Kiszenie grzybów

1. Data: 2006-09-13 13:46:57

Temat: Kiszenie grzybów
Od: "andro" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Często słyszę o kiszeniu grzybów, przeważnie w telewizji, ale nigdy miałem
okazji poznać metody jaką to się robi.
Może grupa zna przepis. Pozdrowienia.
-andro

2. Data: 2006-09-13 14:26:45

Temat: Re: Kiszenie grzybów
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"andro" <k...@p...tp.pl> wrote in message
> Często słyszę o kiszeniu grzybów, przeważnie w telewizji, ale nigdy miałem
> okazji poznać metody jaką to się robi.
> Może grupa zna przepis. Pozdrowienia.
> -andro

Blanszujesz, układasz w słoiku lub kamiennym garnku i zalewasz solanką tak
jak ogórki. Wzasadzie dajesz jeden lub dwa ząbki czosnku, o ile lubisz,
przyciskasz talerzykiem i stawiasz na niego słoik z wodą jako obciążenie.

3. Data: 2006-09-15 12:23:42

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andro" <k...@p...tp.pl> napisał w wiadomości
> Często słyszę o kiszeniu grzybów, przeważnie w telewizji, ale nigdy miałem
> okazji poznać metody jaką to się robi.
> Może grupa zna przepis. Pozdrowienia.
> -andro
Witam
Mam dwa przepisy, na kwaszone i konserwowane kwasem mlekowym.
Grzyby kwaszone:
Grzyby(borowiki male i srednie lub rydze) oczyszcza sie dokladnie z ziemi,
piasku i igliwia. Trzony odcina sie, i przeznacza do suszenia. Grzyby plucze
sie w kilku wodach, nastepnie obgotowuje przez 10 do 15 min. zaleznie od
wielkosci. nastepnie po osaczeniu uklada sie warstwami do sloja lub
kamiennego garnka wierzchem kapeluszy do gory. Poszczegolne warstwy
przesypuje sie sola, biorac jej 3 - 4 dkg kazdy kilogram grzybow. Pozostala
sol wysypuje sie na wierzch. Grzyby nakrywa sie czystym kawalkiem
wygotowanego plotna, naklada denko drewniane lub kilka deszczulek i
przyciska kamieniem.
Pod dzialaniem soli grzyby puszczaja sok i osiadaja. Nalezy zadbac aby
zawsze byly przykryte sokiem. Gdyby soku bylo za malo todolac przegotowanej
ostudzonej wody z dodatkiem soli w ilosci 5 dkg na litr.
Pozdr
maf

prośba o rade - robot kuchenny tefal
kiszenie ogórków -debiutantka