Jakie karnisze ?

1. Data: 2002-10-11 10:25:27

Temat: Jakie karnisze ?
Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy z żoną dylemat a raczej żona ;-), ale nie mogę za bardzo jej
podpowiedzieć, bo nie mam (jak i ona) doświadczenia z różnymi rodzajami
karniszy.
A więc jakie są karnisze (proszę ew. o dopisanie jeżeli, któryś nie znam) :
1. Tradycyjne "starego typu" karnisze najczęściej aluminiowe ... - "trącą
myszką i nie za bardzo nam się podobają
2. Plastikowe z prowadnicą jakby wewnątrz karnisza z wymienialnymi osłonami
karnisza (plastikowe lub drewniane) - takowe mamy i nie narzekamy, ale nie
mają tego "czegoś", są powiedziałbym takie "normalne"
3. Drewniane "wałki" mocowane do ściany - dosyć ciekawe i modne, ale mnie
osobiście trochę zalatują tandetą i słyszałem, że są problemy z kółeczkami z
haczykami, bo się chaczą do firan - można zaradzić stosując "żabki" ale one
są nieco mniej estetyczne
4. Podobne do powyższych, ale metalowe - troszkę jak dla mnie za "surowe",
ale z ciekawymi wykończeniami itp. jednocześnie dość drogie
5. Jakie jeszcze ?
Na razie mamy dylemat przede wszystkim między pkt. 2 i 3, ale może coś nas
przekona lub zniechęci i tu oczekuje jakiś zdań na ten temat - najlepiej
kogoś kto używa paru rodzajów karniszy.
Gdzie można tanio kupić - wiem, że Leroy Merlin jest obecnie promocja i są
dość tanie, ale może gdzieś indziej.

1. Data: 2002-10-11 10:37:41

Temat: Re: Jakie karnisze ?
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sebastian (Poczta - e-mail)" napisał(a):

> Mamy z żoną dylemat a raczej żona ;-), ale nie mogę za bardzo jej
> podpowiedzieć, bo nie mam (jak i ona) doświadczenia z różnymi rodzajami
> karniszy.
> 5. Jakie jeszcze ?

Osobiście nie cierpię każdego rodzaju karniszy, który do obsługi zasłon
wymaga użycia siły. Celują w tym karnisze z żabkami wiszącymi na
plastikowych tolkach, które po pewnym czasie zacierają się i
przesunięcie zasłony wymaga albo użycia narzędzia albo wspomnianej siły.

Mnie osobiście odpowiadają żabki zawieszone na naciagniętej przy suficie
lince nierdzewnej. Zasłony przesuwają się gładko, mozna całość osłonić
wg upodobań i zmechanizować. Tyle tylko, że takie cudo trzeba
skonstruować samodzielnie.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2002-10-11 11:23:18

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CIACH ...

> [...]
> plastikowych tolkach, które po pewnym czasie zacierają się i
> przesunięcie zasłony wymaga albo użycia narzędzia albo wspomnianej siły.

Przy kazdym karniszu trzeba choćby najmniejszej siły użyć. jak wspomniałem
mam karnicze PCV z żabkami na rolkach, chodzi to elegancko, trzeba jedynie
trzeba uważać aby kupić odpowiednie żabki, bo niektóre lubią się klinować
(mamy przećwiczony ten temat).

> [...]
> lince nierdzewnej. Zasłony przesuwają się gładko, mozna całość osłonić
> wg upodobań i zmechanizować. Tyle tylko, że takie cudo trzeba

Ciekawy pomysł. I nie trzeba konstruwać samodzielnie, bo gdzieś widziałem
takie rozwiązanie (tylko gdzie ? - to nie pamiętam)

1. Data: 2002-10-11 11:29:29

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Ciekawy pomysł. I nie trzeba konstruwać samodzielnie, bo gdzieś
widziałem
> takie rozwiązanie (tylko gdzie ? - to nie pamiętam)
[...]

Że się wtrącę :)) IKEA ma cuś takiego. Więc może tam?

Pozdrawiam,
Adam.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2002-10-11 12:25:49

Od: Grzegorz S <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian (Poczta - e-mail) wrote:

> Ciekawy pomysł. I nie trzeba konstruwać samodzielnie, bo gdzieś widziałem
> takie rozwiązanie (tylko gdzie ? - to nie pamiętam)

ja też widziałem w pobliskim sklepie i mi się spodobało ale jak
usłyszałem cenę za pojedynczą linkę z mocowaniami do ściany - 100 zł -
to ja dziękuję! owszem były podobne tańsze ale sprzedawca powiedział że
to szajs. dla porównania komplet karniszy(metalowe rurki 16 lub 14) +
żabki + zakończenia,mocowania wychodził ok 30 zł (podobno promocyjna
cena). ceny są zresztą baaardzo zróżnicowane, np. w Castoramie są one
zupełnie jak dla nas horendalne - myślę z powodów materiałów z jakich są
karnisze, wykończenia zrobione.

pozdrawiam
Grzegorz

1. Data: 2002-10-12 10:19:09

Od: "Adam 'AdamEK' Krawczyk" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz S" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> cena). ceny są zresztą baaardzo zróżnicowane, np. w Castoramie są one
> zupełnie jak dla nas horendalne - myślę z powodów materiałów z jakich

Polecam te w Ikei, nazywa sie FREKVENS, mamy od kilku lat nic sie z nimi
nie dzieje, bardzo wygodne i estetczne.
Nam sie podoba, mimo ze metalowe to wykonane tak ze sprawiaja wrazenie
bardzo delikatnych i nie przytłaczajacych, oczywiscie wszystko kwestia
gustu.
Co do cen:
linka ze stali niklowanej: 5 metrow - 35 zl.
wsporniki (jesli nie montujesz od sciany do sciany): 2 szt - 25 zl.
kolka z zabkami: 24szt. - 9,95 zl.

U nas wystarczyło przeciac linke na pol i wystarczyla jedna linka.

--
Pozdrawiamy
Ala i Adam Krawczyk

1. Data: 2002-10-14 05:25:09

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam 'AdamEK' Krawczyk napisał(a):

> Co do cen:
> linka ze stali niklowanej: 5 metrow - 35 zl.

Cokolwiek drogo; linka nierdzewna fi 3 mm kosztuje ok. 3.5 zł/mb.

> wsporniki (jesli nie montujesz od sciany do sciany): 2 szt - 25 zl.

A jak to wygląda ( widział ktoś w necie )

1. Data: 2002-10-14 14:35:10

Od: "Adam 'AdamEK' Krawczyk" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <p...@z...pl> napisał

> Cokolwiek drogo; linka nierdzewna fi 3 mm kosztuje ok. 3.5 zł/mb.

No niestety.
Chlopaki z IKEI tak sobie to wymyślili ze mocowan linki samych sie nie
kupi - trzeba z linka :(

> A jak to wygląda ( widział ktoś w necie )

tu jest kawalek, bez wspornika - kawalek linki i mocowanie
http://www.ikea.pl/IKEA2002/prod.xml?productId=63503
585

mam nadzieje ze link zadziala :|

Adam 'AdamEK' Krawczyk
PF126p limited p.m.s. version ; SA 80l. ; A1040STE
SRS

1. Data: 2002-10-18 13:45:59

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Do Twoich wersji karniszy dodam jeszcze
1. karnisze w postaci melatowych lub drewnianych rurek do tego oczywiście
wsporniki ale bez żabek. Firmanki i story wyposaża sie w fajne szeleczki z
guziczkami lub rzepami i.....
Naprawde fajnie wyglada a jak sie znudzi to można dokupić żabki.
2. bardzo modne stają sie karnisze, w których firany i story ciesza sie na
przelotkach. W tym przypadku zasłony nawleka sie na rurkę karnisz. Niestety
może być to troche nie wygodne.
3. ja osobiście (w Krakowie) spotkałam sie z karniszami typu teatralnego tzn.
ze sznureczkami do zsuwania i rozsuwania. Sprytne ale drogie.
4. można tez kupić specjalne klipsy , które zapina sie na rurce ale
jednocześnie chwyta tkaninę.

Ostatni w sklepach pojawiły sie rózne dodatki do zaśłon i firan np. klipsy
którymi podpina sie materiał.
MAGIK

Gdzie Komandor w Krakowie?
PLAMY Z KAKAO
Kłopoty z administracją
Ipregnacja tarasu
renowacja plastikowej kabiny prysznicowej