Jaka mikrofale kupic?

1. Data: 2003-03-23 10:30:33

Temat: Re: Jaka mikrofale kupic?
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

freDZiK wrote:

> a co to jest dokladnie za funkcja CRISP? (pozatym, ze do frytek)?
Masz do kompletu dodatkowo aluminiowa tace. Metal odbija mikrofale, co
powoduje
wieksze "naswietlenie" potrawy w bliskosci tej tacy. Efekt jest taki, ze
przy tacy potrawa sie robi chrupka, przypieczona.

Pozdr.
Shrek

1. Data: 2003-03-23 12:25:15

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podaj natychmiast jak udalo Ci sie postawic w bloku kuchnie weglowa i
> co na to strazacy :-)))

Blok był wybudowany w 1956 r. i początkowo były tam kuchnie węglowe :-)
Przekonałem się o tym boleśnie ;-) jak ... kominiarz otworzył drzwiczki
od szybu i ... wygarnął całą kupę sadzy na podłogę w rogu mojej kuchni :-(

Tak więc na upartego (po demontażu junkersa) mógłbym znowu wstawić tam
takowy piec :-) Ciekawe co by na to powiedzieli sąsiedzi :-) ? He, he,
he :-)

A tak na poważnie to przez tradycyjne rozumiałem piekarnik
elektryczny/gazowy - w odróżnieniu od "nowoczesności" tj. kuchenki
mikrofalowej :-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-23 14:56:15

Od: freDZiK <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> [...]
> wieksze "naswietlenie" potrawy w bliskosci tej tacy. Efekt jest taki, ze
> przy tacy potrawa sie robi chrupka, przypieczona.

a czy jak sie taka tace wrzuci do zwyklej mikrofali to wsio bedzie ok?

1. Data: 2003-03-23 15:02:01

Od: freDZiK <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

czyli ten termobieg jest potrzebny? np. do pizzy, zapiekanek?

a do kurczaka uzywa sie tego termoobegu?

1. Data: 2003-03-23 16:09:26

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czy jak sie taka tace wrzuci do zwyklej mikrofali to wsio bedzie ok?

W zasadzie powinno, ale zastrzegam sie, ze nie probowalem, wiec
odpowiedzialnosci nie biore ;)
U mnie wyglada to tak, ze po prostu na zwykla szklana tace wkladam te
aluminiowa z np. frytkami i dalej sie robi tak jak by tej aluminiowej
nie bylo.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-03-23 16:13:22

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

freDZiK wrote:
> czyli ten termobieg jest potrzebny? np. do pizzy, zapiekanek?
>

> a do kurczaka uzywa sie tego termoobegu?

Termoobieg to po prostu wiatrak, ktory dmucha powietzrem na potrawe.
Efekt jest taki, ze powietzre sie miesza wewnatrz kuchenki i temperatura
jest bardziej rownomiernie rozlozona. innymi slowy, tam gdzie sie
bardziej grzeje, to jest chlodzone, gdzie mniej to grzane.
Efekt jest taki, ze potrawa ma mniejsza tendencje do tego, zeby byc z
jednym miejscu spalona a w drugim niedogotowana, choc oczywiscie nie da
sie przed tym zabezpieczyc. Po prostu powinna byc srednio rzecz biorac
smaczniejsza.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-03-23 18:02:09

Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednym miejscu spalona a w drugim niedogotowana, choc oczywiscie nie da
> sie przed tym zabezpieczyc. Po prostu powinna byc srednio rzecz biorac

Wydaje mi się że jest to raczej konieczność bo teraz jest to chyba norma w
piekarnikach. Ustawiasz po prostu temperaturę np. 210 stopni i w całej
objętości piekarnika czy kuchenki jest taka temperatura i żadna część
potrawy nie ma wyższej temperatury. W przypadku zwykłej grzałki występuje
silne promieniowanie cieplne i powietrze ma różną temperaturę w różnych
częściach kuchenki i dodatkowo promienie początkowo przyrumieniają a
następnie spalają powierzchnię gdy z boku i spodu możesz mieć jeszcze
surowe. Takie zjawisko występuje jeszcze mocniej jeśli potrawa jest blisko
grzałki. W dobrych kuchenka mikrofalowych i piekarnikach grzałka do
termoobiegu jest ukryta i występuje podgrzewanie i pieczenie z każdej
strony. Natomiast do podrumieniania lub wspomagania termoobiegu często jest
dodatkowa grzałka w postaci promiennika kwarcowego która świeci promieniami
cieplnymi ( podczerwonymi ) i przyrumienia potrawę od góry aby była np.
chrupiąca skórka. Ten proces odbywa zarówno w piekarniku jak i mikrofali (
tradycyjne pieczenie bez mikrofal). W zwykłych piekarnikach rzadziej się
stosuje promienniki kwarcowe częściej pełni tą funkcje zwykła górna grzałka.
Przy małych kuchenkach gdzie łatwiej jest nagrzać wnętrze i odległości są
do grzałek bliższe potrzebna jest większa precyzja i na podstawie własnych
spostrzeżeń mogę powiedzieć iż np. na programie "kurczak z rożna" lub
pieczenie pizzy na początku włączają się wszystkie grzałki aby osiągnąć
zadaną temperaturę (1-2 minuty i mamy ~200 stopni) następnie wyłącza się
górna kwarcowa i pozostaje tylko termoobieg, góra włącza się tylko raczej
pod koniec programu. Wydaje mi się iż system termoobiegi + gril jest
znacznie precyzyjniejszy i dokładny przynajmniej w dobrych kuchenkach
mikrofalowych, bo w zwykłych piekarnikach jest to rzeczywiście tak jak
wspomniał przedmówca tylko wiatrak i " ...potrawa ma mniejsza tendencje do
tego, żeby byc z jednym miejscu spalona a w drugim niedogotowana" .
Pozdrowienia Andrzej

1. Data: 2003-03-23 22:51:46

Od: freDZiK <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No ok.. prezkonaliscie mnie do mikrofala+grill+termobieg+crisp

no i jesczcze na zakonczenie grill kwarcowy czy tradycyjny?

no i moze jakis konkretny model polecicie?

1. Data: 2003-03-24 08:59:39

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Shrek:
> [...]
> wieksze "naswietlenie" potrawy w bliskosci tej tacy. Efekt jest taki, ze
> przy tacy potrawa sie robi chrupka, przypieczona.

Maxwell robi w niebie za wentylator, jak czyta takie mądrości.

Waldek

1. Data: 2003-03-24 09:44:14

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupiłam Zanussiego z grillem.
Niedroga i "chodzi" już 1,5 roku bez zarzutu.

"Just one year of love
is better a lifetime alone" [Freddie Mercury]

bordowa sypialnia
masa szpachlowa na ścianie i pęknięcia...
Sprzedam mieszkanie w Poznaniu, dobra lokalizacja
pralkosuszarka co polecacie?
Czym najszybciej wykonczyc wnetrze szafy wnekowej ?