Jak zrobic lody owocowe?

1. Data: 2002-06-01 11:11:58

Temat: Re: Jak zrobic lody owocowe?
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Slawek Lipski wrote:

> Witam,
> mam pytanie jak w tytule. Chodzi mi dokładnie o sorbety (tak się chyba
> nazywają te lody bez mleka czy jaj). Miękkich owoców niedługo będzie
> pod dostatkiem i chciałabym sprawić taką "zimną przyjemność" mojej
> małej alergiczce. Czy wystarczy zmiksować np. truskawki, arbuza,
> maliny i zamrozić po przelaniu do pojemniczków? Czy te soki można
> zmieszać? A co z ew. pestkami? I jak długo takie lody mogę trzymać w
> zamrażalniku (temp. - 18 st.)?

tak, ale dodaj trochę cukru (np. gronowego albo pudru), bo inaczej jest
trochę za wytrawne. My czasem robimy "lody" z soku wieloowocowego. Jest on
sam w sobie dość słodki i nic dodawać nie trzeba. Aha, w ten sposób
przechowuję püree z truskawek na zimę, świetne to twarożków i jogurtów (jak
kto może).
Aha, pestki arbuza bym wyciągnął, z truskawek i malin nie trzeba ;-)

Waldek

1. Data: 2002-06-01 20:01:42

Od: "Simon Templer" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przechowuję püree z truskawek na zimę, świetne to twarożków i jogurtów
>
> Waldek

Witam

A masz może przepis jak zrobić püree z truskawek?

Pozdrawiam

Simon

1. Data: 2002-06-01 20:29:43

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> A masz może przepis jak zrobić püree z truskawek?

truskawki umyć, odszypółkować i zmiksować. Gotowe. Można zamrozić albo od
razu zeżreć.

Waldek

1. Data: 2002-06-01 20:56:17

Od: "Simon Templer" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> truskawki umyć, odszypółkować i zmiksować. Gotowe. Można zamrozić albo od
> razu zeżreć.
>
> Waldek

Dzięki. Nie wiedziałem że to się nazywa puree. Od dawna tak robię, miksuję
dodaję cukru do smaku i wkładam w jednorazowe kubeczki i do zamrażarki.
W zimę jak znalazł

Simon

CIASTO Z OWOCAMI
Chłodniki (P)- Długie