Jaka dobra patelnia zeliwna

1. Data: 2012-02-17 18:59:09

Temat: Jaka dobra patelnia zeliwna
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jaka dobra patelnia zeliwna byscie polecili? W sklepach i na alledrogo
widze jakies pseudo powleczone teflonem. Moze sie myle ale jak bylem
dzieckiem byla u nas patelnia zeliwna bez zadnej powloki i idealnie sie
sprawdzala i w smazeniu bez przywierania i w duszeniu. Wiec co teraz
mozna kupic?

2. Data: 2012-02-17 21:17:46

Temat: Re: Jaka dobra patelnia zeliwna
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2012 18:59:09 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

> [...]
> dzieckiem byla u nas patelnia zeliwna bez zadnej powloki i idealnie sie
> sprawdzala i w smazeniu bez przywierania i w duszeniu. Wiec co teraz

Ja bym kupiła pierwsze 4. Nic tam nie ma o powłoce.
http://allegro.pl/listing.php/search?string=gipfel+%
C5%BCeliwna&category=49869
--

XL

3. Data: 2012-02-17 21:35:04

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

| Ja bym kupiła pierwsze 4. Nic tam nie ma o powłoce.

http://allegro.pl/listing.php/search?string=gipfel+%
C5%BCeliwna&category=49869

A ja nie.
Jeśli opis aukcji jest prawdziwy, to informacja "Można używać ją w
piekarniku do 260 stopni." oraz "Można myć w zmywarce." oznacza, że jakaś
powłoka jest. Czystemu żeliwu temperatura nie szkodzi, a zmywarka bardzo.

Bożena.

4. Data: 2012-02-17 21:40:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2012 22:35:04 +0100, Bożena napisał(a):

> [...]
> powłoka jest. Czystemu żeliwu temperatura nie szkodzi, a zmywarka bardzo.

No racja.

--

XL

5. Data: 2012-02-17 21:43:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> powłoka jest. Czystemu żeliwu temperatura nie szkodzi, a zmywarka bardzo.

O, tu jest o "niepokrywanych" patelniach Skeppsult, one też są w Allegro.
http://www.prezenty.pro/art/patelnie-zeliwne-zalety-
i-wady/
MOże sobie kupię, bo też od dluższego czasu szukam takiej prawdziwej.
Jedną mam, ale emaliowaną, starą, po mamie.

--

XL

6. Data: 2012-02-18 05:01:43

Od: pwz <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 19:59, tomjas pisze:
> Witam.
> Jaka dobra patelnia zeliwna byscie polecili?(...)

Patelnia żeliwna tylko od Cygana. Żadne "firmowe", bo zapłacisz 'zylion'
zł za metkę i marketingowy eko-sreko-bełkot, tymczasem zwykła, klepana
"ręcznie" patelnia będzie miała te same właściwości za X razy mniejszą
kwotę.
pwz

7. Data: 2012-02-18 06:00:45

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-18 06:01, pwz pisze:

> [...]
> zł za metkę i marketingowy eko-sreko-bełkot, tymczasem zwykła, klepana
> "ręcznie" patelnia będzie miała te same właściwości za X razy mniejszą
Popieram, kupiłam szwedzką jakąś bardzo firmową, waży tonę, ledwie ją
podnoszę, a z potrawą już naprawdę bardzo ciężko, kosztowała pełno
pieniędzy, a niemal się jej nie używa. Wiekowa "cygańska" jest lżejsza i
lepiej się spisuje. Byle kupić prawdziwą "cygańską", bo oni już też
często mają chińszczyznę.
--
B.

8. Data: 2012-02-18 10:11:10

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Żeliwna i lekka? Tu się coś nie zgadza...

Albo żeliwna, albo lekka.

Cygańska mogła być stalowa, ale nie żeliwna. Żeliwa się chyba nie
klepie w procesie produkcyjnym, a odlewa.

Ania

9. Data: 2012-02-18 10:12:39

Od: "hit\(wytnij to\)o...@o...pl" <hit(wytnij)okazja@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dajcie spokój z tą patelnią żelwiną od cygana nie ma takich po pierwsze
żeliw anie da się wyklepać ,to się odlewa ,po drugie cyganie handlują
patelniami ale od chińczyka .
A odnosnie patelni żeliwnych to
najlepsze są ale patelnie żeliwne emaliowane
ich wada tak jak wszystkich naczyń z żeliwa to waga
Jesli chodzi o prawdziwe patelnie cygańskie to są takie ale sa to zwykłe
patelnie stalowe ale cynowane zaznaczam cynowane wtedy sa to lekkie
nieprzywiarające patelnie
Pozdrawiam
Naczynia żeliwne fajna sprawa tylko trzeba miec siłę w rękach .I z tym
przywieraniem to bywa różnie zwłaszcza w naczyniach niepowlekanych .

10. Data: 2012-02-18 10:25:50

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bbjk" <> wrote in message news:jhneqm$fea$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
| pieniędzy, a niemal się jej nie używa. Wiekowa "cygańska" jest lżejsza i
| lepiej się spisuje. Byle kupić prawdziwą "cygańską", bo oni już też

Słuchajcie, co to są te patelnie "cygańskie"? W życiu żadnej nie widziałam i
jestem strasznie ciekawa tego cuda. Czy one nie są czasem stalowe, a nie
żeliwne? Nie wydaje mi się, żeby "cygan" (ktokolwiek to jest) miał warunki
do odlewu wyrobów żeliwnych metodą chałupniczą... poza tym wszyscy piszą o
takiej patelni "klepana", a żeliwa się nie klepie, tylko odlewa.
Będę wdzięczna za uchylenie rąbka tajemnicy :)

Bożena

Faworki
Czy coś...?
mleko a śmietanka