Jasne szczyty bukszpanów

1. Data: 2011-06-02 05:58:04

Temat: Jasne szczyty bukszpanów
Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam. Wszystkie moje bukszpany wys. ok. 40cm mają szczytowe listki prawie
białe. Jaka jest przyczyna ?. I drugie pytanie: gdy w zeszłym roku zimą, zaczął
się podnosić poziom wód gruntowych, moja sosna himalajska zaczęła obumierać.
Pękała kora u nasady gałęzi, rdzewiały igły po kolei na wszystkich gałęziach.
Teraz to już trup (miała 3m wysokości). Czy woda mogła być przyczyną tego?. Z
góry dziękuję.

2. Data: 2011-06-02 14:27:51

Temat: Re: Jasne szczyty bukszpanów
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Wszystkie moje bukszpany wys. ok. 40cm mają szczytowe listki prawie
> białe. Jaka jest przyczyna ?.

Bez szczegółowej fotki, szkiełka i oka nie da się
odpowiedzieć sensownie. Może po prostu brak
odpowiedniego nawozu, a któregoś pierwiastka
brakuje w podłożu. Ale nie ma co zgadywać trza
pstryknąć dobre fotki i pokazać.
Bukszpany nawozić należy trzykrotnie w ciągu roku
(na przełomie marca-kwietnia, w czerwcu i pod koniec lipca)
lub tylko raz -na wiosnę nawozem długo-działającym.
Gdy roślina jest w złej kondycji można zastosować
nawożenie dolistne, wykonując oprysk kilka razy w ciągu sezonu.

> [...]
> gałęziach.
> Teraz to już trup (miała 3m wysokości). Czy woda mogła być przyczyną

Sosny mają z reguły korzeń palowy.
Jeśli poziom wód gruntowych podnosił się
gwałtownie i korzenie długo były zalane
(pozbawione tlenu), to się udusiły (wygniły)
i "po ptokach." Szkoda:-(

Pozdrawiam pogodnie
skryba
Ps.
Nie zapomnij do 05.06. w wątku "Patron grupy na 2011" oddać głos na Patrona
(maskotkę) grupy na rok 2011

klon czerwony zrobil sie zielony
Kosiarka elektryczna
Re: Kosiarki spalinowe
KLON nie che wypuścic liści
Re: Nie moga poradzic sobie z cholernym KRETEM ! :((((