Jednoskrzydłowiec

1. Data: 2001-03-12 08:00:12

Temat: Jednoskrzydłowiec
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Parę lat temu wyprodukowałąm sobie sadzonkę jałowca - najprawdopodobniej
wirginijskiego. Okaz mateczny wygląda tak, że są to ogromniaste gałęzie
rosnące skosem (ok 50 st) na wszystkie strony od maleńkiego,
15-centymetrowego pieńka. Jest to więc jałowiec bardzo rozłożysty, ma w tej
chwili prawie 3 m wzrostu. Sadzonka ma niestety tylko jedną gałąź -
"skrzydło". Jak to zrobić, żeby wyrosła kolejna gałąź, najlepiej w przeciwną
stronę?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2001-03-12 08:20:26

Temat: Re: Jednoskrzydłowiec
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:98hvr2$mjo$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Parę lat temu wyprodukowałąm sobie sadzonkę jałowca - [...]
Jak to zrobić, żeby wyrosła kolejna gałąź, najlepiej w przeciwną
> stronę?
Zrób to samo z drugiej strony. :-)))
Pozdrawiam, Jerzy.

3. Data: 2001-03-12 08:33:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dyskusyjnych napisał:98hvr2$mjo$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Jak to zrobić, żeby wyrosła kolejna gałąź, najlepiej w przeciwną

Bardzo na temat;)
Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-03-12 12:21:32

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>
> Bardzo na temat;)
> Pozdrawiam, Basia.
>
> W szkółce młode rośliny przycinamy, jak raz nie wystarczy to az do skutku
czyli rozgałezenia(się)Pozdrawiam B.G.

5. Data: 2001-03-12 13:53:43

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

> czyli rozgałezenia(się)Pozdrawiam B.G.
Młode można, starych nie polecam ciąć, chyba, że ktoś lubi.
pozdr. Jerzy

6. Data: 2001-03-12 15:13:07

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:5...@n...onet.pl...

> skutku

... i jak juz utniemy wszystko co sie da, zostanie pieniek 15 cm,
ale za to jaki symetryczny! :-)

Pozdrowienia,
Michal

Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

7. Data: 2001-03-12 15:37:00

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... i jak juz utniemy wszystko co sie da, zostanie pieniek 15 cm,
> ale za to jaki symetryczny! :-)

Zastosuj logikę temporalną.

8. Data: 2001-03-12 18:42:19

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
>Sadzonka ma niestety tylko jedną gałąź -
> "skrzydło". Jak to zrobić, żeby wyrosła kolejna gałąź, najlepiej w
przeciwną
> stronę?

To nie tak. Powinno rosnąć kilka "gałęzi" w przeciwnych kierunkach. Osiąga
się to przycinając roślinę wysokości np. 10 cm. Nie trzeba by ciąć gdybyś
jeszcze mały pęd umocowała pionowo.
Obecnie, gałąź tą należy przymocować palikiem w pozycji pionowej. Następnie
trzeba ją przyciąć nad grupą pędów, które rozrastając się utworzą
odpowiednio symetryczny pokrój. Jeżeli chcesz pokrój bardzo symetryczny to
można odpowiednio nakierować poszczególne pędy, nawet przez podwiązywanie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2001-03-13 10:07:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> czyli rozgałezenia(się)Pozdrawiam B.G.

Czyli przyciąć "wierzchołek" o ? 3 cm na początek może być? Teraz przyciąć?

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-03-13 14:58:25

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> grup
> .

> skutku
>
> Czyli przyciąć "wierzchołek" o ? 3 cm na początek może być? Teraz przyciąć?
>
> Pozdrawiam, Basia.
> Przycinane to była raczej rada na przyszłość, kilkuletni jałowiec jest już za
stary na takie traktowanie. Ja przycinam wiekszość iglaków w drugim roku p
ukorzenieniu sadzonki, w przypadku form płożących i rozłożystych jest to
niezbędne dla właściwego rozkrzewienia. Pozdrawiam, B.G.

truskawka pnąca
Pompa do oczka
Polska nazwa Taxus brevifolia (ang. pacific yew)?
Nowa strona www.terenyzieleni.pl
wawrzynki