Jakie thuje kupic - doradzcie

1. Data: 2007-02-25 13:04:53

Temat: Jakie thuje kupic - doradzcie
Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

chcialbym kupic 12 sztuk tego drzewka; mozecie mi doradzic jakas ciekawa
odmiane? chodzi o to aby byla dobrze zielona
i ladnie sie ksztaltowala [jak dorosnie na ok 1,5-2m chce ja podciac na
ksztalt prostokata]

2. Data: 2007-02-25 14:58:07

Temat: Re: Jakie thuje kupic - doradzcie
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczepan Majdański" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odmiane? chodzi o to aby byla dobrze zielona
> i ladnie sie ksztaltowala [jak dorosnie na ok 1,5-2m chce ja podciac

Podcięta nie będzie się ładnie kształtowała.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2007-02-25 15:11:21

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odmiane? chodzi o to aby byla dobrze zielona
> i ladnie sie ksztaltowala [jak dorosnie na ok 1,5-2m chce ja podciac na

Brabant - jest to tuja typowa do cięcia. Trzeba ją ciąć "od małego", a nie
jak będzie miała 1,5 m.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

4. Data: 2007-02-25 15:14:10

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Majdański wrote:
> [...]
> odmiane? chodzi o to aby byla dobrze zielona
> i ladnie sie ksztaltowala [jak dorosnie na ok 1,5-2m chce ja podciac na

Dlaczego uważasz, że kształt prostokąta jest ładny?
Najładniejszy jest kształt naturalny.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2007-02-25 16:33:21

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:45e1a7c3$0$28116$4c368faf@roadrunner.com...

> Dlaczego uważasz, że kształt prostokąta jest ładny?
> Najładniejszy jest kształt naturalny.

I kto to pisze... a właściwie skąd pisze.
Moja żona twierdzi (bywała kilka razy w USA), że w hameryce nie ma prawa
rosnąć sobie krzew, czy drzewko w kształcie naturalnym. Wycinają różne
kształty, zwierzatka, spirale.

Nie można twierdzić, że najładniejszy jest kształt naturalny (chyba, że tuja
szmaragd). Różne rośliny ozdobne potrzebują różnych sposobów prowadzenia. Do
każdej trzeba podchodzić indywidualnie, a sekator, to podstawowe narzędzie
ogrodnika.
Tuja brabant wymaga cięcia, nie cięta to zwykły brzydal, a nie roślina
ozdobna. Tak samo np. ligustr. Możesz mieć piękny żywopłot, albo zwykłe
krzaczysko. Ogród, to pewna kompozycja plastyczna w której i kształt
prostokąta może mieć swoje miejsce.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

6. Data: 2007-02-25 16:54:46

Od: "Andrzej" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

proponuję :tuja szmaragd,ta odmiana jest odporna na mróz i nie posiada
szyszek,które tak szpecą w momencie kiedy sa brązowe i kupuj na swoim
terenie chodowane.

pozdrawiam
Andrzej
PS,odstepy 50 cm od siebie i 50 cm od płotu jezeli takowy wystepuje

7. Data: 2007-02-25 17:09:37

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> [...]
> Moja żona twierdzi (bywała kilka razy w USA), że w hameryce nie ma prawa
> rosnąć sobie krzew, czy drzewko w kształcie naturalnym. Wycinają różne

U mnie w ogrodzie jest enklawa :-)

> [...]
> każdej trzeba podchodzić indywidualnie, a sekator, to podstawowe narzędzie

One potrzebują tych sposobów prowadzenia tak, jak prosię lubi byc podane
z jabłkiem w zębach.

> Tuja brabant wymaga cięcia, nie cięta to zwykły brzydal, a nie roślina
> ozdobna. Tak samo np. ligustr. Możesz mieć piękny żywopłot, albo zwykłe
> krzaczysko.

Bardzo lubię swoje zwykłe krzaczyska. Na tyle tnę, żeby można było
przejść. Będę musiał chyba specjalnie na wiosnę zrobić zdjęcie ślicznego
ligustra, nie ciętego od 12 lat.

Pozdrowienia,
Michał

8. Data: 2007-02-25 17:30:04

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński wrote:

> Moja żona twierdzi (bywała kilka razy w USA), że w hameryce nie ma prawa
> rosnąć sobie krzew, czy drzewko w kształcie naturalnym. Wycinają różne
> kształty, zwierzatka, spirale.

Szlag mnie trafia, jak czytam takie uogolnienia. Tu mieszka 300 milionow
ludzi. Czy naprawde sadzisz, ze takie stwierdzenia maja prawo bytu?

Owszem, gdzie niegdzie zdazaja sie przycinane krzewy w USA. Widzialam
podobne we Francji, w Niemczech, we Wloszech, nawet w Polsce na wsi.

MB

9. Data: 2007-02-25 17:50:57

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szlag mnie trafia, jak czytam takie uogolnienia. Tu mieszka 300 milionow
> ludzi. Czy naprawde sadzisz, ze takie stwierdzenia maja prawo bytu?

Toý ca¸kiem niedawno nikt inny, tylko sam Micha¸ Misiurewicz
pisa¸ tutaj, ýe ca¸a Ameryka jest chora.

10. Data: 2007-02-25 18:28:57

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Toý ca¸kiem niedawno nikt inny, tylko sam Micha¸ Misiurewicz
> pisa¸ tutaj, ýe ca¸a Ameryka jest chora.

??? Narzekam od czasu do czasu, ale że cała jest chora?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz