Jaki odkurzacz ? (znowu - ale konkretnie)

1. Data: 2008-09-28 19:23:33

Temat: Jaki odkurzacz ? (znowu - ale konkretnie)
Od: Adam Foton <u...@g...comk> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Poprzedni odkurzacz zestarzal sie - Electrolux (posredni model), byl
cichy, ale po paru latach warczy. System mocowania workow jakis
niedorobiony - potrafi wyssac kurz i czesciowo zatrzymuje sie na cienkim
filtrze przed silnikiem, a co sie nie zatrzyma leci dalej i pewnie
dlatego huczy.

Szukam zatem nowego odkurzarza. Ma byc niewielki i chyba z workiem -
wodne chyba nie znosza przewracania (dzieci!), sa wieksze i operowanie
blotkiem klopotliwe.

Przygladalem sie odkurzaczom Miele - niepozorne, drogie, nie
przypominaja bojownika "power rangers", ale widac, ze sa dopracowane
konstrukcyjnie.
Niestety nie mam zdania nt. ich trwalosci i zalet uzytkowych, dla
ktorych warto doplacic wiecej. Czy ktos moze sie wypowiedziec ?

Alternatywy mam dwie - albo najwyzszy model posredniego producenta
(electrolux - dam szanse, hoover) albo najnizszy lub posredni Miele.

Co sadzicie ?

AG

2. Data: 2008-09-28 20:27:29

Temat: Re: Jaki odkurzacz ? (znowu - ale konkretnie)
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Foton" <u...@g...comk> wrote in message

> Szukam zatem nowego odkurzarza. Ma byc niewielki i chyba z workiem -
> wodne chyba nie znosza przewracania (dzieci!), sa wieksze i operowanie
> blotkiem klopotliwe.

Odkurzacz wodny jest napełniany przed użyciem i opróżniany natychmiast po.
Brydy wylewa się do muszli i spłukuje prysznicem ręcznym - oto, poza
czyszczeniem turbinki jedyne prace jakie trzeba wykonać... Kup a staniesz
się wielbicielem - warunek że to naprawde wodny - nie są potrzebne żadne
dodatkowe filtry. drugi wyznacznik - obroty turbinki powyżej 13000...

3. Data: 2008-10-01 06:41:25

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Adam Foton pisze:
> [...]
>
> Szukam zatem nowego odkurzarza. Ma byc niewielki i chyba z workiem -
> wodne chyba nie znosza przewracania (dzieci!), sa wieksze i operowanie

Jeśli chodzi o workowy, to kupiłem niedawno Zelmera Syrius:
http://www.nokaut.pl/odkurzacze/odkurzacz-zelmer-160
0-0k04hq.html
Z elektroszczotka.
Porównanie mam do starego electroluxa (jakieś 8 lat eksploatacji - niski
model) oraz nowszego (4lata) Electrolux Ultra Silencer u rodziców.

Moje wrażenia:
1. Bardzo dobre worki, nie papierowe, tylko z jakiegoś plastikowatego
materiału (ale też jednorazowe) - po zapełnieniu dwóch worków wszystkie
filtry są jak nowe - wszystko zostaje w worku
2. Znacznie cichszy od obu electroluxów
3. Siła ssania porównywalna z tym Ultra Silencerem, a elektroszczotka
sprawia, że odkurza wręcz idealnie, dodam, że tamtymi odkurzałem zawsze
na max.ssania, a tym nowym na 3/5
4. Powietrze wychodzące z odkurzacza jest bez zapachu
5. Na minus - kształt odkurzacza - dość wysoki, prawie sześcienny,
sprawia, że w czasie odkurzania trzeba go pilnować, żeby sie nie
przewrócił na bok
6. Na minus - długość kabla - Electroluxem odkurzałem całe mieszkanie na
1 gniazdku, tu sie muszę przełączać.

Jeśli chodzi o odkurzacze wodne, to moja teściowa ma Rainbow - odkurza
porównywalnie, rzeczywiście zabrudzenie wody po odkurzaniu robi
wrażenie, jest dość wygodny i stabilny(ale ciężki).
natomiast unikaj raczej odkurzaczy pseudo-wodnych, gdzie oprócz wody
masz też "skarpetę" w której jakieś brudy zostają - czyszczenie tego to
porażka.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

Problem z wentylacją w łazience. Pilna sprawa
Wymiana wylacznika starego typu
blat pod umywalk
Szafy Kuchnie
PILNE !!!