Jak zrobic cappucino?

1. Data: 2002-08-20 08:42:28

Temat: Jak zrobic cappucino?
Od: "Shm" <s...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie do uzytkownikow expresow DeLonghi (chodzi
mi konkretnie o model BAR M 390, ale w innych zapewne
jest tak samo lub podobnie). Otoz dostalem taki ekspres,
ale niestety instrukcja jest tylko po angielsku i strasznie
ogolnikowa i nijak nie moge sie doczytac jak zrobic cappucino.
Jest tam taki "parownik" (rurka z takim plastikiem na koncu)
ktorym niby sie robi to cappucino, tylko problem w tym ze nie
wiem jak. Czy najpierw mam tam podstawic filizanke z mlekiem
i zrobic jakos z tego pianke, a potem podstawic pod ekspres,
czy kawe z mlekiem tam podstawic czy jeszcze jakos inaczej?

Ratujcie ;)

Pozdrowki
Shm

1. Data: 2002-08-20 09:02:32

Temat: Re: Jak zrobic cappucino?
Od: "Marcin M." <m...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

To się chyba robi we wszystkich ekspresach cisnieniowych tak samo, a opisac
moge jedynie jak widziałem robia to w knajpach:
Tam gdzie leci kawka podstawiają kuban na kawke, a do tej rurki podstawiają
jakies takie małe naczynie z mlekiem i chwile cos syczy i robi się pianka,
którą dolewaja do kawy. Pokombinuj w końcu coś wyjdzie ;-).

Pozdrawiam
Marcin Majewski

1. Data: 2002-08-20 09:03:31

Od: "Daniel S" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shm" <s...@m...org> napisał w wiadomości
> [...]
> i zrobic jakos z tego pianke, a potem podstawic pod ekspres,
> czy kawe z mlekiem tam podstawic czy jeszcze jakos inaczej?

Mam ten sam model
Przygotuj mleko, schlodzone, z niska zawartoscia tluszczu
Zaparz kawe.
Przelacz na pare.
Na samym poczatku zlej zalegla wode z rurki do szklanki - wystarczy odkrecic
pokretlo do regulacji pary.
Do metalowego pojemnika (lub zwyczajnej szklanki "z uszkiem"-to waze bo sie
poparzysz :) ) nalej 1/4 mleka.
Kiedy zapali sie czerwona lampka przy znaczku "para"
Ruchami w gore i w dol, regulujac pare, ubijesz piane, ktora nastepnie
nakladasz na wczesniej przygotowana kawe.
Na pianke szczypta cynamonu i gotowe.

Jak bedziesz chcial przepis na kawe Latte to daj znac.
pozdrawiam
daniel

1. Data: 2002-08-20 09:09:04

Od: "Shm" <s...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Daniel S wrote:

> Mam ten sam model
> Przygotuj mleko, schlodzone, z niska zawartoscia tluszczu
<ciach>

Dzieki Ci dobry czlowieku! :)

> Jak bedziesz chcial przepis na kawe Latte to daj znac.

Pewnie, ze chce :) Moze byc na priv choc moze kogos zainteresuje.

Pozdrawiam
Shm

1. Data: 2002-08-20 09:18:08

Od: "Daniel S" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie, ze chce :) Moze byc na priv choc moze kogos zainteresuje.

Osoby niezainteresowane przepraszam.

Przygotowujesz espresso (mala filizanka kawy, bardzo mocna)
Szklanke wypelniasz do polowy mlekiem (schlodzonym bla..bla..)
Robisz pianke. Na dole jest podgrzane mleko.
WAZNE: Robiac piane nie przekrocz 30 sek, bo mleko moze sie przypalic.
Nastepnie do dlugiej szklanki (koktajlowej) wlewasz wczesniej przygotowane
espresso.
Przytrzymujac lyzka piane wlewasz mleko do szklanki z espresso, mieszasz.
Na wierzch pozostale piane.

pozdrawiam
daniel
Przepis ze Starbucks'a. Polecam osobym nie przepadajacym za mocna kawa.

Okna Urzedowski ?
Sprzedam domowe SOLARIA do opalania.
Jaka pralka?
kocioł gazowy - dylemat?!