morfologia- WBC, RBC, PLT - wykresy :-)

1. Data: 2006-06-01 15:31:06

Temat: morfologia- WBC, RBC, PLT - wykresy :-)
Od: j...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
wiem, że temat wyników morfologii jest tu często poruszany, ale nie
mogę się doszukać informacji na temat wykresów, stąd moje pytania:
1) WBC wykres, na osi x wartości do 400, najwyższe wartości na
wykresie ok 60 dane 4.93 s

2) RBC najwyższa wartość na wykresie to 100, i 6,62 s

3) PLT - najwyższe wartości w przedziale 8-9

Wszystko jest w normie, niestety nie mam danych na wyniku dotyczących
tych wykresów i czasu (?), a lekarka odpowie na moje pytania dopiero w
poniedziałek. Jeżeli ktoś mógłby dla mnie to rozszyfrować, to
będę bardzo wdzięczna:-)

Pozdrawiam i z góry dziękuję, Kasia

2. Data: 2006-06-01 21:23:44

Temat: Re: morfologia- WBC, RBC, PLT - wykresy :-)
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, może któremuś z Grupowiczów będzie się chciało rozpisać na ten
temat, ale mnie się ciśnie na palce tylko jedno: Kasiu, po co sobie
zaprzątasz głowę takimi bzdurami?!

A co do poniedziałkowej wizyty u lekarki (rodzinnej?), to uprzedzam, że
z wysokim prawdopodobieństwem pomyśli, że jesteś nienormalna, jak jej
wyskoczysz z takimi dywagacjami ;-).

Hint: automatyczne analizatory laboratoryjne są w stanie przeprowadzić
dowolną operację matematyczną na dowolnych parametrach krwi i
przedstawić wynik w dowolnej formie. W większości przypadków takie cuda
nijak się mają do medycyny.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-06-02 00:31:49

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wynik w dowolnej formie. W większości przypadków takie cuda nijak się mają

A cuda te zwa sie wodotryskami. Co do pytania istotne rzeczy z tych wykresow
(histogramow rozmiarow krwinek) sa juz w wyniku przeliczone pod postacia
MCV, MPV, RDW...

--
Pozdrawiam Norbert :-)

4. Data: 2006-06-02 19:30:30

Od: j...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Piotrze- nie tyle się martwię, co zżera mnie kobieca ciekawość ;-)

Norbercie- dziękuję również za odpowiedź, człowiek codziennie
uczy się nowych pojęć, zaraz sobie przegugluję "hostogram rozpadu
krwinek"

5. Data: 2006-06-02 21:36:21

Od: "bardek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W każdym z histogramów na osi X znajduje się rozmiar liczonych przez
analizator komórek (fl) a na osi Y ilość komórek o danym rozmiarze.
Interpretacja histogramów, zwłaszcza dla RBC i PLT pomaga niejednokrotnie w
postawieniu trafnej diagnozy i podjęcia odpowiedniego leczenia. Z suchych
wartości liczbowych niekiedy nic nie wynika.
Podane czasy są związane z pracą analizatora i nie posiadają wartości
diagnostycznej.

Pozdrawiam
BArdek

6. Data: 2006-06-02 21:54:28

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>uczy się nowych pojęć, zaraz sobie przegugluję "hostogram rozpadu
>krwinek"

rozmiarow krwinek
i histogram :)
Swoja droga pierwszy raz slyszysz slowo histogram?? Moze ja mialem w szkole
dziwna matematyke ;P

--
Pozdrawiam Norbert :-)

7. Data: 2006-06-02 21:57:33

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> postawieniu trafnej diagnozy i podjęcia odpowiedniego leczenia. Z suchych
> wartości liczbowych niekiedy nic nie wynika.

Ale np majac MCV i RDW moge z duzym przyblizeniem wyobrazic sobie wykres,
wiec nie przesadzajmy z potrzeba drukowania tych wykresow.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

8. Data: 2006-06-03 09:40:07

Od: j...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):

> [...]
> i histogram :)
> Swoja droga pierwszy raz slyszysz slowo histogram?? Moze ja mialem w szkole

To "o" przy histogramie to była literówka :-)
Matematykę w szkole miałam zwykłą, wprawdzie na profilu ogólnym,
ale zdałam ją na maturze z powodzeniem, no cóż, 5 lat studiów
humanistycznych też robi swoje ;-)
Samo pojęcie histogramu nie jest dla mnie nowością, ale gdyby ktoś
poprosił mnie o nazwanie tych wykresów, to na pewno nie wpadłabym na
"histogram rozpadu krwinek" :-)

Pozdrawiam, Kasia:-)

9. Data: 2006-06-03 12:53:52

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>"histogram rozpadu krwinek" :-)

ehhhhhh ;P

--
Pozdrawiam Norbert :-)

10. Data: 2006-06-03 16:00:26

Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):

> Ale np majac MCV i RDW moge z duzym przyblizeniem wyobrazic sobie
> wykres, wiec nie przesadzajmy z potrzeba drukowania tych wykresow.

ale juz skategramów dla WBC to sobie nie za bardzo wyobrazisz z ilości
bezwzględnych i procentowych subpopulacji WBC ;-))

Michał

Naderwane ścięgno Achillesa - co radzicie?
Prosze o rozpoznanie objawow - co to moze byc ? ( moze jakis laryngolog sie wypowie ) ?
Ból migdałów i ucha :/
macica dwurożna-dobry lekarz
Czy silny antybiotyk można brać na pusty żołądek ?