Pompa do oczka

1. Data: 2001-03-11 17:56:08

Temat: Pompa do oczka
Od: "Andy R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musze zalozyc pompe do oczka wodnego. Planuje niewielki wodospad , oczko o
pojemnosci 3 tys. litrow, co proponujecie (mysle o pompie), i moze jakies
wskazowki. Z gory dzieki za wszelkie informacje, acha w oczku zyja karasie
tzn. zyly jesienia oczko jeszcze zamarzniete.

2. Data: 2001-03-13 22:18:29

Temat: Re: Pompa do oczka
Od: "Skorek." <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj.
Proponuję pompę z "Aqua Szut" "Kaskada".
Polski producent, więc nie ma kłopotu z częściami.
Nie jest droga i można dokupić większy filtr co znacznie zmniejszy
częstotliwość czyszczenia.
Ponadto niewiele zużywa prądu. Tylko 60 W.
Łatwo również dokupić odpowiedni wąż i przedłużki do fontanny.
Zawodowo zajmuję się budową oczek i strumieni. Informacje te
opieram na własnym doświadczeniu.
Sporo tych i innych pomp już zainstalowałem. Działają jak
narazie bez zarzutu. (Odpukać).
Życzę sukcesów Wojtek.

3. Data: 2001-03-15 07:26:46

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Skorek." napisał:

> Witaj.
> Proponuję pompę z "Aqua Szut" "Kaskada".
Na początek trzebaby dobrać wydajność pompy do ilości wody w oczku.
Zarówno za mała jak i za duża wydajność nie jest dobra.
> Polski producent, więc nie ma kłopotu z częściami.
> Nie jest droga i można dokupić większy filtr co znacznie zmniejszy
> częstotliwość czyszczenia.
> Ponadto niewiele zużywa prądu. Tylko 60 W.
Przy jakiej wydajności?

> Sporo tych i innych pomp już zainstalowałem. Działają jak
> narazie bez zarzutu. (Odpukać).
Jak długo wytrzymuje wirnik i ośka wirnika?

Ja używam Aqua-El. Posiada wszystkie wymienione wyżej zalety, ale też
wadę - mała żywotność osi wirnika - najwyżej dwa tygodnie.

Krzysztof

4. Data: 2001-03-16 22:29:11

Od: "Skorek." <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...

> Przy jakiej wydajności?

Wydajność tej pompy, to 3600l/h. Spokojnie wystarcza na zasilanie niezbyt
dużej kaskady, lub dużej dekoracyjnej fontanny.

> Jak długo wytrzymuje wirnik i ośka wirnika?

Producent nie podaje takich danych. Jednak ja obserwuję już jedną z pomp od
trzech sezonów i niemam żadnych zastrzerzeń. Polecam jednak dokupić większy
filtr, gdyż standartowy jest zbyt mały.

> Ja używam Aqua-El. Posiada wszystkie wymienione wyżej zalety, ale też
> wadę - mała żywotność osi wirnika - najwyżej dwa tygodnie.

Podejżewam iż jest coś nie tak z twoją pompą. Czas o którym piszesz jest
stanowczo za krótki.Taki wirnik powinien wytrzymać min.3000h. Nie używam tej
firmy, bez uprzedzeń.
Markowe pompy mają osie wirnika wykonane z elementów ceramicznych. Taka oś
potrafi dociągnąć 30000h i nadal sprawnie funkcjonuje. Oczywiście ma to
swoje odzwierciedlenie w cenie, ale chyba warto?

Pozdrawiam Wojtek.

5. Data: 2001-03-17 20:33:54

Od: "pigularz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
widze ze jestescie w "temacie"
oto moj problem -oczko 12tys.litrow glebkosc 1,2 m chcialbym zalozyc pompe/
+ filtr / do malego wodospadziku z wys ok.1 m nad poziom wody i fontanne
jakie sa wasze propozycje zalezy mi na bezawaryjnosci i wydajnosci
pozdrawiam i czekam na sugestie
__\\_// tempora mutantur et nos mutamur in illis \\_//
--/-------------------------------------------------
----------\-Lotariusz I
p...@p...onet.pl p...@k...chip.pl

6. Data: 2001-03-19 07:44:31

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Skorek." napisal:

> Wydajność tej pompy, to 3600l/h. Spokojnie wystarcza na zasilanie niezbyt
> dużej kaskady, lub dużej dekoracyjnej fontanny.
Ja patrzę na wydajność pompy z punktu widzenia roślin w jeziorku.
Przy zbyt dużym przepływie wszystkie lubiące stojącą wodę rozną
marnie, albo giną.

> trzech sezonów i niemam żadnych zastrzerzeń. Polecam jednak dokupić większy
> filtr, gdyż standartowy jest zbyt mały.
Aua-Szut ma inną konstrukcję wirnika - jest on bardziej "wyważony", ale
odbija się to na sprawności. A-El przy wydajności 3000/h pobiera tylko
40 W.

> Markowe pompy mają osie wirnika wykonane z elementów ceramicznych. Taka oś
> potrafi dociągnąć 30000h i nadal sprawnie funkcjonuje. Oczywiście ma to
> swoje odzwierciedlenie w cenie, ale chyba warto?
To zależy. Jeżeli mam dać za "markową" 50-600 zł a za polską 150, to
wolę
przy każdym czyszczeniu filtra wymienić też ośkę. Na szczęście mam
dostęp
do drutu o odpowiedniej średnicy. Mam w planie pokrycie ośki
węglikoazotkiem tytanu (bardzo twardy i odporny na ścieranie), zobaczymy
co wtedy z trwałością.
Duży filtr jest niezbędny, jeżeli w stawie są ryby i rośliny.
Bez tego nie będzie nigdy czystej wody, chemia sobie poradzi z
klarownością tylko na krótki czas.
Pozdrawiam,
Krzysztof

7. Data: 2001-03-19 20:27:10

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> Duży filtr jest niezbędny, jeżeli w stawie są ryby i rośliny.
> Bez tego nie będzie nigdy czystej wody, chemia sobie poradzi z
> klarownością tylko na krótki czas.

Nie stosuję żadnego filtru ani chemii, mam ryby i rośliny a "brudnej wody"
nie mam. Chyba, że chodzi o jakąś kryształową.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Polska nazwa Taxus brevifolia (ang. pacific yew)?
Nowa strona www.terenyzieleni.pl
wawrzynki
RE: Pomocy!!!
Gdzie mozna sciagnac kalendarz biodynamiczny?