Jesiotr - jak przyrządzić

1. Data: 2000-06-29 07:30:53

Temat: Jesiotr - jak przyrządzić
Od: "andrzej" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam prośbę o przepis na wykwintne podanie ryby (Jesiotra).
Jesiotra jeszcze nigdy nie robiłem i nie wiem jak się do niego zabrać, a
szkoda by go było spaprać bo wygląd mi na smakowity kąsek.
Przy okazji pozdrawiam wszystkich łakomczuchów którzy muszą lub chcą się
odchudzać.

Andrzej
k...@p...pl

1. Data: 2000-06-29 12:46:28

Temat: Re: Jesiotr - jak przyrządzić
Od: "Robert" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jesli nikt z grupowiczow nie zaproponuje Ci czegos bardziej wykwintnego to
proponuje zebys go usmazyl .
Nie napisales czy sa to filety ,czy cala ryba ale mysle ,ze jednak druga
wersja jest
bardziej realna bo nie widzialem nigdzie filetow z tej ryby.
Mysle rowniez ,ze twoj jesiotr to sztuka nie wieksz niz 1,5 -2 kg bo takie w
Polsce
najczesciej sa w sprzedazy.Ten archaiczny zwierz ktorego niedlugo spozyjesz
to ryba chszestno szkieletowa o fantastycznym smaku (pod warukiem ,ze jest
swieza). Mieso ryb w szczegolnosci absorbuje zapachy z otoczenia i dlugie
trzymanie w lodowce szalenie brutalni zmienia smak i zapach rybiego miesa.
Przyjmijmy ,ze masz juz przygotowane dzwonka.(pamietaj o usuniecieu plytek
rogowych.)Umyte osolone i OSUSZONE dzwonka panierujesz otaczajac tylko
w mace.Bardzo wazne jest by ryba przed panierowaniem byla sucha, poniewz
bedziesz ja smazyl w wysokiej temperaturze.Druga bardzo wazna rzecz to
rozgrzanie (grubej) patelni ,samej bez tluszczu!!!.Dopiero na rozgrzana
patelnie
wlewasz OLIWE nie olej.W momencie kiedy zobaczysz pierwszy "maly dymek" nad
patelnia ukladaj panierowane w mace dzwonka.Po obsmazeniu na zloty kolor
ze wszystkich stron przykrec ogien , niech dochodzi na malym ogniu.Przed
podanim na stol mocno skropic cytryna.Ja nie dodaje zadnych przypraw bo
uwazam,ze
tylko" zabijaja" smak ryby.
Pozdrawiam

Kuchnie za niewielkie pieniadze!!!!