Kawa a ciśnienie

1. Data: 2011-06-07 15:48:52

Temat: Kawa a ciśnienie
Od: "Psot" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy się oddaje krew "dają" bodajże do wypicia kawę. Obiegowa teoria mówi,
że ciśnienie krwi podwyższa sie po wypiciu kawy.
Ale robiłem próby wypijając po kilkanaście kaw dziennie.
W chwilę po wypiciu skok do góry.Załóżmy ze 120 na 125. Za niecałą godzinę
[30 min?] spadek do załóżmy 115. Następna kawa skok do 120 i za chwilę
spadek do 110...I tak progresywnie...Wieczorem okazywało się, ze mam na
przykład 90/65 [!?]
To przeczy zasadności picia kawy przy oddawaniu krwi? Poza tym za kierownicą
napoje "energo-tfu" z kofeiną mogą zabić ? Bo ktoś kto chce się "ożywić "
usypia się ?

Psot

2. Data: 2011-06-07 20:06:26

Temat: Re: Kawa a ciśnienie
Od: "Jacek S." <o...@f...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-07 17:48, Psot pisze:
> Kiedy się oddaje krew "dają" bodajże do wypicia kawę.

No nie do końca tak jest. Owszem, proponują kawę, ale tez sok, lub
Pepsi, czy tam Coca-Colę... Ale nie zdarzyło mi się, by dostać "i to, i
to" ;) Jak wezmę puszkę Coli, to już kawy nie. I Wafelka typu "Grześ".

> Obiegowa teoria
> mówi, że ciśnienie krwi podwyższa sie po wypiciu kawy.
> Ale robiłem próby wypijając po kilkanaście kaw dziennie.

Szaleństwo...

> [...]
> godzinę [30 min?] spadek do załóżmy 115. Następna kawa skok do 120 i za
> chwilę spadek do 110...I tak progresywnie...Wieczorem okazywało się, ze

A zwróciłeś uwagę, że po wypiciu kawy idziesz do toalety się wysiusiać?
Spotkałem się, lata temu, z taką właśnie teorią - troszkę przewrotną:
Kawa podwyższa ciśnienie, ale na bardzo krótki czas, gdyż jej następnym
działaniem jest... "efekt moczopędny" :) A oddawania moczu powoduje (
podobno ) spadek ciśnienia ( może i prawda, skoro przy chorobach
nadciśnieniowych są przepisywane m.in. leki moczopędne )

> To przeczy zasadności picia kawy przy oddawaniu krwi? Poza tym za
> kierownicą napoje "energo-tfu" z kofeiną mogą zabić ? Bo ktoś kto chce
> się "ożywić " usypia się ?

Hm, pewno różnie to z ta kawą i innymi "energo-tfu" bywa. Widzisz, ja
choruje na nadciśnienie, ale potrafię ( dosłownie!! ) popołudniu, po
pracy, zasnąć w fotelu z kubkiem kawy w ręku, do połowy wypitym, ( choć
teraz staram się kawy już nie pijać, przez to nadciśnienie - ale to
"świeża" sprawa... - teraz zasypiam popołudniami bez kawy;) Nomen omen,
zawsze myślałem, że przy wyższym ciśnieniu są problemy z zasypianiem,
jakaś nadpobudliwość, czy coś - no w moim przypadku jakoś nie:))

> Psot

...takie tam moje dyrdymały, może zupełnie nie pokrywające się z
rzeczywistością;)
Pozdrowionka;)

--
Jacek S.

3. Data: 2011-06-07 20:28:17

Od: "Ivo Von Shtolcessen" <I...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

najważniejsze to się nie bać, dużo jebać, gęsto stąpać i kutasa często kąpać
:]

4. Data: 2011-06-07 21:11:01

Od: Arkady <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-07 22:28, Ivo Von Shtolcessen pisze:
> najważniejsze to się nie bać, dużo jebać, gęsto stąpać i kutasa często
> kąpać :]
Jawohl; Jawohl ich libe alkochol. Kofeina dopiero po pol godzinie
zaczyna byc przyswajana przez organizm pokurwiency.

5. Data: 2011-06-08 15:16:11

Od: "Psot" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek S." <o...@f...cy> napisał w wiadomości

?

> Hm, pewno różnie to z ta kawą i innymi "energo-tfu" bywa. Widzisz, ja
> choruje na nadciśnienie,

Jeśli lubisz luźne uwagi...: Po zmianie żywienia na niskowęglowodanowe moje
ciśnienie z 160 i tętno 110 [około i średnio] spadło do 110 [ciśnienie] i
55 [tętno]...- [zwłaszcza tak drastyczne obniżenie tętna wprawiło mnie w
osłupienie ]... Porówanie tych parametrów -to wiele lat i nie jest to jakiś
przypadkowy pomiar jednorazowy.

W necie trafiałem uwagi, że zmniejszenie węgli pozbawia kłopotów
nadciśnienia.

Psot

6. Data: 2011-06-10 21:41:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 Jun 2011 22:06:26 +0200, Jacek S. napisał(a):

> No nie do końca tak jest. Owszem, proponują kawę, ale tez sok, lub
> Pepsi, czy tam Coca-Colę... Ale nie zdarzyło mi się, by dostać "i to, i
> to" ;) Jak wezmę puszkę Coli, to już kawy nie. I Wafelka typu "Grześ".

MŚK dostaje stosik czekolad :-)
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

Kaskada krzepnięcia krwi.
grupa kontrolana leczona placebo
Niedoczynność tarczycy
OT-Bajeczka o SAMOistnym powstaniu życia-zdruzgotana!!!
Jak podnieść poziom