Jaki system nawadniania wybrac?

1. Data: 2007-04-12 07:39:55

Temat: Jaki system nawadniania wybrac?
Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
musze przygotowac teren pod nawadnianie ogrodu.
czytalem troche o tych systemach ale jest tego strasznie duzo.
czy ktos moze mi polecić konkretny system?
hunter ? k rain ?
jakiej średnicy rury mam kupic? 1/2 cala? 3/4 ? 1 cal ?

dziekuje za wszelkie sygestie

--
..::Michal::..

2. Data: 2007-04-14 05:57:42

Temat: Re: Jaki system nawadniania wybrac?
Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..:Michal::.." <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy ktos moze mi polecić konkretny system?
> hunter ? k rain ?
> jakiej średnicy rury mam kupic? 1/2 cala? 3/4 ? 1 cal ?

Trzeba wybrać taki system jaki oferuje jakiś przedstawiciel. On dobierze
średnice rur w zależności od konkretnych potrzeb, zakładanej wydajności i
długości rur (spadku ciśnienia). Bez konkretnego plany nawadniania nic nie
da się powiedzieć.
Ja korzystam głównie z firmy Tanake:
http://www.tanake.com.pl/strona2.php?idkat=104&men=1
&txt=1

Pozdrawiam
Leszek

3. Data: 2007-04-14 06:40:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"..:Michal::.." <u...@o...pl> wrote in message
> [...]

Najtańszy.

http://www.aqua.zgora.pl/aqua/aquasklep/Aquasklep/sk
rypt_pliki/d6.htm

4. Data: 2007-04-14 10:23:09

Od: "OkO" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> "..:Michal::.." <u...@o...pl> wrote in message
>
> Najtańszy.
>
> http://www.aqua.zgora.pl/aqua/aquasklep/Aquasklep/sk
rypt_pliki/d6.htm

Czy należy skorzystać z usług jakiejs firmy ktora profesjonalnie zajmuje sie
projektowaniem takich
instalacji nawodnienia czy tez mozna samemu sie pobawic i cos wykombinowac?
Druga sprawa czy sa moze jakies inne tańsze metody dzieki ktorym, mozna
samemu
skonstruowac sobie system automatycznego podlewania?

Mam dosyc spory ogrod i codzienne podlewanie (szczegolnie w lecie) jest
delikatnie mowiac
uciązliwe. musze liczyc ok. 2-2,5h az calosc podleje (mowie tu o
przekladaniu przewodu
i podpianiu go pod konkretne zraszacze).

pozdro_

5. Data: 2007-04-14 10:42:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"OkO" <o...@p...fm> wrote in message

> [...]
> uciązliwe. musze liczyc ok. 2-2,5h az calosc podleje (mowie tu o
> przekladaniu przewodu
> i podpianiu go pod konkretne zraszacze).

Najprostszy to hydrofor ze zbiornikiem i wyłącznikiem ustawionym na dużą
histerezę ciśnień i zasilanie sieci kropelkowej lub zraszaczy. Istnieje też
możliwość, dla kultur to znoszących, zastosowanie atomizerów i zamgławianie
terenu.
Lecz zestawienie instalacji z programatorami i zraszaczami
wynurzeniowymi jest nawygodniejszą i najbardziej elastyczną metodą,
pozwalającą przy zmianie uprawy dostosawać wielkość podlewania oraz czas, a
także wyłączanie w przypadku deszczu.
Reasumując: nawadnianie kropelkowe jest oszczędne - zużywa niewielką
ilość cieczy (bo woda może byc z nawozami) dostarczanej wprost pod roślinę
albo nawet do gleby. Na odmianę te rośliny, które dobrze znoszą moczenie
liści - wielkie obszarowo kultury lepiej zastosować zraszacze - zużycie wody
jest też duże.
Istnieje też możliwość nawodnienia poprzez podniesienie poziomu wody w
glebie w sposób naturalny - poprzez system kanałów i zastawek - pół świata
tak uprawia rośliny zwłaszcza na zboczach (na nizinach też istnieją systemy
melioracyjne) lub sztucznie - stosowane w niektórych obiektach sportowych -
stadionach lub polach golfowych.

6. Data: 2007-04-14 12:38:25

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

OkO wrote:

> Mam dosyc spory ogrod i codzienne podlewanie (szczegolnie w lecie) jest
> delikatnie mowiac uciązliwe.

A po co podlewać codziennie?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2007-04-16 06:01:35

Od: "OkO" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A po co podlewać codziennie?

no jesłi sa upaly, to co?

8. Data: 2007-04-16 06:07:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"OkO" <o...@p...fm> wrote in message

> no jesłi sa upaly, to co?

Namoczyć do 20cm, wystarczy dwa razy na tydzień.

9. Data: 2007-04-16 08:51:06

Od: "OkO" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Namoczyć do 20cm, wystarczy dwa razy na tydzień.

Moje dotychczasowe doswiadczenia z trawnikami i z ich podlewaniem i
pielegnacja
sprowadzaja sie do podlewania w okresie letnim codziennie.
Nie jestem expertem w tych sprawach wiec moze i zle robilem ze tak czesto
podlewałem.

10. Data: 2007-04-16 08:52:10

Od: "OkO" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Namoczyć do 20cm, wystarczy dwa razy na tydzień.

aha , jeszcze jedno - w jaki sposob sprawdzic na jaka glebokosc trawa jest
namoczona?

szczepienie bzu?
Passiflory
Co to za roślina - małe zembate liście foto ;-)
Jaka to roślina - wielkie liście
[spam] kupię ogród...