Mięta - suszenie

1. Data: 2002-05-31 20:55:25

Temat: Mięta - suszenie
Od: "Bogna" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak należy suszyć liście mięty? Czy w piekarniku, np. na termoobiegu, czy
zostawić je w kuchni, żeby same wyschły? A jeśli same mają schnąć, to
pokrojone czy całe liście, rozłożone czy powieszone? Pomóżcie. Bogna

1. Data: 2002-05-31 21:03:30

Temat: Re: Mięta - suszenie
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Bogna <b...@N...poczta.gazeta.pl> schreef in berichtnieuws
ad8nvt$4j5$...@n...gazeta.pl...
> [...]
> pokrojone czy całe liście, rozłożone czy powieszone? Pomóżcie. Bogna
>
> Sorki, ja Ci nie pomoge, ale poczekaj na lubliniakow. To sa wedlug mnie
najlepsi specjalisci od miety. Przez cale dziecinstwo spedzalam boskie
wakacje wlasnie na lubelszczyznie gdzie bylam swiadkiem wyczarowywania cudow
wlasnie z miety. Niestety, moj udzial w tej magii ograniczal sie tylko do
spozywania coraz to wiekszych ilosci roznych przysmakow.
Podejrzewam, ze Lil(l)a Ci tu chyba moze cos pomoc...zdaje mi sie to wlasnie
lublinianka.

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-06-01 03:30:38

Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak należy suszyć liście mięty?

Nie wiem jak należy? :-)) Ja wiążę w nieduże pęczki cale, ścięte tuż przy
ziemi rośliny, wieszam w przewiewnym miejscu (nie na słońcu) i już. ostatnio
spróbowałem mrozić listki i są rewelacyjne. Swoją drogą mięta z mojego
ogródka ma wspaniały aromat, kupna się nie umywa :-))

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

1. Data: 2002-06-01 07:12:01

Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kamas <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ad9fi3$231$...@n...tpi.pl...
) i już. ostatnio
> spróbowałem mrozić listki i są rewelacyjne.
> Sławomir J. Marusiński (Kamas )

ja tez juz listki miety mrozilam i sa OK
wyciagasz kiedy chcesz i sa jak zywe... ( Lenin sie klania)

Jola L-L

1. Data: 2002-06-01 15:13:42

Od: "Bogna" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim. Bogna

1. Data: 2002-06-01 16:48:00

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> ja tez juz listki miety mrozilam i sa OK
> wyciagasz kiedy chcesz i sa jak zywe... ( Lenin sie klania)
>
> Jola L-L

Widzialam go w tym akwarium na czerwonym placu, i wygladal, jak by spal,
ale mial zgolona brode.
MB

1. Data: 2002-06-03 09:30:32

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzialam go w tym akwarium na czerwonym placu, i wygladal, jak by spal,
> ale mial zgolona brode.
> MB

Mięta pieprzowa (lekarska) i mięta kutnerowata (listki z meszkiem), ja ścinam
całe roślinki albo młode, albo w porze kwitnienia wiążę w bukiecik i
wieszam "do góry nogami" w suchym ,przewiewnym miejscu (jesienią najlepiej nad
kaloryerem) Po wysuszeniu listki trzeba "obsmyczyć" z łodyg i zamknąć w
zakręcanym słoiku.Lecznicza ma wartość rok ( do następnego kwitnienia).
Pozdrawiam Michał.

1. Data: 2002-06-03 10:59:53

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
<7...@n...onet.pl>...
> [...]
>kaloryerem) Po wysuszeniu listki trzeba "obsmyczyć" z łodyg i zamknąć w
>zakręcanym słoiku.Lecznicza ma wartość rok ( do następnego kwitnienia).

Oj cos mi mowi, ze ta mieta to juz nie zakwitnie....

Glupawke mam albo co.

Margola

1. Data: 2002-06-03 11:10:30

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ścinam
> nad
>

> Oj cos mi mowi, ze ta mieta to juz nie zakwitnie....

zakwiść to ona jeszcze może, za owoce nie ręczę:))))
Michał

1. Data: 2002-06-03 15:36:08

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogna" <b...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jak należy suszyć liście mięty? Czy w piekarniku, np. na termoobiegu, czy
> zostawić je w kuchni, żeby same wyschły? A jeśli same mają schnąć, to
> pokrojone czy całe liście, rozłożone czy powieszone? Pomóżcie. Bogna

ja susze u rodzicow w piekarniku, termoobieg, 50 stopni, najpierw 1 h. na
drugi dzien 1 h i po wszystkim.

pieknie pachnie, ta sklepowa "mieta" moze sie schowac (nie za slup bo tam za
wysokie progi..)

Mechcia

podpiwek
grill festival - relacja