Jaki to kwiat

1. Data: 2011-06-02 16:02:26

Temat: Jaki to kwiat
Od: Ebald <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Posiadam kwiat o liściach skórzastych w białe plamki jak na fotkach.

Mam prośbę do szanownych grupowiczów o przybliżenie mi nazwy tego kwiatka:)

https://picasaweb.google.com/edd.bikerpl/20110602Kwi
at?authkey=Gv1sRgCPqc_eOvs8nGBA#5613647059103911394

Pozdrawiam
Ebald

2. Data: 2011-06-02 16:17:32

Temat: Re: Jaki to kwiat
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 02 Jun 2011 18:02:26 +0200, Ebald napisał(a):

> [...]
>
> https://picasaweb.google.com/edd.bikerpl/20110602Kwi
at?authkey=Gv1sRgCPqc_eOvs8nGBA#5613647059103911394

Hoja.
--
XL

Cóż za poeta z ciebie? Sypiesz tylko piach na kartę
w ten atramentu nadmiar, jak dźwięk słów nietrwały.
Krwią pisz! To inkaust najwłaściwszy dla słów niezatartych.
Czas je zamieni w blizny - hymn Polaków Małych.

by XL

3. Data: 2011-06-02 16:22:57

Od: Ebald <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-02 18:17, Ikselka pisze:

> Hoja.

Serdeczne dzięki.

Pozdrawiam
Ebald

4. Data: 2011-06-02 18:02:44

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ebald" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

> Serdeczne dzięki.

Kwitnie tak:
http://galeria.swiatkwiatow.pl/profil_usera/zosia23,
627.html/?str=5

Zapach słodki, bardzo intensywny, duszący.
Nie nadaje się do sypialni podczas kwitnienia.
U mnie (H. carnosa) zakwitła dopiero 2 razy w ciągu 7 lat.
To taki jak zamiokulkas zamiolistny, kwiat
dla zapominalskich. Przez dwa tygodnie nie podlejesz
(wyjazd urlopowy) nic jej nie będzie.
Właśnie ze względu na mocno woskowe liście
transpiracja wody do otoczenia jest szczątkowa.

Pozdrawiam pachnąco
skryba

5. Data: 2011-06-02 19:44:47

Od: Ebald <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-02 20:02, skryba ogrodowy pisze:

> Zapach s?odki, bardzo intensywny, dusz?cy.
> Nie nadaje si? do sypialni podczas kwitnienia.

Faktycznie mocny zapach wieczorową porą. U mnie kwitnie kleistymi
kwiatami co roku tylko nie znosi przestawiania z miejsca na miejsce bo
wtedy przestaje kwitnąć. Miałem roczną przerwę w kwitnieniu związaną z
przestawieniem go.

Pzdr
Ebald

6. Data: 2011-06-02 20:41:09

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co roku tylko nie znosi przestawiania z miejsca na miejsce bo wtedy
> przestaje kwitnąć. Miałem roczną przerwę w kwitnieniu związaną z

U mnie jedna ma trochę mało światła.
Słońca nie widzi wcale i ta nie kwitnie.
Druga ma troszkę światła o wschodzie i ta kwitnie.

Pozdrawiam pogodnie
skryba
Ps. Nie zapomnij do 05.06. w wątku "Patron grupy na 2011" oddać głos na
Patrona (maskotkę) grupy na rok 2011

7. Data: 2011-06-02 21:12:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Jun 2011 22:41:09 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

> U mnie jedna ma trochę mało światła.
> Słońca nie widzi wcale i ta nie kwitnie.
> Druga ma troszkę światła o wschodzie i ta kwitnie.

Moja nie kwitnie, bo stoi w łazience na wysokiej szafce-słupku, przy
ścianie obok wschodniego okna. Światło z okna prawie na nią nie pada,
raczej jest to dosyć ciemne miejsce wbrew pozorom - światło odbite nawet
tam mało dociera. Ale roślina ma piękne liście, bardzo ładnie zdobiące
łazienkę. Na kwiatkach mi nie zależy, są zresztą niepozorne dosyć, choć
owszem, urokliwe, jakby zrobione z cieniutkiej szklistej porcelany.
--

Jasne szczyty bukszpanów
klon czerwony zrobil sie zielony
Kosiarka elektryczna