Kilka pytań dot. ukadania paneli.

1. Data: 2005-10-31 22:40:39

Temat: Kilka pytań dot. ukadania paneli.
Od: "Smokun" <s...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Przede mną układanie paneli w domu i mam kilka pytań.
Panele klki + masa uszczelniająca łączenia.

Obecnie na podłogach mam płytki PCV. Czy na płytki muszę kłaść folię czy nie
?
Oczywiście pójdzie gąbka, jaka - jeszcze nie wiem - możecie którąś polecić
?

Moje mieszkanie ma dość skomplikowany układ korytarza, taka litera F ze
środkową poprzeczką w drugą stronę. Czy w punktach przejścia pomiędzy
pokojami a korytarzem (otwory drzwiowe) muszę robić przerwy dylatacyjne ?
Jak bym się mocno postarał, to chyba jestem w stanie położyć wszystkie
panele jednokierunkowo i bez przerw. Zastanawiam się tylko nad sensem
takich działań. Jednym z powodów są niezbyt atrakcyjnie wyglądające listwy
do maskowania połączeń, na dodatek wystające ponad powierzchnię.

Spotkałem się z opinią, że trzeba robić przerwy powyżej jakiejś powierzchni
lub długości jednego boku pomieszczenia.

I jeszcze jedno pytanie.
Pod kilkoma płytkami popękał beton i jest go jakby mniej (ubił się ?).
Różnica poziomu rzędu 2-4 mm. Chciałbym kupić wylewkę samopoziomującą
(też nie wiem jaką, najlepiej max. 5kg opak.) i to wyrównać. Jak długo od
wylania należy czekać z układaniem paneli ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Smokun

2. Data: 2005-11-01 10:46:09

Temat: Re: Kilka pytań dot. ukadania paneli.
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smokun wrote:

> Obecnie na podłogach mam płytki PCV. Czy na płytki muszę kłaść
> folię
> czy nie ?

Tak na zdrowy rozsądek - nie, ale ponieważ folia togroszowa
sprawa a jest ona warunkiem uznania jakichkolwiek ewentualnych
roszczeń gwarancyjnych - lepiej połóż.

> Oczywiście pójdzie gąbka, jaka - jeszcze nie wiem - możecie
> którąś
> polecić ?

Nie "gąbkę" (tą popularną do paneli) - to straszny szajs. Albo
sztywną piankę (są sprzedawane w różnych grubościach), albo
paździerzowy podkład pod panele tzw. "zieloną płytę".

> [...]
> ze środkową poprzeczką w drugą stronę. Czy w punktach przejścia
> pomiędzy pokojami a korytarzem (otwory drzwiowe) muszę robić

tak, KONIECZNIE! Płyta podłogowa w pokoju i ta w przedpokoju będą
pracować niezależnie i masz raczej małe szanse, że zawsze
zgodnie, przy położeniu tego jednym ciągiem masz sporą szansę na
dość szybkie powstanie obrzydliwej szpary (szpar) w przejściu. A
listwy mogą być całkiem atrakcyjne, optycznie podkreślać rozdział
pomieszczeń a ich wystawanie na 2-3mm naprawdę nie jest żadną
przeszkodą.

> Spotkałem się z opinią, że trzeba robić przerwy powyżej jakiejś
> powierzchni lub długości jednego boku pomieszczenia.

Zgadza się, chodzi o to samo - żeby np. swobodnie "pływająca"
płyta podłogi gdzieś się nie zaczęła rozłazić, jak przy jakiejś
zmianie wilgotności (i co za tym idzie wymiarów paneli) okaże
się, że siła potrzebna do rozerwania "clicka" jest mniejsza niż
do pociągnięcia reszty podłogi.

> [...]
> Jak
> długo od wylania należy czekać z układaniem paneli ?

Powinno pisac na opakowaniu wylewki, zwykle jest to min. kilka
dni.

J.

3. Data: 2005-11-02 11:42:37

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 31 Oct 2005 23:40:39 +0100 I had a dream that Smokun <s...@w...wp.pl>
wrote:
>Obecnie na podłogach mam płytki PCV. Czy na płytki muszę kłaść folię czy nie
>?

A płytki PCV równe? Nie odpadają? Ja bym polecał ich zerwanie.

> [...]
>(też nie wiem jaką, najlepiej max. 5kg opak.) i to wyrównać. Jak długo od
>wylania należy czekać z układaniem paneli ?

Nie wylewkę. Wylewka ma to do siebie, że ma określoną minimalną grubość,
IMHO ok 1-2 cm. Poniżej tego jej stosowanie nic nie da. Jak to są małe
ubytki, to uzupełnij to betonem, cementem czy jakąś zaprawą cementową.

--
Grzegorz Janoszka

Kuchnia Mastercook KGE 3490 FUTURE
Bordy Samoprzylepne w super cenach
Yo solo se que no se nada, pero ahora si, HV24
wyrzynarka - pytanie do praktyków
Instrukcji pilnie poszukuję.