brzoskwinie - co zrobic?

1. Data: 2004-09-20 10:21:54

Temat: brzoskwinie - co zrobic?
Od: "Gosia" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Mam skrzynie polskich brzoskwin i zastanawiam się, co mozna
ciekawego z nimi uczynić. Jak to polskie brzoskwinie są lekko
gorzkie.
Macie jakies propozycje przepisów potraw z tymi owocami do
zjedzenia natychmiastowego - tj. ciast, deserow i tym podobnych
produktów? (przetworow robic sie nie chce)
Mam ochote na coś pysznego brzoskwiniowego :-)
Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2004-09-20 10:52:14

Temat: Re: brzoskwinie - co zrobic?
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam ochote na coś pysznego brzoskwiniowego :-)
> Pozdrawiam
> Gosia

Brzoskwiniowiec jogurtowy!
Autorstwa Wkn:

0,5 l jogurtu naturalnego
2 serki homogenizowane waniliowe po 250 g każdy
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki żelatyny + 2 łyżeczki
puszka brzoskwiń
galaretka brzoskwiniowa albo o smaku owoców tropikalnych
paczka biszkoptów
0,5 szklanki mleka
50 ml wódki albo malibu
0,5 szklanki wody do rozpuszczenia żelatyny

Dno tortownicy wyłożyć równomiernie biszkoptami nasączonymi mlekiem z
alkoholem.
Jogurt połączyć z serkami waniliowymi i cukrem. 4 połowki brzoskwiń zostawić
do dekoracji, resztę pokroić w kostkę i dodać do masy jogurtowej. Wlać
przestudzoną żelatynę. Najlepiej używać żelatyny, która nie wymaga
gotowania, tylko rozpuszczenia w gorącej wodzie.
Masę dokładnie wymieszać i przelać do szczelnej tortownicy o średnicy około
30 cm. Formę wstawić do lodówki.
W czasie, gdy masa będzie tężała, rozpuścić galaretkę w gorącej wodzie.
Dodać do niej pozostały sok z brzoskwiń (powinno go być około 300 ml)
wcześniej podgrzany i wymieszany z 2 łyżeczkami żelatyny.
Wyjąć tortownicę z lodówki. Udekorować dowolnie pokrojonymi brzoskwiniami i
zalać zimną galaretką. Całość odstawić ponownie do lodówki na kilka godzin.
Deser, dzięki jogurtowi jest bardzo lekki. Nie wymaga dodawania jajek, masła
ani śmietany.
Jeżeli przygotowuje się brzoskwiniowiec dla dzieci, należy oczywiście
zrezygnować z alkoholu do nasączania biszkoptów. Smacznego.

1. Data: 2004-09-20 12:42:23

Od: KasJa <fiume(skasujto)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Sep 2004 12:21:54 +0200, Gosia napisał(a):

schab bez panierki z brzoskwiniami. przepisu nie znam,a le dobry bardzo.

1. Data: 2004-09-20 13:23:02

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wrote:

> Macie jakies propozycje przepisów potraw z tymi owocami do
> zjedzenia natychmiastowego - tj. ciast, deserow i tym podobnych
> produktów? (przetworow robic sie nie chce)

Polecam serdecznie:
(Cytuję:)

Brzoskwiniowiec Asi Michalskiej

2,5 szklanki mąki
5 żółtek (białka na później zostawić)
1 kostka margaryny
szczypta soli szczypta cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 budynie śmietankowe z cukrem (winiary)
3/4 litra mleka
puszka brzoskwiń duża - w sezonie dodajemy świeże brzoskwinie około 70-80
dkg
pół szklanki cukru pudru

Z mąki, żółtek, margaryny, pr. do pieczenia, soli i cukru zagnieść ciasto.
Wyrobić porządnie i podzielić na dwie części i włożyć do zamrażalnika na
około 2 godziny. Po wyjęciu utrzeć 1 część ciasta na tarce z grubymi
oczkami, lekko przygnieść i zapiec w piekarniku o temperaturze 180c przez 7
minut. W międzyczasie ugotować budyń i gorący wylać na zapieczone ciasto, na
budyń ułożyć pokrojone w paski brzoskwinie. Przygotować pianę z białek
ubitych z pół szklanki cukru pudru i tą pianę wylać na brzoskwinie. Na
koniec zetrzeć drugą część ciasta na białko i piec 35-40 min, w temperaturze
180 c. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. Jest bardzo smaczne i ma kilka
warstw. Ja przechowuję je w lodówce.

koniec cytatu.

Ania

1. Data: 2004-09-21 09:05:40

Od: "Gosia" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszystkie przepisy :)!
Spróbuję zrobić dziś Brzoskwiniowiec :)
Pozdrawiam
Gosia

pasteryzowanie pasztetu?
Kolacja i oświadczyny
maliny
Tradycyjne potrawy i produkty z Małopolski
oszczedzamy