Jakies aktualne zestawienie kosiarek?

1. Data: 2006-07-06 09:43:29

Temat: Jakies aktualne zestawienie kosiarek?
Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Stojac przed zakupem kosiarki proboje wygooglac jakies w miare aktualne
zestawienie modeli kosiarek, zarowno w sensie uzytecznosci/przeznaczenia,
jak i jakosci vs. cena. I prawde mowiac nie trafilem.
W sklepie kazdy bedzie zachwalal swoja a krytykowal cudze ;-)
Sa jakies firmy ktorych warto unikac zupelnie? lub jakies modele/cechy
ktorych nalezy unikac? (np wszystko ponizej 1,3KW czy cos w tym stylu).

Generalnie szukam w miare prostej kosiarki elektrycznej do ok 100m2 trawnika.
Raczej z koszem. Chodzilo mi po glowie czy nie da sie takiego
kawalka obsluzyc podkaszarka na zylke, ale znajomi stanowczo odradzaja.
Nie chce przeszalec i kupic super sprzetu, bo po co. Ale tez nie chce
kupic badziewia i sie potem meczyc.

z gory dziekuje za rady.
pozdrawiam
Bruno

2. Data: 2006-07-06 10:31:35

Temat: Re: Jakies aktualne zestawienie kosiarek?
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BrunoJ napisał(a):

> [...]
> Sa jakies firmy ktorych warto unikac zupelnie? lub jakies modele/cechy
> ktorych nalezy unikac? (np wszystko ponizej 1,3KW czy cos w tym stylu).
Ja sie podepnę. Googlałam i teraz juz zupełnie nie mam zdania. Jedni
chwala Solo, a inni Husvarne. Jedni z napedem, a inni ze absolutnie, bo
jest cięzsza. Ja wiem, ze musi by spalinowa, damska;-)ma kosic ok 1500m2
czasami, a raz w tygodniu 600m2, no i ładnie jezdzic po nierównym
terenie. Wiem, wiem, takie rzeczy, to tylko w Erze:-)

--

Gosia
http://www.vivalavida.pl/urkaburka/

3. Data: 2006-07-06 10:41:41

Od: "Funaki" <t...@p...net.TNIJ> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasami, a raz w tygodniu 600m2, no i ładnie jezdzic po nierównym terenie.
> Wiem, wiem, takie rzeczy, to tylko w Erze:-)

I ja się podepnę, proszę o ładne i rzeczowe odpowiedzi :-)

--
Pzdr
Funaki

4. Data: 2006-07-06 10:55:28

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" BrunoJ" wrote in...

> Stojac przed zakupem kosiarki proboje wygooglac jakies w miare
> aktualne zestawienie modeli kosiarek, zarowno w sensie
> uzytecznosci/przeznaczenia, jak i jakosci vs. cena.

To ja się podepnę i zapytam o sensowność używania kosiarek
"bębnowych", takich cichych z napędem "na pych" - strasznie mnie
irytują odgłosy z kosiarek spalinowych i elektrycznych, a nie miałem
okazji przetestować tych bębnowych i nie zależy mi na super dokładnym
przycinaniu trawnika, może być nierówno byle CICHO.
Od razu napiszę, że podkaszarki na żyłkę to najgorsza franca jaka jest
dostępna w sklepach, nadają się tylko wyłącznie do "podkaszania" jak
nazwa wskazuje.
A.

5. Data: 2006-07-06 12:50:52

Temat: Re: Jakies aktualne zestawienie kosiarek? raczej antyreklama...
Od: "Bartek Popko" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Stojac przed zakupem kosiarki proboje wygooglac jakies w miare aktualne
> zestawienie modeli kosiarek, zarowno w sensie uzytecznosci/przeznaczenia,

Ze swego doświadczenia odradzam kosiarki elektryczne firmy Sterkins
(dostępne w Leroy-Merlin) z plastikowymi obudowami. Mocowania kół pękają po
10 koszeniach z koszem a importer f-rma Grass odmawia naprawy gwarancyjnej.

To na pewno nie pomoże w wyborze...

Pozdrawiam serdecznie
Bartek Popko

6. Data: 2006-07-06 17:59:02

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron napisał(a):
> [...]
> okazji przetestować tych bębnowych i nie zależy mi na super dokładnym
> przycinaniu trawnika, może być nierówno byle CICHO.

Skoro ci nie zależy to własnie ten typ kosiarki kosi trawę super
dokładnie, kosiarki rotacyjne tylko ja rwą.
Kup taką z koszem a 100-150 mkw skosisz w pół godziny.

> Od razu napiszę, że podkaszarki na żyłkę to najgorsza franca jaka jest
> dostępna w sklepach, nadają się tylko wyłącznie do "podkaszania" jak
> nazwa wskazuje.

Podkaszarka jest do miejsc trudno dostępnych i do brzegów.
Chociaż na upartego 100-150 mkw mozna nia skosić tyle, że długo to trwa.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2006-07-07 13:07:46

Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stojac przed zakupem kosiarki proboje wygooglac jakies w miare aktualne
> zestawienie modeli kosiarek, zarowno w sensie uzytecznosci/przeznaczenia,
> jak i jakosci vs. cena. I prawde mowiac nie trafilem.
To zeby troche rozwinac...
przejrzalem allegro, tam kroluja boshe (z tych tanich lepszych), al-ko
i asgetec (co to za firma?). Na oko sporo ludzi kupuje. Ceny tych
ostatnich sensowne. Warto interesowac sie takimi dziwniejszymi firmami,
czy raczej uderzac w cos teoretycznie znanego? (ciagle przy zalozeniu
100m2 trawnika rekreacyjnego)

Tu jeszcze pytanie dodatkowe - zakladajac ze trawnik szybko przerodzi sie
w chwastnik, a jego glownym przeznaczeniem i tak bedzie deptanie przez
dzieciaki - mozna wysiac jakas bardziej lakowa mieszanke? (ale bez makow,
habrow i innych takich, czysto zielone ma byc). Czy chwastnik zamiast
trawnika wplywa znaczaco na wybor sprzetu do koszenia?

pozdrawiam
Bruno

8. Data: 2006-07-07 20:52:25

Od: "Naj" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
...> i asgetec (co to za firma?). ..
==================
Chińska, jedna z gorszych. Tzw. "private name" czyli zadna marka...
Jeśli kupujesz elektryczną, to przed Chinami nie uciekniesz. W tym roku 80%
kosiarek elektrycznych jest produkowane w Chinach. A te produkowane w
Europie maja chińskie silniki. Jeśli już, to z nazwą firmową: Bosch,
Gardena. Jeśli nawet produkowane w Chinach, to pod lepszym nadzorem.
Ja osobiście lubie firmę FLYMO (angielska), sprzedawana w sieci Husqvarny.
Również w sklepach tej firmy kosiarki włoskie McCulloch wyglądające
solidnie. Ja już dawno kosiarki elektrycznej nie używam.
Według mnie przebojem tego roku są spalinowe czarne Partnery produkowane w
USA. Proste, metalowe i niedrogie.
Pozdrowienia
Jan

9. Data: 2006-07-07 20:54:55

Od: "Naj" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> BrunoJ napisał(a):

ze musi by spalinowa, damska;-)ma kosic ok 1500m2
> czasami, a raz w tygodniu 600m2, no i ładnie jezdzic po nierównym
> terenie. Wiem, wiem, takie rzeczy, to tylko w Erze:-)
============
Poulan/Partner z dużymi kołami z tyłu i z napędem.
Pozdrowienia
Jan

10. Data: 2006-07-07 23:08:14

Od: "mia63" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli kupujesz elektryczną, to przed Chinami nie uciekniesz. W tym roku 80%
> kosiarek elektrycznych jest produkowane w Chinach.

A co z firma 'Black & Decker"?
Pozdrawiam
Ula

AGREST