Kolacja i oświadczyny

1. Data: 2004-09-20 09:41:38

Temat: Kolacja i oświadczyny
Od: emati <e...@w...pl.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy,
zwracam się do was jako profesionalistów z takim małym zapytankiem...
w sobote zamierzam podczas uroczystej kolacji we dwójkę, w domu, przy
świecach, poprosić o rękę tej jedynej :-)
I moje pytanie brzmi: Co wykwintnego przygotowac na tą kolację?
Koszty generalnie nie graja roli.
Lekko strawnego, pysznego i naj naj naj....
będę wdzięczny za wszelkie sugestie....
emati

1. Data: 2004-09-20 09:46:44

Temat: Re: Kolacja i oświadczyny
Od: emati <e...@w...pl.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał:

> Coś z brokulami i lubczykiem?
> To pierwsze to afrodyzjak, drugie na trwałość uczucia? ;)
>
> A tak na poważnie: czy jesteś zaawansowanym użytkownikiem kuchni, czy ma to
> być raczej coś prostego?

jestem zaawansowanym uzytkownikiem... :-)

1. Data: 2004-09-20 09:48:16

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
pozdrawia KingAM

"Zapierdzielasz na wysokich obrotach żeby na butelczynę chleba zarobić,
to potem się tak dzieje" [Gajowy Marucha]

1. Data: 2004-09-20 10:07:23

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

emati wrote:
> Moi drodzy,
> zwracam się do was jako profesionalistów z takim małym zapytankiem...
> w sobote zamierzam podczas uroczystej kolacji we dwójkę, w domu, przy
> świecach, poprosić o rękę tej jedynej :-)

A nie boisz sie, ze ukochana czyta pl.rec.kuchnia i ze zepsules jej
niespodzianke? ;)

Ania

1. Data: 2004-09-20 10:11:40

Od: emati <e...@w...pl.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania Ladorucka napisał:

> A nie boisz sie, ze ukochana czyta pl.rec.kuchnia i ze zepsules jej
> niespodzianke? ;)

nie czyta, na 100%, :-)

1. Data: 2004-09-20 12:23:54

Od: KasJa <fiume(skasujto)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Sep 2004 11:41:38 +0200, emati napisał(a):

moze kurczak w potrawce winogronowej? bylo kiedys na grupie:

70 dag piersi z kurczaka
2 lyzki oleju
2 cebule
1 marchewka
1/2 szklanki bialego wina wytrawnego
1 lyzka przecieru pomidorowego
2 szklanki bulionu
15 dag ciemnych winogron
15 dag jasnych winogron
3 lyzki obranych migdalow
1 papryka chili
1 lyzeczka cukru
1/2 szklanki smietany 30%
1 lyzka jasnej zasmazki
sol, pieprz

Cebule obrac. Marchew oczyscic, oplukac. Warzyw pokroic w kostke,
przesmazyc na lyzce oleju. Przyprawic do smaku sola i pieprem. Nastepnie
dodac przecier i smazyc okolo 1 min. Wlac wino ibulion, po czym gotowac
przez 45 minut. Sos przecedzic.
Winogrona umyc, wyjac pestki. Migdaly uprazyc na suchej patelni. Chili
oczyscic, pokroic w paseczki.
Mieso umyc, osuszyc, oproszyc sola i pieprzem. Przesmazyc na zloto z obu
stron na lyzce oleju. Nastepnie podlac 2 lyzkami wody, wstawic do
piekarnika i piec 15 minut w temperaturze 180 C.
Winogrona obsmazyc z cukrem. Dodac sos, smietane i zasmazke, zagotowac,
dodac chili. Ulozyc na talerzu obok miesa i posypac migdalami.

1. Data: 2004-09-20 12:28:43

Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

proponuje cykorie po generalsku...
przygotowalam ja na kolacje i zatrzymalam mojego Pana :-) za kilka dni mija
druga rocznica slubu :-)

Kupujesz 4 cykorie, myjesz, obcinasz koncowke i wydrazasz stozek - to co
jest gorzkie w cykorii, nastepnie obwiazujesz je nitka, zeby sie nie
rozpadly podczes gotowania. Wode w garnku solisz i cukrzysz, jak sie
zagotuje wrzucasz na 10 min cykorie.
Wylawiasz, odcedzasz, rozwijasz nitke, solisz, pieprzysz,owijasz duzym
plastrem wiejskiej wedzonej szynki. Smarujesz naczynie zaroodporne
(najlepiej dwa mniejsze, zeby kazde z Was mialo swoje danie) maslem,
ukladasz cykorie i pozypujesz startym wedzonym serem (polecam gryficki).
Zapiekasz ok 15 min.

PYCHA

Pozdrawiam,
Ewa

1. Data: 2004-09-20 16:25:27

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I moje pytanie brzmi: Co wykwintnego przygotowac na tą kolację?
> Koszty generalnie nie graja roli.
> Lekko strawnego, pysznego i naj naj naj....

zapewne i tak nic nie będzie pamiętać. kruga lub dom perignon, truskawki w
czekoladzie. klasyka, ale kto by sie najadal w takich okolicznosciach ,,,
ewentualnie foei gras i sauternesa jakiegos topowego. może jak lubi
ostrygi, ale fatalnie się po tym całuje .... generlanie poszedłbym w jakieś
topowe wino i do tego coś lekkiego dobrał.
--
Vefour.pl

1. Data: 2004-09-20 18:36:44

Od: "eMONIKA" <m...@K...pompy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emati" <e...@w...pl.no.spam> napisał w wiadomości
> w sobote zamierzam podczas uroczystej kolacji we dwójkę, w domu,
przy
> świecach, poprosić o rękę tej jedynej :-)
> I moje pytanie brzmi: Co wykwintnego przygotowac na tą kolację?

Ja tylko sugeruję, żeby nie eksperymentować ze smakiem wybranki. Podaj
cokolwiek, o czym masz pewność że ona to lubi (np. jeżeli nie je
ostrego, owoców morza, mięsa itp. to tego absolutnie nie podawaj). A
afrodyzjaki nie będą Wam potrzebne....

Powodzenia,

:-) M.

PS U nas pierwsze zaręczyny były skuchą, bo dostałam do zjedzenia
ostry sos (ze szczerego serca przygotowany), a ja nie jadam nic
ostrego, bo nie lubię..... i wpadłam w nastrój zdecydowanie nie
romantyczny...

1. Data: 2004-09-20 21:18:58

Od: "Madziula" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I moje pytanie brzmi: Co wykwintnego przygotowac na tą kolację?

Po kolacji proponuję lody podane w wydrążonym z pestek (dobrze schłodzonym)
melonie. Możesz dodać trochę bitej śmietany i polać czymś specjalnym (jakimś
likierem albo advocatem). Fajnie się prezenyuje i jest bardzo smaczne!
Pzdr!

maliny
Tradycyjne potrawy i produkty z Małopolski
oszczedzamy
Powidla po raz Nty
Dzem z aronii potrzebny przepis!!!! Pilne!!!