Proszę o pomoc (Nowa)

1. Data: 2004-06-09 15:21:01

Temat: Proszę o pomoc (Nowa)
Od: "EWA" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Pierwszy raz piszę chociaż muszę się przyznać, że czytam Was od dawna i
wiele skorzystałam z Waszych porad. Mam dwa problemy.
1. Na piach drzew i krzaków pojawił się nalot w kształcie kleksów w kolorze
żółtym i srebnoszarym. Jak się pozbyć tego świństwa?
2. Liście zwłaszcza młodych gruszy (ale nie tylko) czernieją i zwijają się w
rurkę.
Co to jest i jak z tym walczyć?
Jeżeli ktoś będze zainteresowany to mogę przesłać na priv zdjęcia tych
zjawisk.
Będę wdzięczna za wszelkie rady.
Pozdrawiam
EWA

2. Data: 2004-06-10 08:32:29

Temat: Re: Proszę o pomoc (Nowa)
Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EWA" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich!
> Co to jest i jak z tym walczyć?
Najlepszy w rozpoznawaniu jest Boletus. Ale musisz sie do niego
pouśmiechać:). Rozpoznawanie z opisu jest dość trudne. Lepiej załóż sobie
darmowę stronę w republice i tam zamieść fotki. Może ktoś Ci pomoże. Po
opisie sądząc, to jakieś grzyby, których w tym roku krocie. Chyba musisz
przeczekać...

--
Pozdrowienia
Jan

3. Data: 2004-06-10 10:14:35

Od: "Łukasz" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Na piach drzew i krzaków pojawił się nalot w kształcie kleksów w kolorze
> żółtym i srebnoszarym. Jak się pozbyć tego świństwa?

Myślę, że mogą to być jakieś porosty. Czesto mają właśnie kolory żółte (jak
siarka) lub szare i rozrastają się w ksztłacie, jak to nazwałaś kleksów.
Porosty będą raczej suche w dotyku, natomiast jeżeli to grzyby to mogą być w
postaci galaretki lub śluzu. Jeżeli to porosty to nie ma się czego bać, bo nie
mają żadnego wpływu na rośliny.
> 2. Liście zwłaszcza młodych gruszy (ale nie tylko) czernieją i zwijają się w
> rurkę.

Nie chciałbym straszyć ale może to być Zaraza ogniowa (Erwinia amylovora).
Objawami tej choroby są: brunatnienie (robią się czarne) i szybkie obumieranie
kwiatów, pędów i liści, które pozostają na drzewie, przy czym pęd zawija się
pastorołowato, a liście lekko zwijają podłużnie, na pniu mogą występować
charakterystyczne nacieki w kształcie klina, w wysokiej temperaturze mogą się
pojawiać wycieki bakteryjne, które z czasem przybierają postać "bursztynu".
Jeżeli to ta choroba bakteryjna to musisz ją jak najszybciej zwalczyć, ponieważ
jest to choroba kwarantannowa w Polsce, tzn. jest obowiązek jej zwalczania,
ponieważ szybko przenosi się na inne rośliny. W sprzyjających warunkach choroba
ta może spowodować śmierć drzewa w jednym sezonie.
Zasychające pędy należy natychmiast wycinać - po usunięciu trzeba je
natychmiast zniszczyć. Musisz pamiętać o każdorazowym odkażeniu sekatora, bo
inaczej to walka z wiatrakami.Rany po cięciu musisz posmarować preparatem z
dodatkiem miedzianu. Jeżeli to zaraza to następnej wiosny musisz kilkakrotnie
opryskiwać drzewo w fazie nabrzmiewania pąków na wiosnę środkami miedziowymi.

Mam nadzieję, że to nie ta choroba. Ale objawy jakie napisałaś na by
wskazywały. Radziłbym też zajrzeć do roślin rosnących w okolicy : jabłoni,
pigwy,pigwowcu,głogu,irdze,jarzębiny,ogniku na których ta choroba może też
występować i są one przenosicielami tej choroby.
Pozdrawiam.

4. Data: 2004-06-10 14:27:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepszy w rozpoznawaniu jest Boletus.

Nie przesadzajmy.

> Ale musisz sie do niego pouśmiechać:).
> Rozpoznawanie z opisu jest dość trudne.

Niemożliwe.

> Lepiej załóż sobie darmowę stronę w republice i tam zamieść fotki.
>
> Może ktoś Ci pomoże.

No właśnie, może miłośniczki trepów ?
> --
> Pozdrowienia
> Jan

Pozdrawia boletus

5. Data: 2004-06-10 17:16:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ca9ra4$25h$1@nemesis.news.tpi.pl boletus
<b...@o...pl> napisał(a):

> No właśnie, może miłośniczki trepów ?

Hejka. Szczególnie, jak "miłośniczka trepów" sama jest "niebieską
pończochą". :-(
Pozdrawiam bablejąco Ja...cki

CUD-mamutowiec żyje!
Pare zdjec i nieznana roza
stratyfikacja cedru i jodły?
Proszę o poradę dla początkującego ogrodnika
czerwcowe zdjecia