Jakoś trzeba się odróżniać ;-)

1. Data: 2003-02-16 00:04:16

Temat: Jakoś trzeba się odróżniać ;-)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ nasze z Bogusławem ogrody niewiele się różnią - u Niego nie ma
kwiecia późym latem i jesienią i u mnie za wyjątkiem marcinków i złotlinu
nic wtedy nie kwitnie - to ja bardzo proszę by mi zawczasu podać jakieś
namiary na kwiecie, które mógłbym sobie zapuścić bezproblemowo i mieć
bardziej kwieciście w końcówce sezonu jak Bogusław.
Tak, żeby przypadkiem ktoś naszych ogródków nie pomylił ;-)))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2003-02-16 00:37:01

Temat: Re: Jakoś trzeba sięodróżniać ;-)
Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał:
> [...]
> bardziej kwieciście w końcówce sezonu jak Bogusław.
> Tak, żeby przypadkiem ktoś naszych ogródków nie pomylił ;-)))))

Topinambur spełnia powyższe warunki :-).

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

3. Data: 2003-02-16 13:05:13

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Przychodzi mi tu na mysl temat ostatnio mnie nurtujacy. Przy okazji
callicarpy...
Caryopteris kwitnie pozno - ladnie na niebiesko.
U mnie za to oczar wirginijski jesienia kwitnie, ale kwiaty sa malowidoczne
posrod lisci.
Rdesty kwitna pozno (moze nie wszystkie - ale mam na mysli np. rdest
ostrokonczysty)(u mnie r. Auberta kwitnie do przymrozkow).

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2003-02-16 13:46:52

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
> [...]
> namiary na kwiecie, które mógłbym sobie zapuścić bezproblemowo i mieć
> bardziej kwieciście w końcówce sezonu jak Bogusław.

Powojnik rurowaty? (liście troooszeczkę podobne do winoroślowatych;-)).
Myślałam jeszcze o barbuli i budlei, ale
trzeba okrywać. A co myślisz o bukietowej hortensji - też bezproblemowa i
nie przemarza? Wajgela , lilak Meyera, wiciokrzew przewiercień powtarzają
kwitnienie gdzieś w sierpniu. Tawuła japońska, różne odmiany, w tym
kolorowolistne.
Zawilce ogrodowe. Słoneczniczki szorstkie. Gaura Lindheimera. Kokorycz
żółta. Miskanty. Odętki wirginijskie, późno kwitnące odmiany. Ostrogowce.
Pysznogłówki (Bogusław też ma;-) ) Rudbekia 'Goldsturm'. Złocień czerwonawy
i Zawadzkiego. Groszek szerokolistny - kwitnie prawie do mrozów. O
aksamitkach nie wspominam, boć to
oczywiste.
Coś o kolorowych owocach? Choćby jabłonie ozdobne (ognik chyba zbyt
ciepłolubny?). Ale irgę mógłbyś sobie zapuścić.I berberys pospolity i
wiązkowy.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-02-16 16:43:21

Temat: Odp: Jakoś trzeba się odróżniać ;-)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b2o4ti$34b$...@n...news.tpi.pl...

> Myślałam jeszcze o barbuli i budlei
Budleja jest w planie.
Barbula? Pomysł niebanalny :-))))) .Masz może zdjęcie jak to u Ciebie
rośnie??

> Wajgela , lilak Meyera,
Chyba znajdę na nie miejsce.
> Zawilce ogrodowe.
Są w planie, jezeli prawdą jest co Radziul pisze, ze do października
kwitną???

> Pysznogłówki (Bogusław też ma;-) )
No przeciez mówiłem, ze mamy podobnie bo u mnie też są. :-))

Rudbekia 'Goldsturm'.
Zapuszczę.

> O aksamitkach nie wspominam, boć to > oczywiste.
Są.

> Coś o kolorowych owocach? Choćby jabłonie ozdobne
Jest taka o czerwonych liściach.
> Ale irgę mógłbyś sobie zapuścić.
Jest Dammeri.

Dzięki. Wiedziałem, że na Ciebie można liczyć. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2003-02-16 16:43:33

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach].
> [...]
czerwonawy
> i Zawadzkiego. Groszek szerokolistny - kwitnie prawie do mrozów. O
{...}

Trudno coś dorzucić do wymienionej przez Basię listy, ale jeśli
można, to ja polecam jeszcze: sadziec purpurowy ( nie można go nie
zauważyć w ogrodzie :) }, tytoń ozdobny (kwitnie do mrozów, pachnie,
a raz wprowadzony do ogrodu radzi sobie sam) cała gama fiołków
(małe , ale wdzięczne). Ja jeszcze lubię kleomę kolczastą, ale
trzeba przygotować, bądź kupić rozsadę.

Z pozdrowieniami, Stokrotka

7. Data: 2003-02-16 17:07:10

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> ognik chyba zbyt ciepłolubny?

U mnie ognik wytrzymuje mrozy bez problemu, tyle, ze rosnie
tuz przy domu, wiec ma cieplej niz na otwartej przestrzeni.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-02-16 17:43:58

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do listy dodaję chryzantemy ogrodowe w odmianach, ceratostigmę, złocień
arktyczny,róże, pierwiosnki bezłodygowe(często powtzrzają kwitnienie
jesienią), wrzosy, goryczka chińska.
Kaśka

9. Data: 2003-02-16 20:33:35

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b2mkc2$o1h$1@nemesis.news.tpi.pl Janusz
Czapski<j...@t...pl> napisał(a):
> [...]
> namiary na kwiecie, które mógłbym sobie zapuścić bezproblemowo i > mieć
bardziej kwieciście w końcówce sezonu jak Bogusław.

Hejka. Na naszej działeczce do mrozów kwitły, oczywiście nie licząc
drobiazgu, budlea, róże, wrzosy, wilce, kobea, ostróżki i wielosił.
Pozdrawiam mroźniej Ja...cki

PS. Szczególnie warte uwagi są ostróżki, którym nawet nie szkodzą jesienne
przymrozki

10. Data: 2003-02-16 20:45:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Budleja jest w planie.
> Barbula? Pomysł niebanalny :-))))) .Masz może zdjęcie jak to u Ciebie

Jak zwykle nie mam (brak zacięcia do fotografowania). Ale możesz sobie ją
wyobrazić
jako wersję makro lawendy. Tyle że dość wrażliwa na mróz i trzeba
kopczykować. Podobnie jak róże, które proponuje Kasia. Myślałam, że mają to
być bezproblemowe rośliny?
Zawilce kwitną od połowy lipca - sierpnia (różnie w różnych latach), a przy
paru odmianach faktycznie do października się to przeciąga. Parę razy nawet
wykształciły u mnie nasiona, jak jesień była długa.

Pozdrawiam, Basia.

To i ja sie ladnie przywitam :)
Witam ogrodników
^^ SPAM ^^ kosiarkę samobieżną/miniciągni k kupi
Apel
Re: Odp: Odp: Odp: pnącze na dom