Jaka lampa do łazienki?

1. Data: 2004-07-09 11:50:11

Temat: Re: Jaka lampa do łazienki?
Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Fri, 9 Jul 2004 11:35:20 +0000 (UTC), przyszła do mnie
wiadomość z adresu <G...@S...pro.onet.pl> i powiedziała:

> Wybierałem taką TŻ, żeby nie siedziała godzin przed lustrem :)
> Coś tam sobie smaruje, ale robi to też przy energooszczędnej, która
> daje ładne, bardzo zbliżone do słonecznego, światło.

Jasne ;-)

Zuzanka, co widzi efekty na ulicy, ale NTG

*:.
On the verge of indecision. I'll always take the round about way.

1. Data: 2004-07-09 12:10:22

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl> wrote in
message news:slrncet0s1.898.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...

> Dzięki. Takie jeszcze pytanie - czy światło dwóch żarówek 75 W jest
> słabsze/takie same/mocniejsze od jednej żarówki 100 W?
> Wbrew pozorom to nie jest takie głupie pytanie...

Nie, to nie jest głupie pytanie :-) Odpowiedź na nie wbrew pozorom też nie
jest głupia, mimo ze tak zabrzmi: 2x75W daje światła więcej, ale mniej ;-)
Rozumiesz? Nie? To może inaczej: miałem okazję jakiś czas temu zbadać rzecz
empirycznie za sprawą trójramiennego żyrandola wyposażonego w dwusekcyjny
wyłącznik włączający albo 2x75 albo 1x100W właśnie. Od 2x75W było wyraźnie
jaśniej. Ale 1x100W mimo, ze dawał mniej swiatła, powodował subiektywne
odczucie, że jest bardziej widno. Prawdopodobnie jest to związane z wyższą
temperaturą żarnika i lepszą (mniej żółtą) barwą tego swiatła, ale tu już
teoryzuję jedynie :-)

J.

1. Data: 2004-07-09 14:44:25

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

peroponuje do bardziej obiektywnych pomiarow uzyc pomiaru swiatla w
jakimkolwiek aparacie fotograficznym

1. Data: 2004-07-09 16:52:26

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ccmaus$btt$1@news2.ipartners.pl...
> peroponuje do bardziej obiektywnych pomiarow uzyc pomiaru
swiatla w
> jakimkolwiek aparacie fotograficznym

He, niezły pomysł, niestety ciut za późny, tego żyrandola już nie
ma. No chyba, ze zasymuluje warunki :-)

J.

1. Data: 2004-07-11 16:31:46

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co macie jako lampę w łazienkach, jak nie macie halogenów w suficie?

Ja mam lazienke malutka, ale zrobilam dwa rodzaje oswietlenia.
Na suficie plafoniera (chyba z Castoramy) z czterema slabymi zaroweczkami
(poza tym jest z piaskowanego szkla, co troche rozprasza), ktorej uzywam
przy operacjach nie wymagajacych swiatla jupiterow :-) (np. siku). A nad
lustrem mam kinkiet z 3 zarowkami, ktorego uzywam jak cos robie przy
lustrze. Wlaczenie i kinkietu i plafoniery daje juz wielka jasnosc w calej
lazience.

Zreszta przy swietle "odgornym" czesto jest tak, ze im bardziej sie
przyblizasz do lustra zeby cos zobaczyc, tym bardziej sobie sam to swiatlo
zaslaniasz :-( Wygodniejsze jest wtedy oswietlenie przy lustrze.

Pozdrawiam
Julka

1. Data: 2004-07-12 14:41:05

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jul 2004 10:42:27 +0000 (UTC), Grzegorz Janoszka
<G...@S...pro.onet.pl> wrote:

>No to ja mam coś w genach nie tak z oczami i dla mnie jest ciemno i
>muszę mieć mocne żarówki... 2x40 odpada :(

E tam. Ja mam łazienkę 5,2m2, pomarańczowe matowe kafle + pomarańczowa farba na
ścianach i suficie. Na suficie jest 5 halogenków 20W 12V 60° i jasno że oczy
wypala (relaksowanie się w wannie nie wchodzi w grę :) Ostatnio spaliły się dwa,
ale wymieniłem tylko jeden - i tak tych 80W jest aż nadto.
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

1. Data: 2004-07-14 21:21:33

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to ja mam coś w genach nie tak z oczami i dla mnie jest ciemno i
> muszę mieć mocne żarówki... 2x40 odpada :(

A jak w srodku nocy idziesz zapany do klopa to lubisz jak Ci nagle jupiter
prosto w oczy zaswieci?
Julka

1. Data: 2004-07-14 21:37:39

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jul 2004 23:21:33 +0200 I had a dream that Julita <j...@w...pl> wrote:
> A jak w srodku nocy idziesz zapany do klopa to lubisz jak Ci nagle jupiter
> prosto w oczy zaswieci?

Mam taki pęcherz, że nie muszę w nocy wstawać. A nawet jeśli muszę, to
nie zapalam światła. Zadowolona z odpowiedzi? :)

1. Data: 2004-07-16 20:28:45

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam taki pęcherz, że nie muszę w nocy wstawać. A nawet jeśli muszę, to
> nie zapalam światła. Zadowolona z odpowiedzi? :)

To chyba nie chodzi o moje zadowolenie, tylko Twoje :-). Z oswietlenia w
lazience...
Rozumiem, ze zona, dzieci i ewentualni goscie tez w nocy z lazienki nie beda
korzystac.
Hm, a moze taki reflektor teatralny w charakterze kinkietu by sie nadal? :-)

W paru znajomych mieszkaniach sprawdzila sie metoda - sredniojasne swiatlo
glowne (za ciemne tez nie, bo oczy meczy), mocne swiatlo dodatkowe.
Ale jak chcesz jedno mocne, to sa przeciez zyrandole na 4 zarowki (np.
reflektorki kierunkowe przymocowane do listwy czy kolka).

Pozdrawiam
Julka

Farba lateksowa - czym pokryć?
Naroznik z plytek...
czy ktos widzial taki kinkiet?
Filtr HEPA H13 - zmywalny - macie jakies doswiadczenia ?
Antique Deco - sklep