Jestem dumna jak paw...

1. Data: 2004-06-09 20:24:11

Temat: Jestem dumna jak paw...
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo wreszcie mam własny staw! Dzisiaj skończyli. Trzy dni pracy -
profilowanie półek i ukladanie folii. Przeżyłam też katastrofę budowlaną.
Nieuczciwy sklepikarz skleił folię taśmą...dekarską. Po wlaniu 6 kubików
wody okazało się, że z dwóch stron zakładki jest szpara dł. 24 m. Ale
przyjechał z własną pompą spalinową, wypompował wodę i obrażony zwrócił
pieniądze + woda i praca robotników. Tak więc nie ma folii Ergis, tylko
Gardenii, o 53 zł. droższa.
Staw głęboki na 2 m. Obszerny, no piękny! Zostało tylko zakrycie folii
kamorami, itp.. W stawie pływa 1 żaba i kilkadziesiąt kijanek.
I teraz radźcie Przyjaciele:
1. Od razu wrzucać do wody worek z kwaśnym torfem czy nie? Woda jest
przeźroczysta, brzydko będzie wyglądał :(
2. Kupić koi? Ile? Czy ryby nie zjedzą kijanek?
3 Gdzie można dostać odmiany szybko rosnących grzybieni, kwitnących na
różowo?
4. Jak często łowić opadłe na wodę liście?
5. Co jeszcze zrobić? / w ogrodzie nie ma prądu /
6. Jakie preparaty do oczyszczania wody nalezy nabyć?
7. Do sadzienia roślin w wodzie to piasek z gliną + kamienie?
Gdzie kupić glinę?
Jaka szkoda, że jutro święto i w dodatku do końca tygodnia ulewy. Muszę
jeszcze nalać wodę na najwyższą półkę, kupić kamienie i sadzić, sadzić,
sadzić kwiaty :).
pozdrawiam radośnie.
Anka

2. Data: 2004-06-09 20:37:53

Temat: Re: Jestem dumna jak paw...
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Od razu wrzucać do wody worek z kwaśnym torfem czy nie? Woda jest
> przeźroczysta, brzydko będzie wyglądał :(

Nie wrzucaj.

> 2. Kupić koi? Ile? Czy ryby nie zjedzą kijanek?

Wybieraj, albo życie w stawie, albo ryby.

> 3 Gdzie można dostać odmiany szybko rosnących grzybieni, kwitnących na
> różowo?

Wszędzie, np. w OBI.

> 4. Jak często łowić opadłe na wodę liście?

Często.

> 5. Co jeszcze zrobić? / w ogrodzie nie ma prądu /

Ławeczkę.

> 6. Jakie preparaty do oczyszczania wody nalezy nabyć?

Niczego nie kupuj.

> 7. Do sadzienia roślin w wodzie to piasek z gliną + kamienie?

Wygodne są rośliny w pojemnikach.

> Jaka szkoda, że jutro święto i w dodatku do końca tygodnia ulewy. Muszę
> jeszcze nalać wodę na najwyższą półkę, kupić kamienie i sadzić, sadzić,
> sadzić kwiaty :).

Kamienie się zbiera.

> pozdrawiam radośnie.
> Anka

Pozdrawia normalnie boletus

3. Data: 2004-06-09 21:16:28

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> bo wreszcie mam własny staw! Dzisiaj skończyli. Trzy dni pracy -

Witam Aniu i cieszę się razem z Tobą .Tak samo budowałam swoje oczko
wynosiłam ziemię wiaderkami bo moja bramka za wąska żeby przeszła
taczka.Całą zimę stał wykop żeby ziemia dobrze osiadła bo miało być betonowe
nie mogłam się doczekać końca zimy Ale jest i cieszy oko a że teraz woda
jest zielona to nie szkodzi bo to natura z początku tragizowałam z tego
powodu kupowalam różne środki ale i tak roślinność i ryby stworzą najlepszy
klimat jak ptaki przylecą napić się wody i nie będą uciekały na Twój widok
Ciesz się oczkiem i nie martw się na zapas .
Pozdrawia Teresa

4. Data: 2004-06-09 21:32:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

| Wybieraj, albo życie w stawie, albo ryby.

Herbata na ścianie!

Pozdrawiam prychająco, Basia.

5. Data: 2004-06-10 15:00:35

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za zainteresowanie :). Mimo Bożego Ciała powlekłam bachora
i psa do ogrodu. Udawałam, że nic nie robię, że tylko od niechcenia macham
grabiami poprawiając rozkopaną przez psa ziemię. Odświętny strój jednak
nadaje się do prania. Siedząc przy stole patrzyliśmy w staw jak sroki w
kość, pies pił wodę. Trzeba poprawić najwyższą półkę. Zwęzić ją do połowy i
wyprofilować, żeby woda nie wsiąkała w nasyp i przypadkiem go nie rozmyła.
Poszło tam ok. 60 taczek ziemi. Kolega, który organizował pracowników z
własnej firmy wyjechał na spływ kajakowy. Nie wiem, czy da mi ich już w
poniedziałek. A przecież bez tego nie mozna ani kwiatów sadzić ani trawy,
ani też kamieni układać. Zmieniłam koncepcję. Nie będzie krokwi dachowych,
bo one tylko na fotografii wyglądają ładnie, tylko wyłącznie biały kamień.
Syn zrobił mnóstwo zdjęć. Może choć jedno umieści dziś na stronie.
pozdrawiam radośnie.
Anka

6. Data: 2004-06-10 16:50:55

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
macham
| grabiami poprawiając rozkopaną przez psa ziemię.

Ja spacerując schylałam się również od niechcenia i wyrwałam trochę chwastów
i dwie rutewki:-)))) No i podlałam świeżo posadzone cynie i więdnącego
wawrzynka.

| Zmieniłam koncepcję. Nie będzie krokwi dachowych,
| bo one tylko na fotografii wyglądają ładnie, tylko wyłącznie biały kamień.

ROTFL! Witaj w klubie:-)
Ja się z kolei zastanawiałam, czy nieudaną piwonię drzewiastą wyrzucić od
razu na kompost, czy też na razie do donicy. I jak poprzesadzać dzwonki,
ostróżki, tojeści, bodziszka i wiązówki, żeby "zagrało".

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-06-10 17:56:15

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:caa3up$ps2$1@nemesis.news.tpi.pl...

> nieudaną piwonię drzewiastą wyrzucić

Co to znaczy? Bardzo chcę mieć piwonię drzewiastą a nie wiem jak może sie
nie udać, więc proszę o szczegóły.

Pozdrawiam Halina

8. Data: 2004-06-10 19:33:26

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> Ja spacerując schylałam się również od niechcenia i wyrwałam trochę chwastów
> i dwie rutewki:-))))

A co zrobiłas z rutewkami;-)?

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2004-06-10 20:53:27

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja się z kolei zastanawiałam, czy nieudaną piwonię drzewiastą wyrzucić od
> razu na kompost, czy też na razie do donicy. >

Basiu!! Drzewiasta latała po 180 zł na targach ogrodniczych w Krakowie
pozdrawiam z przerażeniem
Anka

10. Data: 2004-06-10 22:12:14

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora