Kiedy dziecko?

1. Data: 2008-04-14 07:55:47

Temat: Kiedy dziecko?
Od: "Daniel" <d...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ja 28, ona 27, oboje mamy dobra prace, mieszkanie i plany na wakacje :)
Podobnie myslimy, dziecko - OK, ale nie teraz, jakos nam sie nie spieszy do
pieluch.
Jednak wiekszosc wizyt naszych znajomych (ten sam wiek, ale juz dzieciaci)
konczy sie straszeniem medycznymi faktami co moze sie stac z przyszlym
dzieckiem/zona, jesli zdecydujemy sie na dziecko za kilka lat.

Dwa pytania:

1) Jak to jest od strony medycznej? Czy rzeczywiscie zalecane jest miec
dziecko przed 30 r.z./
2) Abstrahujac od punktu 1, czy to normalne ze nie chcemy miec jeszcze
dziecka i czy tylko my tak mamy?

Znamy sie 6 lat, od roku po slubie.

2. Data: 2008-04-14 08:28:45

Temat: Re: Kiedy dziecko?
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel" <d...@o...eu> napisał w wiadomości

> Dwa pytania:
>
> 1) Jak to jest od strony medycznej? Czy rzeczywiscie zalecane jest miec
> dziecko przed 30 r.z./

Za chwilę zetrą się zwolennicy poglądu, że po trzydziestce to już prawie
same patologicznie chore dzieci się rodzą ze zwolennikami poglądu, że
pierwsze dziecko około czterdziestki jest całkiem ok i przy współczesnej
medycynie nikomu nic nie grozi.

> 2) Abstrahujac od punktu 1, czy to normalne ze nie chcemy miec jeszcze
> dziecka i czy tylko my tak mamy?

O, a tu to już w ogóle fajny materiał do co najmniej 1000 postowego flejma
mamy.

Agnieszka (tylko o tym to już tyle razy było, że nie wiem czy komuś się
będzie chciało...)

3. Data: 2008-04-14 09:32:45

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Mon, 14 Apr 2008 09:55:47 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <d...@o...eu> i powiedziała:

> 2) Abstrahujac od punktu 1, czy to normalne ze nie chcemy miec jeszcze
> dziecka i czy tylko my tak mamy?

Naprawdę musisz się upewniać co do własnej normalności i potwierdzać wybory
u innych?

Zuzanka
*:.
We Are a Non Prophet Organization

4. Data: 2008-04-14 14:40:39

Od: "Daniel" <d...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Daniel" <d...@o...eu> napisał w wiadomości
>>

> Agnieszka (tylko o tym to już tyle razy było, że nie wiem czy komuś się
> będzie chciało...)

Mozesz mi podac linka do takiej dyskusji? Szukalem ale nic sensownego nie
znalazlem.

5. Data: 2008-04-14 14:42:26

Od: "Daniel" <d...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Krzyżaniak" <z...@t...eu.org> napisał w
wiadomości news:slrng0695t.6sn.zuzanka@zuzanka.kofeina.net...
> [...]
> wiadomość z adresu <d...@o...eu> i powiedziała:

> Naprawdę musisz się upewniać co do własnej normalności i potwierdzać

Chcialbym dowiedziec sie co inni mysla o tym, gdyz wszyscy moi znajomi maja
calkiem odmienne zdanie.
Uwazam tez, ze jesli nie masz nic sensownego napisac, to lepiej nic nie
pisz.

6. Data: 2008-04-14 15:18:02

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Daniel napisał/wrote dnia/on 2008-04-14 09:55:

> 1) Jak to jest od strony medycznej? Czy rzeczywiscie zalecane jest miec
> dziecko przed 30 r.z.

Poszperaj w sieci - garść cytatów poniżej:

"dojrzałe kobiety powyżej 35 roku życia wykazują trzykrotnie większe
ryzyko poronienia samoistnego niż kobiety poniżej 30 roku życia"
http://www.skotnicki.pl/ginekologia/content/view/23/
49/
"Kolejnym czynnikiem wpływającym na płód jest wiek rodziców. Wraz
z rozwojem medycyny wiek matek, które rodzą pierwsze dziecko stale
się podnosi. Za optymalny wiek do rodzenia uznawane są lata pomiędzy
25-29 lat. Po tym, okresie wrasta ryzyko zagrożenia ciąży"
http://www.skotnicki.pl/ginekologia/content/view/51/
49/

albo
"... kobieta staje przed większym niebezpieczeństwem urodzenia dziecka
z zespołem Downa. Prawdopodobieństwo wzrasta wraz z wiekiem: w przypadku
matki 20-letniej 1 na 10000, 35-letniej 3 na 1000 i w końcu 1 na 100
u matek 40-letnich."
http://www.emama.eu/index.php/przygotowania-do-ciazy
/pozna-ciaza/

Ale z kolei
"W grupie pacjentek powyżej 35. roku życia z prawidłowym kariotypem
płodu, ciąża przebiegała prawidłowo, a osiągane wyniki położnicze
były zadowalające."
http://www.gdziesieleczyc.pl/magazine.php?magazine_i
d=4&article_id=5940&magazine_subpage=ABSTRACT

> 2) Abstrahujac od punktu 1, czy to normalne ze nie chcemy miec
> jeszcze dziecka i czy tylko my tak mamy?

Pewnie sporo zależy czy słowo "norma" oznacza dla ciebie "sytuację
typową", "sytuację optymalną dla rozwoju dziecka", "sytuację
optymalną dla matki", "sytuację optymalną dla związku", "sytuację
tradycyjną", "sytuacje wygodną" czy jeszcze inaczej sobie tę "normę"
definiujesz.

A moim prywatnym zdaniem, abstrahując od względów medycznych, pewnie
lepiej dzieci urodzić tak, by była zachowana ciągłość pokoleniowa -
dziecko ma i rodziców i dziadków, a dziadkowie pomagają rodzicom
zajmować się dziećmi - nie zaś, kiedy dziecko zaczyna chodzić do
szkoły (i zaczynają się kłopoty wychowawcze) rodzice sami są już w
"wieku dziadkowym", a dziadkowie dziecka albo już nie żyją albo są
już niedołężni (i dodatkowo obciążają rodziców dziecka).

Pozdr,
--
ŁK

7. Data: 2008-04-14 15:47:52

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Mon, 14 Apr 2008 16:42:26 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <d...@o...eu> i powiedziała:

> Chcialbym dowiedziec sie co inni mysla o tym, gdyz wszyscy moi znajomi maja
> calkiem odmienne zdanie.

Ja myślę, że nie warto patrzeć na znajomych, bo to nie znajomi będą dziecko
rodzić, utrzymywać i wychowywać.

> Uwazam tez, ze jesli nie masz nic sensownego napisac, to lepiej nic nie
> pisz.

A, czyli chcesz tylko, żeby Cię poklepać po pleckach i znaleźć argumenty do
dyskusji ze znajomymi? No to się nie wstrzeliłam, jaki pech.

Zuzanka
*:.
We Are a Non Prophet Organization

8. Data: 2008-04-14 15:58:35

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Basia Z. napisał/wrote dnia/on 2008-04-14 17:59:
> Użytkownik "Lukasz Kozicki" :

> A co to jest "wiek dziadkowy" ?

W możesz sobie zdefiniować w/g osobistych preferencji.
Cudzysłów był w 100% zamierzony.

Pozdr,
--
ŁK

9. Data: 2008-04-14 15:59:07

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" :

> rodzice sami są już w
> "wieku dziadkowym",

A co to jest "wiek dziadkowy" ?

B.

P.S. Osobiście uważam że najlepszy czas na dziecko to taki, kiedy się je
wyraźnie chce mieć.

10. Data: 2008-04-14 16:09:07

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Użytkownik "Lukasz Kozicki" :

> A co to jest "wiek dziadkowy" ?

Możesz sobie zdefiniować w/g osobistych preferencji.

NAJKRÓTSZE MAŁŻEŃSTWO - ŻONA ZAGADKA !!!
La Celibatyka...
Kobieta nie jest mężczyzn?.
Apelacja w sprawie rozdzielenia dzieci!!!
Czy ludzie będą się pobierać w raju ?