Jaka to roślina ? Pomóżcie...

1. Data: 2003-11-21 22:00:02

Temat: Jaka to roślina ? Pomóżcie...
Od: "Fotoreporter" <y...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jestem totalnym laikiem jesli chodzi o znajomość gatunków krzewów i drzew,
dlatego zwracam sie do grupy z prośbą , aby ktoś pomógł mi rozszyfrować, czy
może chociaż naprowadzic na właściwy tor poszukiwań rośliny, którą widziałem
kiedys bardzo dawno i nigdy więcej juz potem. Otóż było to jakieś 20 lat
temu, w ogrodzie mojej cioci róśł krzew, wysokości ok. 2,5 metra. Posadzony
zapewne jeszcze przez Niemców przed wojną, bo nigdy i nigdzie nie mogłem już
na taki krzew natrafić. Miał on bardzo charakterystyczne "owoce" . Były one
średnicy ok. 5-6 cm, wyglądały jak nadmuchane woreczki, a w środku
znajdowały się 2 "orzeszki"-nasionka zapewne. Kolor tych owoców-woreczków
był jasnozielony, po przebiciu jakby wychodziło z nich powietrze , jak z
balonika. Poszukiwałem opisu lub ilustracji tego krzewu w mnóstwie
literatury i nie znalazłem jak dotąd :-(, nie natknąłem się tez na niego w
sieci. Byc może ktoś z grupowiczów widział gdzieś taki krzew lub zna jego
nazwę. Chciałbym go sobie gwoli sentymentu do czasów dzieciństwa , posadzić
koło domu, oczywiście jeśli gdzieś udałoby mi sie jaką szczepkę uzyskać.
Ciekawym jest fakt, że nigdzie od tamtego czasu nie widziałem takiego
krzewu. Nie wiem nawet czy to była roślina chroniona...czy
ginąca...Wdzięczny bedę za jakiekolwiek informacje.
Pozdrawiam PM

2. Data: 2003-11-21 22:22:09

Temat: Re: Jaka to roślina ? Pomóżcie...
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fotoreporter" <y...@p...fm> wrote in message
> [...]
> był jasnozielony, po przebiciu jakby wychodziło z nich powietrze , jak z

Być może to kłokoczka południowa (Staphylea pinnata) - w Polsce pod ochroną.
Można kupić w niektórych szkółkach.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-11-21 22:50:05

Od: "Fotoreporter" <y...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję serdecznie!
Poszukam ilustracji tej rożlinki, byc może to będzie ta, której szukam.,
Pozdrawiam
PM

> [...]
> już
> one
>
> Być może to kłokoczka południowa (Staphylea pinnata) - w Polsce pod

analiza gleby
systemy nawadniania ?
pytanie o nasturcje
Re: Mam i mogę..., ale tylko w weekendy