakiekolwiek informacje, ciekawe linki
na temat agresji i przemocy wśród seniorów byłabym wdzięczna. Z
poważaniem

3. Data: 2006-10-20 20:19:49

Od: l...@w...pl (Librix) szukaj wiadomości tego autora

Malina w news:1161374829.908277.85960@h48g2000cwc.googlegroup
s.com :

> Interesuje mnie temat przemocy i agresji społeczności zamkniętej
> jaką są mieszkańcy Domów Pomocy Społecznej lub innych placówek
> opiekuńczych.

Nic mi o tym niewiadomo.

4. Data: 2006-10-23 18:22:04

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nie? Jak tak!

> Nic mi o tym niewiadomo.

Ale mnie wkurkowałeś!
A Stanford?
Mendele?

Wuuchhh!
ett
Czym się różni jedna, zamknięta,
nie z własnej woli,
społeczność od innej?

5. Data: 2006-10-23 18:55:32

Od: l...@w...pl (Librix) szukaj wiadomości tego autora

eTaTa napisał:

> Wuuchhh!
> ett
> Czym się różni jedna, zamknięta,
> nie z własnej woli,
> społeczność od innej?

Nie opisuje społeczności zamkniętej bo jej nie znam.

6. Data: 2006-10-24 02:45:12

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Librix" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie opisuje społeczności zamkniętej bo jej nie znam.

> [...]

Lib?
A jakie znasz społeczności?

Z reklamy Plusa dam Ci wskazówkę.
Tylko nie tłucz nią o krzesło.
Bardzo proszę :-))

et

7. Data: 2006-10-25 08:31:19

Od: l...@w...pl (Librix) szukaj wiadomości tego autora

eTaTa napisał:

> Lib?
> A jakie znasz społeczności?

> Z reklamy Plusa dam Ci wskazówkę.
> Tylko nie tłucz nią o krzesło.
> Bardzo proszę :-))

> et

Ja znam społeczności te co znam. A reklame plusa też nie znam bo mieszkam
w Berlinie.

8. Data: 2006-10-25 08:54:22

Od: "Quasi" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@w...pl (Librix) napisał(a):

(ciach)

Kolejna tabloidalna sensacyjka w tych klimatach:
[ http://tinyurl.com/vsk89 ].

Najzabawniejsze po takich skandalach jest nagle ozywienie na internetowych
forach (domyslam sie, ze takze w opinii publicznej) poparcia dla
giertychowskich planow "reform" w szkolnictwie...

pozdrawiam
Quasi

9. Data: 2006-10-25 17:28:34

Od: l...@w...pl (Librix) szukaj wiadomości tego autora

Quasi napisał :

> Najzabawniejsze po takich skandalach jest nagle ozywienie na internetowych
> forach (domyslam sie, ze takze w opinii publicznej) poparcia dla
> giertychowskich planow "reform" w szkolnictwie...

Nie Quasi tego posta napisałem 5 dni przed tym zdarzeniem.

10. Data: 2006-10-25 17:50:20

Od: "Quasi" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@w...pl (Librix) napisał(a):

> Nie Quasi tego posta napisałem 5 dni przed tym zdarzeniem.

Ja nie o Tobie. Ja o forum ktore jest pod artykulem (i jego odpowiednikami na
innych portalach).

pozdrawiam
Quasi

kredyt hipoteczny
Etyka heteronomiczna - szukam materialow
Deprywacja sensoryczna
jak się nazywa zespół...
piłka bystrzejsza