Kofeina

1. Data: 2006-06-01 15:37:46

Temat: Kofeina
Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do szklanego dzbanka nasypano kawę mieloną w ilości 8 czubatych łyżeczek od
herbaty i zalano 1 litrem wrzącej wody. Jaka jest średnia zawartość kofeiny
w tym roztworze ?

2. Data: 2006-06-01 21:08:19

Temat: Re: Kofeina
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Marcin pisze 01-06-2006 17:37:
> Do szklanego dzbanka nasypano kawę mieloną w ilości 8 czubatych łyżeczek od
> herbaty i zalano 1 litrem wrzącej wody. Jaka jest średnia zawartość kofeiny
> w tym roztworze ?

Kpisz czy o drogę pytasz? Każdy gatunek kawy ma inną zawartość kofeiny.
No, chyba, że to była kawa bezkofeinowa - wtedy odpowiedź jest banalna ;-p

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-06-01 21:27:21

Od: wojtron <w...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a):
> Do szklanego dzbanka nasypano kawę mieloną w ilości 8 czubatych łyżeczek od
> herbaty i zalano 1 litrem wrzącej wody. Jaka jest średnia zawartość kofeiny
> w tym roztworze ?

Jak do szklanego to pewnie duuuza...

Wojtron

4. Data: 2006-06-02 07:36:47

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości

> Kpisz czy o drogę pytasz? Każdy gatunek kawy ma inną zawartość kofeiny.
> No, chyba, że to była kawa bezkofeinowa - wtedy odpowiedź jest banalna ;-p

Nie istnieje kawa bezkofeinowa!!! Luuuudzie!!!
Nie można kawy pozbawić kofeiny. Jest to niemożliwe.
Bez kofeiny trzebaby kawę wyprodukowac synetetyczną. Ale to nie bedzie
wówczas żadna kawa.
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2006-06-02 08:46:29

Od: "Agnes" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Nie można kawy pozbawić kofeiny. Jest to niemożliwe.
> Bez kofeiny trzebaby kawę wyprodukowac synetetyczną. Ale to nie bedzie
Czyli ta "bezkofeinowa" ile ma kofeiny ??

Agnes

6. Data: 2006-06-02 08:55:42

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Istnieje kawa bezkofeinowa tak samo, jak istnieje piwo bezalkoholowe -
mające tak niskie stężenie alkoholu że nie ma istotnego wpływu na
funkcjonowanie organizmu.
Kawy pozbawia się kofeiny poprzez poddawanie jej jakimś tam zabiegom :)

7. Data: 2006-06-02 10:40:34

Od: Wiktor Grębla <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 02 Jun 2006 09:36:47 +0200, jerzy.mierzynski napisał(a):

> Nie istnieje kawa bezkofeinowa!!! Luuuudzie!!!
> Nie można kawy pozbawić kofeiny. Jest to niemożliwe.
> Bez kofeiny trzebaby kawę wyprodukowac synetetyczną. Ale to nie bedzie
> wówczas żadna kawa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Decaffeinated_coffee
(sorry że w języku barbarzyńców, ale nie ma polskiej wersji tego hasła)

Faktem jest, że jak słyszę o "wypłukiwaniu kofeiny" za pomocą
rozpuszczalników, to robi mi się niedobrze. Profanacja. Ale ja jestem
kofeinistą :).

> Pozdrawiam Jurek M.

W.
--
question = ( to ) ? be : ! be;
-- Wm. Shakespeare

8. Data: 2006-06-02 16:35:58

Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 1 Jun 2006 17:37:46 +0200, "Marcin" <m...@w...pl> wrote:

>Do szklanego dzbanka nasypano kawę mieloną w ilości 8 czubatych łyżeczek od
>herbaty i zalano 1 litrem wrzącej wody. Jaka jest średnia zawartość kofeiny
>w tym roztworze ?

zbyt mała, chyba, że to USA :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

9. Data: 2006-06-03 19:58:16

Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eh, Specjaliści od bezalkoholowej wódki ! Mnie chodziło orientacyjnie, czy
to będzie 500mg czy przekroczy już 1g ?

10. Data: 2006-06-03 20:16:59

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eh, Specjaliści od bezalkoholowej wódki ! Mnie chodziło orientacyjnie, czy
> to będzie 500mg czy przekroczy już 1g ?

Ziarna kawy maja srednio 1-1,5% kofeiny. Umiesz reszte policzyc czy za
trudne??

--
Pozdrawiam Norbert :-)

morfologia- WBC, RBC, PLT - wykresy :-)
Naderwane ścięgno Achillesa - co radzicie?
Prosze o rozpoznanie objawow - co to moze byc ? ( moze jakis laryngolog sie wypowie ) ?
Ból migdałów i ucha :/
macica dwurożna-dobry lekarz