pasteryzowanie pasztetu?

1. Data: 2004-09-20 10:13:03

Temat: pasteryzowanie pasztetu?
Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ od jakiegoś czasu nie jem mięsa, dlatego częściej spędzam czas w
kuchni na różnych kulinarnych eksperymentach ;-)

Wymyśliłam sobie, że mogłabym zrobić pasztet sojowo-soczewicowy, ale nie
zapiekać go, tylko zrobić w wersji do smarowania pieczywa.
Pomysł jest taki, żeby zrobić masę pasztetową (ugotowana soja, soczewica,
warzywa i wszystkie dodatki) ale nie zapiekać jej w blaszce, tylko wsadzić w
słoiki i pasteryzować w piekarniku.

Jak myślicie, czy to ma sens?
Pudełeczko pasztetu sojowego, niezbyt smacznego i w dodatku nafaszerowanego
glutaminianem sodu, kosztuje ponad 2,5 złotego. A takim pasztetem własnej
produkcji mogłabym jeszcze obdarować "bezmięsnego" brata ;-)

Robiłam już pasztety zapiekane w blaszce, ale chodzi za mną ten "słoikowy
pomysł". Głównie też dlatego, że wtedy każdy słoik mogłabym wzbogacić innym
smakiem - np. dać do jednego suszone śliwki, a do drugiego pokrojone oliwki,
a do trzeciego kawałki orzechów, albo koncentrat pomidorowy.

Co Wy na to? :-)

--
pozdrawiam, misiczka

"Kobiety zawsze postawią na swoim, bo mają piersi.
Nieważne duże czy małe, sam fakt ich posiadania oznacza,
że stoicie na wygranych pozycjach." Jonathan Carroll

1. Data: 2004-09-20 11:51:04

Temat: Re: pasteryzowanie pasztetu?
Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <s...@m...com> napisał w
wiadomości news:cimaga$fkf$1@news.onet.pl...
> Ponieważ od jakiegoś czasu nie jem mięsa, dlatego częściej spędzam czas w
> kuchni na różnych kulinarnych eksperymentach ;-)

Mysle, ze spokojnie mozesz pasteryzowac taka paste
ja pasteryzowalam rozne pasty wazywne, a przetwory sojowo- soczewicowe
zamrazam w malych pojemnikach np po serku homo, jogurcie

pzdr
ktoska

1. Data: 2004-09-20 12:08:32

Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ktosia" <k...@U...o2.pl> napisał w wiadomości

> Mysle, ze spokojnie mozesz pasteryzowac taka paste
> ja pasteryzowalam rozne pasty wazywne, a przetwory sojowo- soczewicowe
> zamrazam w malych pojemnikach np po serku homo, jogurcie

Dzięki :)
A mogłabyś się podzielić pomysłami na pasty warzywne?

--
pozdrawiam, misiczka

http://misiczka.com
http://epn.republika.pl

1. Data: 2004-09-20 16:43:44

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Sep 2004 12:13:03 +0200, "misiczka"
<s...@m...com> wrote:

>Jak myślicie, czy to ma sens?

Moja nowa babcia pasteryzuje miesny, wiec taki 'straczkowy' tez sie
powinien chyba nadac :)
Zreszta ja w czasie wegetarianstwa pasteryzowalam chyba prawie
wszystko co sie dalo wlozyc do sloika, w tym sporo straczkowych spraw,
bo gotowalam tylko dla siebie i robienie malych ilosci wydawalo mi sie
malo sensowne. Tyle ze te sloiki potem trzymalam w lodowce i nie za
dlugo.
Wlasnie mi sie przypomnial zapomniany sloik zupy z ciecierzycy w
lodowce... czy jezeli wieczko wklesle to zakladac ze jest to jeszcze
jadalne? Chyba z miesiac stoi.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-09-20 20:39:49

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki :)
> A mogłabyś się podzielić pomysłami na pasty warzywne?
Generalnie nie mam swoich wyprobowanych ulubionych przepisow ciagle
eksperymentuje i wiele rzezcy robie "na oko"
Wrzucam obrane i jesli tego wymagaj to podduszone warzywka i/lub uprzednio
namoczone i obgotowane straczkowce do miksera, zawsze dodaje cebule
podduszona z czosnkiem, ziola (bazylie, oregano, tyminek, pietruszka,
rzerzucha), sol, oliwe. Jesli jest za rzadkie zageszcam bulka tarta lub
platkami owsianymi . Jesli platki to miksuje wszystko z nimi zeby powstala
gladka masa.

Swietne pasty robie tez z twarogu potrojnie mielonego (takiego sernika)
dodajac do niego pokrojone lub zmiksowane ziola i warzywa.

Ostatnio zrobilam ajwar (psta z baklzanow z paryka) i kawior z baklazanow wg
przepisu z archiwum grupy, koniecznie sproboj tez humusu (pasta z grochu
wloskiego/cieciorki)
duzo przepisow znjdziesz na:
http://puszkkka.spinacz.pl/szukaj.php3
pozdrawiam
Ktoska

Kolacja i oświadczyny
maliny
Tradycyjne potrawy i produkty z Małopolski
oszczedzamy
Powidla po raz Nty