Jaka wilgotnosc?

1. Data: 2005-08-31 20:21:27

Temat: Jaka wilgotnosc?
Od: "Laris" <o...@p...onet.pl.wywalsmieci> szukaj wiadomości tego autora

Jaka powinna byc optymalna wilgotnosc w pokoju, zeby alergik w miare
dobrze sie czul? Wiem, ze od jakiegos poziomu rozwijaja sie roztocza i
inne zyjatka. Jaki wplyw na czlowieka ma zbyt mala wilgotnosc, a jaka
zbyt duza? Czy da sie jakosc domowymi sposobami zmierzyc poziom
wilgotnosci? Cos kiedys slyszalem, ze mozna zrobic probe z kromka
chleba, ale nie wiem dokladnie o co chodzilo.

pozdrawiam
Laris

2. Data: 2005-09-01 12:46:27

Temat: Re: Jaka wilgotnosc?
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:df53ef$h42$1@news.onet.pl
Od: Laris <o...@p...onet.pl.wywalsmieci>
Było:
> [...]
> sposobami zmierzyc poziom wilgotnosci? Cos kiedys slyszalem, ze
> mozna zrobic probe z kromka chleba, ale nie wiem dokladnie o co

Ale co będziesz mierzyć? Samopoczucie alergika? Bo podejrzewam, że każdy
alergik jest inny i nie istnieje uniewersalny poziom prawidłowej
wilgotności. Nawilżacz i tak cię nie ominie więc musisz jak najszybciej
przeszkolić alergika w ustawianiu wilgotności (albo się domyślać czy jest
dobry poziom i samemu kręcić gałkami...).

Mierzenie wilgotności domowym sposobem to najlepiej za pomocą takiej zabawki
z wychodzącymi z domku chłopcem i dziewczynką... (może być chłop i baba
;-) )
Wisi sobie taki patyczek z dwoma figurkami na skręconym końskim włosie, i w
zależności od poziomu wilgotności wychodzi raz jedna figurka raz druga.
Są i bardziej naukowe urządzenia, na przykład stacja meteo za ~250,00zł w
OBI, Leroy..., albo innym takim czymś.

Głosuj na WC ( news:ddes2j$5t2$1@inews.gazeta.pl )
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

3. Data: 2005-09-02 06:29:49

Od: "Andrzej Ch." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Laris napisała:
> ...Jaki wplyw na czlowieka ma zbyt mala wilgotnosc, a jaka
> zbyt duza?
Podobno wilgotność względna będzie w normie jeśli nie przekroczy 60%.
>..Czy da sie jakosc domowymi sposobami zmierzyc poziom
> wilgotnosci?
Tak można skonstruować wilgotnościomierz z własnego włosa tylko po co się tak
trudzić gdy już najprostszy można nabyć za około 20 zł. są elektroniczne trochę
droższe ja kupiłem za 35 zł. 2w1 higrometr i termometr możesz poszukać na
allegro bądź w sklepach.

Pozdrawiam.A.

"Prawa są jak pajęczyny, poprzez które przedostają się wielkie muchy,
a w których więzną małe." Monteskiusz.

domy drewniane letniskowe
woda w nowej pralce???
Electrolux ESF 6126 - jakie opinie urzytkowników ?
Kupno mieszkania od Spółdzielni
Podłoga, drzwi, ścianka - Kolejność