Re: Jak zrobic cappucino?

From: "Daniel S" <d...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Jak zrobic cappucino?
Date: Tue, 20 Aug 2002 11:03:31 +0200

Użytkownik "Shm" <s...@m...org> napisał w wiadomości
news:ajsvcl$gph$1@news.tpi.pl...
> Witam
>
> Mam pytanie do uzytkownikow expresow DeLonghi (chodzi
> mi konkretnie o model BAR M 390, ale w innych zapewne
> jest tak samo lub podobnie). Otoz dostalem taki ekspres,
> ale niestety instrukcja jest tylko po angielsku i strasznie
> ogolnikowa i nijak nie moge sie doczytac jak zrobic cappucino.
> Jest tam taki "parownik" (rurka z takim plastikiem na koncu)
> ktorym niby sie robi to cappucino, tylko problem w tym ze nie
> wiem jak. Czy najpierw mam tam podstawic filizanke z mlekiem
> i zrobic jakos z tego pianke, a potem podstawic pod ekspres,
> [...]

Mam ten sam model
Przygotuj mleko, schlodzone, z niska zawartoscia tluszczu
Zaparz kawe.
Przelacz na pare.
Na samym poczatku zlej zalegla wode z rurki do szklanki - wystarczy odkrecic
pokretlo do regulacji pary.
Do metalowego pojemnika (lub zwyczajnej szklanki "z uszkiem"-to waze bo sie
poparzysz :) ) nalej 1/4 mleka.
Kiedy zapali sie czerwona lampka przy znaczku "para"
Ruchami w gore i w dol, regulujac pare, ubijesz piane, ktora nastepnie
nakladasz na wczesniej przygotowana kawe.
Na pianke szczypta cynamonu i gotowe.

Jak bedziesz chcial przepis na kawe Latte to daj znac.
pozdrawiam
daniel